Sørlandsmamma Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Har besøk av tante rød og blødde gjennom i natt...Kjedelig i nesten ny og dyr seng! Hadde ikke tid til å gjøre så mye med det i dag morges og når jeg tenkte meg om så visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre heller Har noen et skikkelig godt råd for å få vekk en blodflekk fra overmadrassen? Trekket kan vel tas av og hives i maskinen, men håper å slippe det 1
FireFairy Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Hva med tekstilrens? Det var ganske mye blod på madrassen en gang hos oss (neseblødning), jeg spraya på tekstilrens og vaska av. Måtte ta et par ganger da, men flekkene ble nesten borte. Jeg jobba også på en butikk en gang som solgte rengjøringsmidler. Vi hadde noe som jeg ikke husker hva heter, men det fjerna biologisk materiale, f.eks blod. Aner ikke hvor bra det var da, for fikk aldri anledning til å bruke det.
Sørlandsmamma Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2009 Tekstilrens.. Heter det bare det? Litt grønn på det, eller evt bare veldig trøtt nå
FireFairy Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Ja, det heter tekstilrens. Vi kjøpte det på en bensinstasjon, grønn topp. Men det finnes sikkert flere typer.
Siiw Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 eller ta trekket til overmadrassen på rens ? om det går.. kanskje legge håndkle under lakenet ? itilfelle det skjer igjen: p er ikke gøy...!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Begynn med å ta KALDT vann på en klut, og vask av flekken (alltid kaldt vann på blodflekker) Blir det veldig fuktig, strø på potetmel, la tørke litt og støvsug dette opp.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Har ikke noe tips til rengjøring, men til forebygging så det ikke skjer igjen. Ikea har noen veldig tynne "overmadrasser" som er tynne nok til at hele går i vaskemaskinen, men tykke nok til at flekker som regel ikke går igjennom. De er veldig greie å ha over den vanlige overmadrassen som beskyttelse
Chakoya Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Jeg ville tatt av overmadrassen og lagt den delen med blod ned i ei balje/vask eller annet med Zalo. Latt det enten stå over natten eller bevegd madrassen opp og ned i baljen litt etter litt. Det går fint an å vri på overmadrassen litt osv. Har selv sølt blod på madrassen min. Ellers skurer jeg nøye med en klut både på baksiden av madrassen og foran, masse vann og kjempe våt klut på flekkene med zalo, vaskepulver, vanish, grønnsåpe osv.. Tester ut mye forskjellig Så kommer skyllingen til slutt. Bare husk på å skylde mange ganger
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Å skure med kaldt vann og biotex fungerer som gull.
Gjest D-shol Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Det som fungerer best på blod er spytt fra den som har blødd...men det kan jo bli litt kinkig på en stor flekk på en madras.. Som "noen" sa: KALDT vann! og evnt. zalo.
Zoot Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 (endret) Å falle ned en trapp kan føre til så mangt, og hos oss førte det til et ca. 10 cm. langt kutt i bakhodet, et par timer på legevakten og to solide blodflekker på teppet. Nå har jeg forsøkt alle flaskene jeg fant i skapet på grovkjøkkenet og noe jeg fant i vaskekjelleren, men det eneste som ble rent var området rundt blodflekkene. Det neste blir vel å få hjem en tepperenser og se om det hjelper. Jeg har også forsøkt Vanish som skal være så bra, men det virket heller ikke noe bedre enn alt det andre jeg forsøkte. ______________________ Nå har jeg forsøkt Vanish pulver. Drysset på pulver og masserte det ned i teppet med vann og en myk børste. Teppet ble som nytt. Hurra! Endret 4. desember 2016 av Zoot
Minya Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 Kjøp en flaske hydrogenperoksid på apoteket. Du må sikkert spørre etter det, er sjelden de har det stående ute i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå