Gjest TS Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Kjenner ei som hadde med helsesøster på skolen på undersøkelse for mage/hjerte på sykehuset sist uke. Hun har ikke noe problematisk forhold hjemme, men får lov til alt av foreldrerne. Men er det "vanlig" praksis at helsesøster blir med på noe sånt? Hadde skjønt det om det hadde vært en envt. graviditet osv, men er dette virkelig noe hun burde bruke den dyrebare tiden sin på??
Gjest Wacmoc Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Kjenner ei som hadde med helsesøster på skolen på undersøkelse for mage/hjerte på sykehuset sist uke. Hun har ikke noe problematisk forhold hjemme, men får lov til alt av foreldrerne. Men er det "vanlig" praksis at helsesøster blir med på noe sånt? Hadde skjønt det om det hadde vært en envt. graviditet osv, men er dette virkelig noe hun burde bruke den dyrebare tiden sin på?? Kanskje jenta ikke ville dra aleine eller med foreldrene, og stolte på helsesøster og ble glad for å ha hun med? Syntes ikke det var så rart jeg.
Gjest ts Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 syntes dere virkelig at dette er vanlig? burde ikke foreldrene kobles inn i forholdet her, i stede for å bruke helsesøster som "mamma" ?
lille_mei Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes det er helt fantastisk at helsepersonell kan stille opp i den grad! At de gir det lille ekstra. Det er mange som burde ta litt lære av det og ikke bare *husje ut av døra*.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 syntes dere virkelig at dette er vanlig? burde ikke foreldrene kobles inn i forholdet her, i stede for å bruke helsesøster som "mamma" ? Kan hende man man skulle være litt forsiktig med å uttale seg om slikt man ikke har full innsikt i. Det er mangt mellom himmel og jord... Enten er foreldrene koblet inn, eller så er de det ikke, og i begge tilfeller...kanskje med god grunn.....
Gjest gjestinnen Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Det er jo strengt tatt ingen andres sak enn nettopp elev, foreldre og helsesøster og de har funnet en løsning de er fornøyd med i dette tilfellet. Bra for dem. Hvis du, en utenforstående, trenger en forklaring så kan jeg foreslå denne: dette er kanskje en helsetilstand som kan påvirke eleven i dagliglivet og helsesøster på skolen ville være med for å få en større forståelse for situasjonen og kanskje spørre lege om hva som bør tilrettelegges for at eleven skal merke minst mulig til tilstanden til daglig. Det var én mulighet. Synes det høres bra ut at folk engasjerer seg for jobben sin på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Har aldri høyrdt om at helsesøster har reist med elever til sykehus for undersøkelser. Eg vil no seie at eg som forelder ville funnet dette merkelig. Skal noen av mine barn på sykehus for undersøkelse så vil eg vere med selv for å få den informasjonen som det er å få om saken
Leanne Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Har aldri høyrdt om at helsesøster har reist med elever til sykehus for undersøkelser. Eg vil no seie at eg som forelder ville funnet dette merkelig. Skal noen av mine barn på sykehus for undersøkelse så vil eg vere med selv for å få den informasjonen som det er å få om saken Det er jo kun i spesielle tilfeller at dette skjer. Når barnet f.eks ikke får oppfølging hjemme, eller hvis barnet absolutt ikke ønsker at foreldrene skal bli med. Da er det jo flott at helsesøter stiller opp og følger barnet!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Kjenner ei som hadde med helsesøster på skolen på undersøkelse for mage/hjerte på sykehuset sist uke. Hun har ikke noe problematisk forhold hjemme, men får lov til alt av foreldrerne. Men er det "vanlig" praksis at helsesøster blir med på noe sånt? Hadde skjønt det om det hadde vært en envt. graviditet osv, men er dette virkelig noe hun burde bruke den dyrebare tiden sin på?? Jeg tipper du er nysgjerrig på om jenta egentlig er gravid og så søker du en bekreftende forklaring her. Sorry, må skuffe deg. Du har overhodet ingenting med hvorfor helsesøster er med. Det kan vær sånn cirka 438 detaljer i denne saken som du ikke vet noe om, og som du heller ikke har noe med. Tenåringer er ofte verdensmestere som tror de vet alt om alle, men tro meg, du tar feil. Det er garantert masse du ikke vet, og det beste for deg er nok å snu deg bort og slutte å irritere deg over ting du ikke har peiling på.
Bobeline Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Så lenge barnet har gitt samtykke til at annet helsepersonell kan være til stede under undersøkelsen, er dette et forhold som juridisk er helt greit. Når barnet har gitt sitt samtykke til dette, er det bra vi har helsepersonell som tar arbeidet sitt så alvorlig at de blir med. Undersøkelser av mage og hjerte kan være skremmende for barn, og oppleves som en påkjenning for mange. Dersom barnet ikke har gitt sitt samtykke, stiller saken seg annerledes. Automomi står sterkt i vårt helsevesen, og har ingen klar myndighetsalder.
Jade Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Hvis du er så nyskjerrig, og ikke klarer å passe dine egne saker, så får du spørre jenta hvorfor helstesøster er med. Det er nok en grunn - som angår jenta, og ikke deg.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Hvilken rolle spiller det for TS om dette er vanlig eller ikke?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #13 Skrevet 30. mai 2009 Uansett hvilken grunn så synes jeg helsesøster opptrer menneskelig selv om det kanskje ikke helt hører til den jobben hun er ansatt for. Jeg ville vært veldig glad om noen stillte opp for mine barn om det skulle være noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå