Gå til innhold

Sammen fra veldig ung alder...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg88_*
Skrevet

Heisann! Vær så snill å ta deg tid til å lese. :blomst:

Jeg og kjæresten min ble sammen når vi var 16 år, vi er nå 21. Vi har kunn hatt sex med hverandre og dette er det første seriøse forholdet til begge.

Det som er mitt lille problem er at jeg elsker kjæresten min over alt og jeg er ganske sikker på at det er han jeg vil ha resten av mitt liv.

MEN: saken er at jeg aldri har fått opplevd noe som helst singelliv, og det begynner jeg å savne (litt.)

Nå i sommer skal jeg og kjæresten min reise til syden i sammen ( igjen ) og jeg begynner faktisk å messunne mine venninner ( ikke så nær venninner lenger) som skal reise en jente gjeng ned til syden for å feste.

Det som gjør saken ekstra vanskelig er at jeg og kjæresten min har et ganske ... hva skal jeg kalle det? Et "sjalu" forhold kanskje.

Vi er begge slik at vi sier vi ikke tenner på andre enn hverandre, at andre ikke er særlig fine osv..

Jeg vet ikke helt hva jeg har lyst til. Jeg har ikke så mange valg da. Enten slå opp med han å leve singellivet en stund og kanskje bli sammen igjen, eller bare bli i dette forholdet.

Hadde det vært opp til meg skulle jeg ønske han gav meg fullt lov til å være "singel" å feste i et halvt år, og så skulle vi vært offisielt sammen igjen. Men det kan jeg jo bare drømme om.. Hadde jeg sagt til han at jeg savner å være singel hadde han blitt KNUST.

Noen som har vært i samme situasjon å hva gjorde dere?

mvh meg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestenchamp
Skrevet

dette blir rett og slett for dumt TS. du "elsker gutten over alt på jord" og det går bra dere imellom. du kan aldri få i pose og sekk.

singellivet er kjedelig ilengden det kan de fleste mine venner skrive under på. du er heldig som har en kjæreste og du vil miste han om du roter det til slik du tenker i hodet ditt nå.

be han heller om litt plass til venninnene å dra til syden for å feste litt mens du er sammen han.

jeg tror heller det er noe galt med følelsene dine om du har lyst til å smake på andre gutter i en singel tilværelse.......

Skrevet (endret)

--- slettet ---

Endret av maipai
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg vet " på en måte" hvordan du føler. Har selv noen venninner som skal reise en gjeng til syden sammen ( alle er single). Ble selv sammen med kjæresten min ganske tidlig, men savner ikke singellivet. Jeg savner vel bare det å kunne gå ut mer med venninner.

Jeg har hørt om ett par som ble sammen når de var 15 år og gjorde det slutt en periode og festet i fra seg og så ble sammen igjen. ( Men det er vel veldig sjeldent at slik fyngerer).

Forresten er det gutter og oppmerksomhet du savner, eller bare å feste med venninnner? For feste med venninner kan du selv om du har kjæreste :)

Gjest Gjest_champ5_*
Skrevet

det er veldig mange mennesker i vår tid som gjør galmannsspill som lykkejegere. mange tror gresset er grønnere, søker, søker og forventer skyhøyt. til slutt sitter mange med tapte fjes og ser den de elsker seile bort.

jeg har vært 2år med min og det er henne for alltid. jeg har fått kjørt meg skikkelig på "gresset grønnere på andre siden" tidligere og erfart hvor mye idioti det ligger i denne evige søken etter pose og sekk.

Skrevet

Jeg er enig at jeg ikke kan få i pose og sekk. Og jeg må si jeg kanskje fremstiller meg som litt egoistisk nå, men det har jeg lov til i dette tilfellet. Jeg lever kun en gang og ønsker å ha et best mulig liv ( uten å gå glipp av saker og ting).

Men så er det dette spørsmålet da? Er det virkelig så kjekt å være singel som flere fremstiller det som ?

Jeg ser for meg å kle meg skikkelig opp, gå ut på byen med mange venninner, bli sjekket opp av gutter, danse og bare kose meg.

Til LonelyAngel: Nja, jeg savner vel alt med singellivet, men mest å feste med venninner. Må også innrømme jeg savner litt å få kunne danse med hvilken gutt jeg vil, flørte og rote med hvem jeg vil. Savner rett og slett spenning. :snurt:

Når jeg går ut nå så kan jeg feste og slik, men om jeg begynner å danse eller prate masse med en gutt blir kjæresten min pottesur.

