Lunamamma Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jeg trenger tips til brudesminke som holder fra morgen til kveld en lang og svett sommerdag! Sminkepungen min er tom, dvs jeg har ingen sminkepung. Øyensminken er ganske i boks; jeg har bestilt blinc maskara og lash primer, og har kjøpt todelt (beige og grå (?) ) øyenskygge fra L'oreal. Øynene skal uansett se så naturlige ut som mulig, så smokey eyes og våt eyeliner er uinteressant. Men huden min er et kapittel for seg, og jeg har ingen erfaring med hudsminke. Jeg er veldig blek, med rosa undertone, er ganske rød i kinnene, og har problemer med kviser på haka. Har blandingshud med både tørre og fete partier, og blir fort svett i panna. Jeg er allergisk mot nikkel, og reagerer dessuten på parfyme. Hva trenger jeg av koster og produkter? Bør en absolutt bruke foundation, eller holder det med farget dagkrem og evt concealer til mine hudproblemer? Har hørt om produkter med grønt skjær som skal utligne det røde, men ser dette naturlig ut? Og bør jeg bruke krembasert eller pudderbasert foundation (i.d)? Rouge, må man ha det? Og hva med concealer, dekkstift? Holder den berømte tryllepennen YSL Touche Eclat som begge deler? Og pudder utenpå der igjen? Blir det ikke veldig mye til slutt? Noen tips? Endret 28. mai 2009 av Lunamamma
Chihiro Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hvis du bor på et sted der de har Makeupstore, vil jeg anbefale å ta et lite kurs der. Det kostet 500 kr da jeg tok det (2 år siden). Da får du en time der det blir lagt en makeup og du får råd og veiledning. Etterpå får du velge ut produkter for hele "kursavgiften". Jeg synes dette var ganske nyttig i forhold til fargevalg, teknikker m.m. Før bryllupet øvde jeg flere ganger på å sminke meg hjemme, på litt forskjellige måter. På bryllupsdagen sminket jeg meg selv, men brukte ikke alle tipsene fra kurset. Jeg ble aldri fortrolig med kremfoundation (følte meg "helsparklet"), så jeg valgte min vanlige mineralfoundation, og den holdt hele dagen. Jeg var veldig fornøyd med resultatet. Følte meg som meg selv, bare i en litt finere utgave
Gjest Gjest_vera_* Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Hvilken farge har du på øynene? Råder deg til veiledning på parfymeri el lignende som ser deg, lettere å gi råd da. Men du bør ha foundation, da vil sminken holde lenger. Særlig hvis du skal ha rouge på kinnene. Det ser også penere ut på bilder. Men rens huden nøye og godt i forkant av bryllupet. Prøv deg frem med sminke, og øv! Har du konkrete sp.mål, så still gjerne :-) Lykke til
Furstina Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 När jag skulle gifta mig, och göra brudesminken själv, gick jag till en av parfymdiskana på ett stort varuhus och bad om råd. Jag fick med mig två ögonskuggor och tips om hur jag skulle applicera dem tillsammans med min vanliga mörkbruna kajal och mascara. Och lite extra tips om maken. Så övade jag hemma två gånger innan den stora dagen. Trots att jag sminkat mig själv i många år och även satt på smink som ska synas i scenljus så darrade händerna väldigt på Dagen. Jag hade på mig, hudcreme, foundation, lätt concealer under ögonen, lite rouge, läpppenna+läppstift (mitt vanliga), tunn brun kajallinje (jag är ganska ljus och bör inte ha svart), ljus ögonskugga över hela ögat och en grön nyans i globlinjen, mascara. Och så lätt puder (mitt vanliga). Det låter som mycket men det var inga tjocka lager och gav ett jämnt och naturligt vackert utseende. Tricket vid brudesminke är att ha bra underlag, lite skuggor men inga starka färger eller kontraster, det ska se "naturligt" ut och inte "nattklubb". Be om råd, antingen på Makeup store eller vid en stor parfymdisk, och öva. Lycka tuill
Lunamamma Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2009 Det skal VELDIG lite øyensminke til før jeg ser ut som et slitent ludder, så der tenker jeg å gå for matte, lyse farger. (grønt var foresten en god idè, jeg har grønne øyne. Men da må det være bare et lite hint av farge, antar jeg). Men har aldri prøvd matte øyenskygger før; er det i det heletatt pent? Ellers tror jeg at jeg vet hva jeg bør gjøre med øynene. Flerlags øyenskygge osv er det helt bortkastet for meg å bruke tid på, da alt må være nøytralt uansett. Så det jeg altså står igjen med som jeg trenger hjelp til, er rett og slett å få en fin hud! Etter å ha lest mye om hudtyper og hudproblemer i det siste, innser jeg imidlertid at jeg muligens har rosacea. Dvs at jeg er rødmussete i kinnene, får lett såre/tørre/rennende øyne, kviser på haka, og at jeg blir veldig varm og rødmer lett i litt stressende situasjoner. Så det jeg altså trenger er noe som DEKKER og TONER ned det røde. Men så er det dette med at jeg er så blek, så det skal jo ikke så mye til før det ser unaturlig ut. Jeg har bestilt prøvekit fra Everyday Minerals, og håper på at noen av fargene der kan passe meg. Men det er jo et skudd i blinde, ettersom at det er umulig å se hva som passer meg kun utfra pc-skjermen. Konkret spørsmål: Er det best med flytende foundation eller pudder-foundation (type i.d. og everyday minerals hvis man har fet hud? Jeg kan jo selvsagt be om hjelp i et parfymeri, men jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge igjen så mye penger på norske salonger, da det er så mye rimeligere på nett. Men det er jo veldig frekt å be om hjelp på esthetique for så å kjøpe det de tipset meg om et annet sted?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 hvorfor ikke bli sminket til den store dagen i en salong? koster jo +/- like mye som du må kjøpe sminke for.. du sier jo selv at du ikke bruker sminke, så hvorfor da kjøpe? sminke går ut på dato, så du må jo uansett kaste det innen ett år fra du bruker det. men om du vil begynne med det og lære om det nå, så forstår jeg det.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Det skal VELDIG lite øyensminke til før jeg ser ut som et slitent ludder, så der tenker jeg å gå for matte, lyse farger. (grønt var foresten en god idè, jeg har grønne øyne. Men da må det være bare et lite hint av farge, antar jeg). Men har aldri prøvd matte øyenskygger før; er det i det heletatt pent?Ellers tror jeg at jeg vet hva jeg bør gjøre med øynene. Flerlags øyenskygge osv er det helt bortkastet for meg å bruke tid på, da alt må være nøytralt uansett. Så det jeg altså står igjen med som jeg trenger hjelp til, er rett og slett å få en fin hud! Etter å ha lest mye om hudtyper og hudproblemer i det siste, innser jeg imidlertid at jeg muligens har rosacea. Dvs at jeg er rødmussete i kinnene, får lett såre/tørre/rennende øyne, kviser på haka, og at jeg blir veldig varm og rødmer lett i litt stressende situasjoner. Så det jeg altså trenger er noe som DEKKER og TONER ned det røde. Men så er det dette med at jeg er så blek, så det skal jo ikke så mye til før det ser unaturlig ut. Jeg har bestilt prøvekit fra Everyday Minerals, og håper på at noen av fargene der kan passe meg. Men det er jo et skudd i blinde, ettersom at det er umulig å se hva som passer meg kun utfra pc-skjermen. Konkret spørsmål: Er det best med flytende foundation eller pudder-foundation (type i.d. og everyday minerals hvis man har fet hud? Jeg kan jo selvsagt be om hjelp i et parfymeri, men jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge igjen så mye penger på norske salonger, da det er så mye rimeligere på nett. Men det er jo veldig frekt å be om hjelp på esthetique for så å kjøpe det de tipset meg om et annet sted? Grønn øyenskygge til grønne øyne vil ikke gjøre så mye for øynene dine, for fargen på skyggen skal gjerne stå i kontrast til selve øyenfargen. Til grønne øyne kan derfor lilla være veldig flatterende. Det får det grønne i øynene til å "stråle", og bli enda mer tydelig. Det er jo bare en lite mengde som skal til, slik du selv er inne på, så ikke vær redd for å bruke litt farge. Ellers er brunt en øyneskyggefarge som ser naturlig ut til alle øyenfarger. Den todelte beige/grå øyenskyggen du har kjøpt er sikkert også fin til grønne øyne. En enkelt farge alene gir et mer "flatt" resultat, så det å blande to-tre farger er ofte best. På en festdag som bryllupsdagen er synes jeg skygger med litt skimmer passer best. Men det er rett og slett en smakssak. De som har mye hud på øyenlokkene gjør best i å unngå skimmerskygger, da skimmeret fremhever "hengehuden" mer enn de matte skyggene. Personlig mener jeg at flytende foundation er best. Den dekker bedre og du kan kjøpe en oljefri type som er spesielt tilpasset fet hud. Men det er min personlige erfaring (har normal/fet hud med litt urenheter nå og da). Ville uansett investert i et pudder av god kvalitet, slik at det blir lett å friske opp make-upen utover dagen.
Furstina Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 Tipsar om Kvinneguidens Web TV om Brudesminke Jag hade föresten en ljus färg från Lancôme som heter 102 Moonlight närmast ögonfrasnen och uppe vid ögonbrynet för att ge lyft och highligths till rätt ställen. Den gröna jag hade kom från Helena Rubenstein och heter 22 Glorify green. Den ser väldigt mörk ut i asken men blev fin på. En lila nyans ihop med moonlight (ljust, ljust beige) kan bli jättefint till gröna ögon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå