Gå til innhold

stekt ris med kylling og egg (lettlaget kinamat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette laget jeg forleden, det smakte knallgodt, og akkurat som på kinarestaurant. mannen min som elsker kinamat, har aldri spist så mye :ler:

du trenger: her må man se på hvor mange man er:

jasminris

rød paprika

hvitløk

kyllingfilet (1 stk pr person)

rå egg (1 stk pr person ca)

soyasaus

salt

olje å steke i

kok ris som vanlig. ha gjerne hvitløk i kokevannet, det pleier jeg å ha.

hakk opp paprika og stek det sammen med kyllingfiletene og hvitløken. skjær kyllingen i strimer.

ha alt oppi en dyp stekepanne sammen med risen. rør inn eggene. de skal stivne i småbiter i risblandingen.

rør inn soyasaus og salt. la det bli godt stekt.

klem Iset:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nam! Jeg elsker stekt ris.. :enig:

Det er mange fler ingredienser som er kjempegode å ha oppi også.. f.eks. skinke, reker, løk og purre..

Verdens beste stekte ris (på restaurant) får man forresten på Solheimshagen i Lillestrøm.. :lol:

Skrevet

æsj og jeg som bor i Stavanger :roll: men skal huske på det dersom jeg er i Lillestrøm noengang:) stekt ris er nammenam:)

Skrevet

Dette tror jeg jammen jeg skal lage idag! SÅÅÅ lettvint da....Takk for tipset! :P

Tror forresten jeg skjærer opp kyllingen FØR jeg steker den....Går sikkert greit d også!

Skrevet

nja jeg synes det er lettere etterpå, den er liksom mykere og mer medgjørlig da. når den er rå er det mer motstand i den når man skjærer, og vanskeligere å få pene strimler (ikke at det betyr noe da :blunke: ) men selvfølgelig kan du velge selv:)

klem Iset

Skrevet

Stekt ris er godt :D

Et tips ang kyllingfilet og oppskjæring:

Jeg har som regel filetene i fryseren og lar dem tine bare LITT før jeg deler opp. da er det lett å få delt den opp i strimler.

Skrevet

Nok et tips til kyllingoppdeling: Saks går greiere enn kniv, synes jeg.

Skrevet

Lagde d idag. Veldig godt! 13-åringen var overbegeistret. Men uten soya-saus, for d hadde jeg glemt at vi ikke hadde mer igjen av.....men godt ble d lell!

Skrevet

Vil bare korrigere: den beste stekte risen (og annen asiatisk mat) i Lillestrøm får man på Mr. Huy! DESIDERT BEST! :briller:

Gjest vampie
Skrevet

ris tilberedt på denne måten kalles "nasi"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...