Hvorfor kunne jeg ikke bare vente noen år før jeg gjorde forholdet serisøt med kjæresten min :(

TIL ALLE SOM LURER: Det har ingenting med følelsene mine til kjæresten å gjøre. Det har bare noe med at jeg ikke vil gå glipp av ting.

Vil liksom ikke sitte å angre når jeg blir eldre på alt jeg har gått glipp av....

Men jeg vil ikke miste kjæresten min heller :(

Skrevet
det er veldig mange mennesker i vår tid som gjør galmannsspill som lykkejegere. mange tror gresset er grønnere, søker, søker og forventer skyhøyt. til slutt sitter mange med tapte fjes og ser den de elsker seile bort.

jeg har vært 2år med min og det er henne for alltid. jeg har fått kjørt meg skikkelig på "gresset grønnere på andre siden" tidligere og erfart hvor mye idioti det ligger i denne evige søken etter pose og sekk.

Vel, det er sikkert oftere gressere for jentene. I og med at det er lettere å få seg ny fort om man er jente.

Selv pleier jeg å få ganske mye oppmerksomhet når jeg er ute, savner å ikke kunne gjøre noe med det....

Gjest sjoko
Skrevet

Definer hva du mener med "singelliv"? Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller bare utvidet vennehorisonten litt og begynt å henge med venner oftere og være med de på fester og turer og på den måten tatt en liten pause fra kjæresten uten å slå opp eller se etter andre gutter. Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som om man må være singel for å feste og dra på jentetur til syden? Virker som om mange går inn for å ligge rundt og rote med folk når man skal til syden. Har sett noen tilfeller der venninner som har type hjemme har ligget rundt og rotet med andre gutter når vi har vært i syden. Kunne aldri falt meg inn å holde på slik med fremmede og anse det som normalt. Det betyr ikke at man ikke kan ha et liv bare fordi man har en kjæreste... og du er jo bare 21 år gammel.

Du føler at du har har gått glipp av "fjortisperioden" din. Du burde ikke se på det som et problem fordi fjortisoppførsel, som å ligge rundt, drikke seg drita og rote med 3 forskjellige på en kveld, er ingenting å hige etter. Som noen skrev, det virker som om det er problemer mellom deg og typen siden du ønsker å se deg litt rundt etter andre og/eller være alene en stund. Skjønner deg godt, for det er stor forskjell på ens mentalitet og tankegang fra man er 16 år til man er 21, og det kan hende at du har vokst litt fra han og at dere kanskje ikke deler samme syn på enkelte ting lenger.

Hvis du føler for at forholdet ditt "kveler" deg, at du ønsker å leve litt, hva det nå enn betyr for deg, så gjør det. Men ikke forvent at han vil ta deg tilbake. Dessuten, kanskje du møter noen andre etterhvert, det må ikke bety at han er den rette for deg likevel?

Skrevet

Kan du ikke fortsatt dra på jentetur da? Så kan han dra på en guttetur? Dere er da ikke fastbundet til hverandre.

Skrevet

jeg ble sammen med kjæresten min når jeg var 20, og vi har vært sammen i ni år.

han var min første "ordentlige" kjæreste - iallefall første seriøse forhold.

hvorfor kan du ikke dra til syden med venninnene for å feste?

det er da helt uproblematisk?

om jeg vil på ferie så gjør jeg det.

men hvis det er det at du ønsker å flørte og muligens gjøre med med andre gutter, ja, så har du svaret ditt.

Gjest Gjest_amanda_*
Skrevet

hei:) jeg vet akkurat hvordan du har det. jeg er begynneslen av 20 årene og har vært sammen med kjæresten i 4 år. vi hadde aldri hatt noen andre enn hverandre. jeg var akkurat som deg. ville leve singellivet og se hvordan det var med andre gutter. så jeg slo opp. det var fint i en liten periode. men savnet var stort etter og ha en kjæreste. vi hadde ett opphold på tre måneder. så fikk jeg tryglet han tilbake. men det er jo ikke sikkert kjæresten din vil bli sammen med deg igjen. du må tenke nøye over hva du gjør, men jeg syns det var litt deilig med litt fri, sånn at man kan virkelig kjenne at det han du elsker. det er ofte man iikke vet hva man har før man går glipp av det.

