FireFairy Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Vi har nettopp ordnet ny terrasse, og det er naturlig nok blitt en del møkkete fotspor mens vi har jobbet. Hva kan jeg vaske med? Holder vanlig grønnsåpe? Usikker på om det er nok med vann, men det kan jo holde det også. Hvor lang tid bør det ta før vi maler/ lakkerer det? Gulvet skal vi lakkere og gelenderet skal vi male. Har hørt at vi bør vente både 2-3 uker og vente til neste år, så er litt usikker på hva som er riktig. Synes det høres mest naturlig ut å vente til neste år. Venter vi til neste år, ønsker jeg egentlig å vente med alt. Pyntebordene er ikke impregnert, holder de seg fine hvis jeg venter med de også?
Rufus Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Hva du enn gjør - bruk ikke grønnsåpe!! Den legger igjen mye fett/såperester på gulvet som gjør at behandlingen du har tenkt deg ikke fester som den skal! Du bør behandle gulvet ditt i løpet av 2 til 4 uker - dersom du ikke vil ha en relativt stor jobb neste år i alle fall... Tidligere måtte man vente(da inneholdt impregneringen beskyttelse mot UV-stråler), men sånn er det ikke lengre - om du venter nå vil en del av trefibrene bli ødelagt og må børste bort med stålbørste neste år. La gulvet tørke godt etter regn/vask og behandle det med beis eller olje i år...lakk ute er vanligvis ikke å anfefale... Vask gjerne med en kraftvask eller forvask - det burde holde da du egentlig ikke trenger rense terrassen ennå...
FireFairy Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2009 Hehe, ja jeg mente beis, ikke lakk Ellers tusen takk for svar. Da blir terrassen tatt i løpet av noen uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå