Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Redbird

Anbefalte innlegg

Herregud, er glad jeg gikk til innkjøp av større truseinnlegg, men her trengs jo snart tena lady.... :laugh:

Elv, på elv, på elv! :skratte: Var IKKE sånn med Crinone og den er jo i gel-form!! :bond:

Er det ikke morro å høre om alt som skjer i kroppen min? :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart det er spennende fuglen :Nikke:

Crinone det blir jo bare avstøpning det :ler: Lutinus høres ikke greit ut, håper evt på kapsler eller stikkpiller på søskenforsøket jeg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutinus er noe griseri! *usjameg* Hadde cyclogest med A og det var ikke på langt nær så ille. Pådro meg soppinfeksjon mange ganger i løpet av de 13 ukene jeg brukte lutinus denne gangen. Sånn, så fikk du vite litt om hva som skjedde i min kropp også. :hoho:

Pusilus: lutinus er stikkpiller. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det er spennende fuglen :Nikke:

Crinone det blir jo bare avstøpning det :ler: Lutinus høres ikke greit ut, håper evt på kapsler eller stikkpiller på søskenforsøket jeg tror jeg.

Lutinus er jo, som Belle sier, piller! Real stikkpille! :ler: Så den løser seg opp til hvitt vann tilslutt. :fnise:

Så det blir søskenforsøk på dere ja???? :duskedame:

Lutinus er noe griseri! *usjameg* Hadde cyclogest med A og det var ikke på langt nær så ille. Pådro meg soppinfeksjon mange ganger i løpet av de 13 ukene jeg brukte lutinus denne gangen. Sånn, så fikk du vite litt om hva som skjedde i min kropp også. :hoho:

Pusilus: lutinus er stikkpiller. :Nikke:

Åh, hurra, har jeg soppinfeksjon å se fram til? :ler: Ja for jeg skal jo gå på den i 13 uker jeg også, tross alt. ;):duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elver her også gitt :sjenert: Prøvde meg først på sånne minibind-saker men skjønte fort at det var for lite når det virkelig rant :ler:

Ikke særlig behagelig å være på jobb og så i møte også kjenner du at det bare renner. Godt andre ikke vet hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da, har hatt cyclogest og progestan jeg og en til jeg ikke husker som var lik til progestan i tillegg til crinonen.

Det blir søskenforsøk på oss ja, men ser ikke for meg at det blir før om ett års tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har mye å se fram til :hoho:

Oh yes! :D Skal gå inn i dagboka di og lese litt nå, leste litt på jobb idag og så du hadde hatt SA. :tristbla:

Elver her også gitt :sjenert: Prøvde meg først på sånne minibind-saker men skjønte fort at det var for lite når det virkelig rant :ler:

Ikke særlig behagelig å være på jobb og så i møte også kjenner du at det bare renner. Godt andre ikke vet hva som skjer!

Hahaha! Fint jeg ikke er alene! Jeg står i butikk alene hele dagen også, så det kan bli bra godt ubehagelig!! :ler: Stort truseinnlegg hjalp ikke stort det heller. :fnise:

Usj da, har hatt cyclogest og progestan jeg og en til jeg ikke husker som var lik til progestan i tillegg til crinonen.

Det blir søskenforsøk på oss ja, men ser ikke for meg at det blir før om ett års tid ;)

Hurra for søskenforsøk!! :duskedame: Men vent til jeg får meg EN ihvertfall da. hihihi ;)

*

Nå brått kjenner jeg at jeg har angst, syns brystene er mindre ømme f.eks. Da tenker jeg jo innerst inne at nå er symptomene på vei vekk, fordi det ikke er noe der. :sukk:

I tillegg fikk jeg helt noia, da jeg ikke rakk å være hjemme til kl 15 idag, men 16 istedenfor. Jeg pleier å sette Lutinus ca kl 15 og tror da umiddelbart at nå går alt til helvete fordi jeg ikke rakk hjem...

Æsj!!!! Dumme tanker, gå bort!!! :kjefte:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra fuglen, selv om du tok Lutinusen litt senere i dag :Nikke: Jeg hadde litt slekk på det med Lita ;)

Prøv å vær positiv (og ja jeg vet det er mye lettere sagt enn gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: til deg, Pippippen!

Det er absolutt spennende å følge med på hva som skjer i kroppen din, og det er jo ingen tvil om at det skjer MYE! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det finnes et annet sted på nettet, men jeg jeg spør deg allikevel...

Kan du fortelle litt om hvordan ICSI/IVF fungerer på kroppen? Altså, jeg vet jo hva det er - men aner ikke hvordan behandlingen oppfattes, føles, kjennes osv. Den fysiske og psykiske delen.

Hvordan hele greia er, fra dere går inn på sykehuset og til prøvene viser positivt/negativt. Hvordan hele løpet er, egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes et annet sted på nettet, men jeg jeg spør deg allikevel...