Skrevet
hei:) jeg vet akkurat hvordan du har det. jeg er begynneslen av 20 årene og har vært sammen med kjæresten i 4 år. vi hadde aldri hatt noen andre enn hverandre. jeg var akkurat som deg. ville leve singellivet og se hvordan det var med andre gutter. så jeg slo opp. det var fint i en liten periode. men savnet var stort etter og ha en kjæreste. vi hadde ett opphold på tre måneder. så fikk jeg tryglet han tilbake. men det er jo ikke sikkert kjæresten din vil bli sammen med deg igjen. du må tenke nøye over hva du gjør, men jeg syns det var litt deilig med litt fri, sånn at man kan virkelig kjenne at det han du elsker. det er ofte man iikke vet hva man har før man går glipp av det.

Kjekt at noen forstår meg :)

En annen grunn for at jeg vil være singel litt er at jeg har lyst til å få tilbake den nyforelska følelsen jeg og kjæresten min hadde før. Om det hadde vært slutt noen mnd tid tror jeg nokk vi hadde blitt helt betatt av hverandre igjen :)

Men det kunne skje motsatt også da :snurt:

Men hva sa du til kjæresten når du slo opp? " Jeg vil være singel litt og bli sammen med deg igjen?" Hadde han hatt noen jenter i løpet av den tiden?

Hvordan reagerte han når du sa du ville gjøre det slutt?

Gjest champ
Skrevet
Vel, det er sikkert oftere gressere for jentene. I og med at det er lettere å få seg ny fort om man er jente.

Selv pleier jeg å få ganske mye oppmerksomhet når jeg er ute, savner å ikke kunne gjøre noe med det....

Dump kjæresten din. Han fortjener ikke en som tenker sånn. Han fortjener en kjæreste som ranger han som nummer en og føler de følelsene for han slik at hun aldri har lysten til å tenke lengre enn flørten i hodet.

Det tar kort tid for meg, men om jeg har lyst til å gjøre noe med det. Aldri hatt.

Skrevet
Dump kjæresten din. Han fortjener ikke en som tenker sånn. Han fortjener en kjæreste som ranger han som nummer en og føler de følelsene for han slik at hun aldri har lysten til å tenke lengre enn flørten i hodet.

Det tar kort tid for meg, men om jeg har lyst til å gjøre noe med det. Aldri hatt.

Jeg synes det er frekt av deg og dømme slik som det.

Kvinner han behov for bekreftelse fra menn, det ligger fra naturen sin side.

Om du hadde vært sammen med en jente fra du var 16 og aldri hadde hatt sex med en annen tror jeg nokk du også hadde blitt litt fristet til singellivet.

Og uansett har det ikke noen med at jeg vil ha sex med andre gutter. Det har noen med at jeg vil velge selv. Trenger ikke å være redd for å få dårlig samvittighet for noe. F.eks å danse med en, flørte, prate...osv

Gjest Gjest
Skrevet

Nå syns no eg at d er du som er frekk altså!

Det e vanskelig for alle parter å få ny kjæreste. Og jo eldre du blir jo verre blir d.

Skrevet
Nå syns no eg at d er du som er frekk altså!

Det e vanskelig for alle parter å få ny kjæreste. Og jo eldre du blir jo verre blir d.

Ok, jeg gir meg.

Tilbake til dette tråden handler om ;)

Skrevet (endret)
TS skrev:
Om du hadde vært sammen med en jente fra du var 16 og aldri hadde hatt sex med en annen tror jeg nokk du også hadde blitt litt fristet til singellivet.

Hvis du elsker han overalt på jord og sier at det er han du vil være med - hvordan kan du si at du savner singellivet? Hvis det er noe du aldri har hatt, hvordan kan du savne det?

Endret av ninuska_
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

fulltreffer til deg på siste post.

ts forteller at hun vil unngå dårlig samvittighet med gutter. hvis kjæresten du elsker over alt på jord tillater deg å flørte med gutter uten å gå videre så er det ikke noe problem.

problemet er når du ønsker å gå videre og ha sex med denne gutten... det er nettopp derfor du ikke kan være med han, fordi du ønsker å tøye grensene lengre enn de når per dagsdato.

jeg håper og at han aldri tar deg tilbake... og jeg håper for all del du forlater han med denne innstillingen. du vil nok se helt anderledes på dette når du er 25.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

du er ikke moden for et forhold. voks opp før du binder deg!

Gjest Miley
Skrevet

Hva tror du at du får ut av å leve singlelivet i et halvår da? Utrolig nok består også singlelivet av flest hverdager ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...