Iset Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 dette laget jeg forleden, det smakte knallgodt, og akkurat som på kinarestaurant. mannen min som elsker kinamat, har aldri spist så mye du trenger: her må man se på hvor mange man er: jasminris rød paprika hvitløk kyllingfilet (1 stk pr person) rå egg (1 stk pr person ca) soyasaus salt olje å steke i kok ris som vanlig. ha gjerne hvitløk i kokevannet, det pleier jeg å ha. hakk opp paprika og stek det sammen med kyllingfiletene og hvitløken. skjær kyllingen i strimer. ha alt oppi en dyp stekepanne sammen med risen. rør inn eggene. de skal stivne i småbiter i risblandingen. rør inn soyasaus og salt. la det bli godt stekt. klem Iset:)
Salamandra Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Nam! Jeg elsker stekt ris.. Det er mange fler ingredienser som er kjempegode å ha oppi også.. f.eks. skinke, reker, løk og purre.. Verdens beste stekte ris (på restaurant) får man forresten på Solheimshagen i Lillestrøm..
Iset Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2003 æsj og jeg som bor i Stavanger men skal huske på det dersom jeg er i Lillestrøm noengang:) stekt ris er nammenam:)
chimp Skrevet 24. juli 2003 #4 Skrevet 24. juli 2003 Dette tror jeg jammen jeg skal lage idag! SÅÅÅ lettvint da....Takk for tipset! Tror forresten jeg skjærer opp kyllingen FØR jeg steker den....Går sikkert greit d også!
Iset Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2003 nja jeg synes det er lettere etterpå, den er liksom mykere og mer medgjørlig da. når den er rå er det mer motstand i den når man skjærer, og vanskeligere å få pene strimler (ikke at det betyr noe da :blunke: ) men selvfølgelig kan du velge selv:) klem Iset
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2003 #6 Skrevet 24. juli 2003 Stekt ris er godt :D Et tips ang kyllingfilet og oppskjæring: Jeg har som regel filetene i fryseren og lar dem tine bare LITT før jeg deler opp. da er det lett å få delt den opp i strimler.
Kalas Skrevet 24. juli 2003 #7 Skrevet 24. juli 2003 Nok et tips til kyllingoppdeling: Saks går greiere enn kniv, synes jeg.
chimp Skrevet 24. juli 2003 #8 Skrevet 24. juli 2003 Lagde d idag. Veldig godt! 13-åringen var overbegeistret. Men uten soya-saus, for d hadde jeg glemt at vi ikke hadde mer igjen av.....men godt ble d lell!
maiaa Skrevet 24. juli 2003 #9 Skrevet 24. juli 2003 Vil bare korrigere: den beste stekte risen (og annen asiatisk mat) i Lillestrøm får man på Mr. Huy! DESIDERT BEST!
Gjest vampie Skrevet 24. juli 2003 #10 Skrevet 24. juli 2003 ris tilberedt på denne måten kalles "nasi"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå