Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Redbird

Anbefalte innlegg

Høres ut som du har hatt en fin sommer :jepp: Imponerende å kjøre helt til nord-norge :dåne: Men sikkert kjempekoselig å få sett mye av Norge også.

Det var litt av noen tegn ja :lur: Krysser fingrene for deg, og sender over en haug med babystøv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, kjøre nordover (til Troms) er ikkeno stress for min del ihvertfall, har gjort det sammen med pappa hver sommer så lenge jeg kan huske! :ler: Men alt nord for Trondheim ble nytt for Manden da. :fnise:

Norge er VILT vakkert!! Var innom Geiranger på vei nordover. Herremin, Norge er så vakkert, en bilferie i Norge anbefales!! :)

Tegn ja. Hvem vet. :vetikke: Det eneste "sympomet" jeg ikke forstår en shit av er den ene blødningen på lørdag. Har vridd og vent hjernen min, men har ikke hatt :sengekos: som kunne ha skadet noe, ikke i umiddelbar nærhet av lørdag ihvertfall. Og ikke gjort noe spes heller. Men har spottet, som sagt siden da, litt avtagende og så mer brunt. Litt opp og ned. Trooooor IKM er lørdag. Sist syklus var 25 dager lang.

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilferie nordover står høyt på ønskelisten min, og det meste nord for Trondheim kommer til å bli nytt for meg også ;) Når vi drar nordover skal kajakene være med :Nikke:

:kyss: på Redbird

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, som jeg klør! :bond: Våknet også av at jeg klødde og når jeg først har begynt så gir det seg ikke! Har bittesmå prikker på magen, hoftene, baken, ryggen, nakken, halsen. Er ikke kjempemange, men de klør som et uvær og jeg blir rød! Og når jeg klør klorer jeg meg opp, så blir det skorper og så har vi det gående... :snurt:

Hva er dette?? Og ikke forvent at jeg løper til legen med en gang noe rart skjer altså. :fnise: Jeg er så sta... :ler: Ikke så smart kanskje, men... :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg hadde tatt meg en zyrtec og sett om det hjalp, hvis ikke hadde jeg tuslet en tur til legen :tre: Men det er er noe jeg sier nå det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Siste nytt fra Rikshospitalet:

Vi er INNE!!! :bolledeig: Vi skal inn til infomøte og første legetime 6. oktober kl 0900!! :bolledeig:

Er nesten litt surrealistisk....at vi er der "alt". Har jo gått en goood stund, men brått var vi der liksom. :nigo:

Tror fremdeles det blir ICSI på oss, men jeg må vel fremdeles igjennom en runde med spray og sprøyter...hehe...Men det spiller INGEN rolle! For vi er IGANG!

Mamma ble rørt og jeg kunne høre pappa senke skuldrene, selv over telefonen. Og mannen da.. :rødme:

Bank i bordet og kryss alle fingre for at det nå kanskje kan gå veien for oss jenter. :rødme:

Jeg er nok tilbake på forumet nå, nå som det faktisk skjer noe igjen! :ler:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa! :strix: Deilig å kjenne at jeg puster igjen. :)

Så nå må jeg bruke honning som eksempel! Klaff på første forsøk jo! :strix::klemmer:

Manden ble så drømmende i blikket i går kveld. Er så godt å se at han nå endelig kan få klart svar på disse prøvene han har tatt og om behandlingen med akupuntur har gitt noe utslag.

Tror nok at det ikke er blitt så bra at det blir IVF, så er redd Manden må igjennom TESA/PESA for ICSI. :tristbla: Syns det er ille nok at de skal dytte en masse greier i meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå håper jeg virkelig at du følger mitt eksempel, Redbird! ;)

:klemmer:

:hjerte: Honning med baby-honning i magen! KOS! :hjerte:

Har også lagt inn et nytt innlegg i den generelle dagboken min!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=423157&st=280&gopid=8405193&#entry8405193

I natt drømte jeg at jeg så på en type mikroskop eller noe at en sæcelle entret et egg. :bond: Er vel noe slikt som skal skje, på en måte, om en stund forhåpentligvis. I en "petridish". :ler:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da var vi ferdig på Rikshospitalet. :nigo:

Det gikk jo bra! *knock on wood* Jeg ble tittet inne i - alltid gøy med innvendig UL :dåne: Jeg er jo bare 7 dager inn i denne syklusen, så vi så en tynn slimhinne og 6 eller noe eggsekker på ene siden og et ukjent antall på andre siden, men en STOR en! :dåne: Han mumlet noe om at den var tidlig moden og at den ville være ferdig/eggløsning om en 5-6 dager. Antar det ikke var noe farlig, siden han ikke så noe mer. :)

Prøven til Manden var også grei, godt antall (1.2 eller noe millioner!) men de svømmer tregt og det var litt "seigt" som han sa. Det må ihvertfall bety at akupunkturen har hjulpet noe! :hoppe:

Så det blir ICSI på oss! :nigo: Men det er lang ventetid da, men den snille sykesøsteren satte oss opp til uttak i uke 51, MOT AT syklusene mine ikke blir lengre enn de har vært nå! :ler: Helst mellom 21 og 14 dager, for da KAN det gå akkurat! :tommelopp:

Men hun helgarderte seg og satte oss opp i uke 3 også. :nigo:

Og det blir behandling med Elnova, som er halvparten så lang prosess og uten nesespray og alt det styret! Kjempedeilig!! (En sprøyte som virker i 7 dager, så sprøyter i tre dager for å hindre eggløsning, så ultralyd, så eggløsningssprøyte om alt ser klart ut, så uttak, så innsetting. Alt i løpet av 14 dager! ;) )

Nå kan vi endelig slappe av! Nå er det noen andre som må telle dager, sette opp timer og styre, jeg skal bare melde ifra om mens og sette sprøyter når den tid kommer! Deilig!

Og når Manden fikk beskjed om at hans prøver var brukandes til ICSI så så jeg at han slappet av og lente seg bakover. DET tror jeg var veldig forløsende for han å høre. :hjerte:

Hadde en litt sånn "The L-word" følelse på vei til sykehuset. Manden avla jo prøve hjemme, og den må jo holdes varm, så jeg hadde den i en ullsokk, dyttet ned mellom brystene, i BH-en. :latterkrampe: Mye morro med det gitt! :fnise:

Nå kan jeg endelig tenke på noe annet! Jeg skal bare passe på når mensen kommer jeg nå. :fnise:

Jeg kan lese pensum uten å være tankefjern og sliten. Kan bare....

LEVE!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrrrrrrrrlig :nigo: Supert at akupunkturen har hjulpet :Nikke: Kan tenke at mannen er lettet ;)

Husker den gode følelsen da det var noen andre som tok over styringen hos oss, jeg ble med ett mer avslappet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så bra!! :danser: Dette blir spennende, Redbird :klem:

Jaaa! Det blir en spennende tid fremover! :nigo:

Så deilig å slippe og tenke og styre med tider og sånn.

:Nikke: senke skuldrene nå! :)

Herrrrrrrrrlig :nigo: Supert at akupunkturen har hjulpet :Nikke: Kan tenke at mannen er lettet ;)

Husker den gode følelsen da det var noen andre som tok over styringen hos oss, jeg ble med ett mer avslappet :Nikke:

Ja det var godt å se på Manden etterpå, blikket hans var helt annerledes og mye klarere! :hjerte:

Mamma sa hun hørte det i stemmen hans også, når han ringte til henne. :fnise: Mamma og Manden er som erteris, "Hils min kjæææære svigersønn daaa!" sier hun hele tiden. :fnise:

Veldig godt at vi nå kan slippe å tenke så forferdelig mye ja. Har fått tilbake energien min! Har jo danset og sunget idag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...