Kan du fortelle litt om hvordan ICSI/IVF fungerer på kroppen? Altså, jeg vet jo hva det er - men aner ikke hvordan behandlingen oppfattes, føles, kjennes osv. Den fysiske og psykiske delen.

Hvordan hele greia er, fra dere går inn på sykehuset og til prøvene viser positivt/negativt. Hvordan hele løpet er, egentlig. :)

Jeg skal prøve!

Sprøytene du begynner på er jo hormonsprøyter, så der kan man oppleve humørsvinginger x 10 mot hva man kanskje opplever ved mens. Men det er veldig individuelt. Jeg ble lett sippete... :P

Etterhvert blir jo eggstokkene større og da blir man litt "tung" i kroppen og den minste bevegelse kan gjøre vondt, fordi de ligger jo inni der og duver...

Jeg måtte, ved siste runde nå, inn til 4 UL for å sjekke eggstokkene og om eggsekkene var store nok. Den prosessen er veldig slitsom, siden man aldri vet om man må på ENNÅ en runde med sprøyter i noen dager eller om man kan gå til neste steg. Der ble ihvertfall jeg veldig mentalt sliten!

Men så skal EL-sprøyte settes og dagen etter dette får man sprøytefri, noe som er en velsignelse! På det meste er det jo to, tre sprøyter om dagen og man blir litt gal av stikking og tidpassing...

Uttaksdagen er ganske rolig. Man havner jo i en seng og det er strengt tatt ingen grunn til å være nervøs, man får avslappende og smertestillende rett i blodet når man plasseres i stolen, så det er jo skjønt. :) Det kan være noe vondt når de stikker, om eggstokkene ligger litt dumt til, men da får man bare mer smertestillende.

Endel smerter i magen og mye luft i magen i noen dager etterpå er normalt, men veldig slitsomt og vondt, men man blir sykemeldt fra uttaksdagen, så sofaen og mye varme på kroppen er lurt! Og nødvendig.

Ventingen til man skal ringe dagen etterpå er grusom....er det bra egg? Er det bra sæd? Er noen befruktet?

Så får man svar på det og ofte går det bra, men så er det venting til innsett dagen etter og det er nesten like ille, man er jo ikke garantert at eggene overlevde natta. Jeg hadde 6 befruktede denne gangen, men bare to ble godkjent og satt inn, ingen på frys.

Så er det 12-14 dager med mer venting...mens man går og "ruger" er det lett å bli veldig stressa og redd. Man vet jo ingenting. I tillegg må man gå på gel eller piller vaginalt 2 til 3 ganger daglig og da tenker man jo ikke akkurat noe mindre på det!! Så å "legge det bort" går ikke. Man må bare prøve sist beste å fokusere på livet ellers, til "vanlig" vet man jo ikke at et befruktet egg ligger i magen. ;)

Lev normalt!!

Kroppslig merker man at man blir veldig oppblåst og hard nederst i magen pga gel/piller, man blir litt i ubalanse følelsesmessig, med ingenting verre enn det. Men der også varierer det. Jeg f.eks blir humørsyk og sover dårligere.

Generelt, så er hele prossessen ganske utmattende, men heldigvis minimalt smertefull. Man tenker mye og HELE prosessen består av venting! Mye venting! Det sliter veldig på det psykiske og det går veldig opp og ned med positive og negative tanker. Har man en god mann å snakke med og som kan klemme godt så går det stort sett bra. :)

Men alltid stay positive!!! Ikke tenke "nei nå går det ikke". Da graver man seg bare ned og det trenger man ikke.

Og lytt til kroppen. Blir du sliten så tar du det med ro. Orker du ikke jobbe i rugetiden så få en sykemelding. Kroppen kommer FØRST: :)

Dette ble langt...var det til noe hjelp.....? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig greit for meg å lese hvertfall, lettere å vite litt mer hva det går i! :) Så tusen takk for at du ville dele det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig greit for meg å lese hvertfall, lettere å vite litt mer hva det går i! :) Så tusen takk for at du ville dele det :klemmer:

Det skulle da bare mangle. :klemmer: Bare å spørre og grave om du/dere lurer på noe mer! Syns egentlig det er godt å snakke om det. :)

(tydelig at det er tidlig på morgenen, jeg holdt på å skrive i "Yoda-stil": Syns godt det er.... :hoho: )

*

Ennå en natt med lite søvn!!! :murvegg: Jeg våknet ikke like ofte fordi jeg lå og vred meg, mest fordi jeg bevisst hadde sagt til meg selv at "nå får du holde deg på rygg i hele natt!!" og det tror jeg at jeg har gjort med unntak av et par ganger.

Men jeg har drømt opp en storm i natt! :daane: Jeg drømmer og drømmer og drømmer og det er så MYE!

Og ja, fem på tre i natt....opp og tisse...

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...