Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Redbird

Anbefalte innlegg

Tredje sprøyte med oralgutran...orgalutran...whatever...satt i dag morges!

I går kveld og i hele dag har jeg hatt konstant murringer i magen. Normalt?

Kjennes ut som lette mensmurringer. Skal absolutt ikke klage på de smertene, det betyr jo antageligvis at ting skjer! :nigo:

Må gryyyytidlig opp imorgen, må inn på Riksen og ta blodprøve før 0930 imorgen tidlig og tror jeg skal prøve å være der litt før ni, så jeg kan finne en do og sette den siste sprøyta! :) Og siden det er rushtid så må vi dra hjemmefra 0730...

Så er det to timer på jobb før vi skal inn på UL klokken 1315. *krysse alt som krysses kan!*

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samma hva det heter bare så lenge eggene vokser :jepp: Noe de sikkert gjør når du kjenner litt mensmurringer.

Krysser alt jeg har for dere :pls:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk pusilus! :klemmer:

Var nettopp på do og så klaaaaare tegn på EL! :hakeslepp: Altså, det var textbook EL-slim! Vent litt'a... :fnise: Det er legene som skal bestemme når det skjer, ikke dere!! *peke på mage* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig på UL.

Det gikk bra. Jeg tror ihvertfall det gikk bra! Hodet mitt er litt tåkete. hehe.

Men! Det jeg husker er ihvertfall at jeg skal ta 100 IE av Puregon og kveld og en til med Orgalutran i morgen tidlig. Jeg hadde veldig mange sekker, nesten litt for mange enn hva de liker, men han sa også at jeg ikke var overstimulert.

Hadde visst også en stor cyste på høyre siden og fra den kan de ikke få noe, men var visst ikke farlig.

Legen og hun som så på sammen med han glemte litt å fortelle meg at det så bra ut, så jeg klarte nesten ikke holde tårene tilbake. Masse spenning i kroppen, nervøs, stresset, redd osv med alle hormonene, gjorde det hele litt vanskelig for meg. Også når jeg skulle ringe foreldrene mine etterpå måtte mannen ta over telefonen, jeg bare gråt! :hakeslepp:

Men! Nå er det slik at jeg skal inn til ny blodprøve imorgen tidlig (av samme art som den jeg tok imorges, som forresten viste høye og fine nivå av det de trengte,tydeligvis. Jeg hørte han mumle det ihvertfall.) og så ny UL 1330. Så får vi se om det blir uttak på torsdag! :popcorn: Om ikke blir det ennå en dag med Puregon og så forhååååpentligvis uttak på fredag!

Blir det da innsetting igjen på mandag da eller...? Hm...

Føler meg bra utslitt nå. Heldigvis har jeg en herlig sjef som forstår 100% og sier jeg kan ta egenmeldingsdager om jeg trenger det, vaktene mine er dekket opp uansett, så jeg kunne slippe å bekymre meg.

Og :hjerte: Manden :hjerte: Han er klippen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart på vei tilbake til sykehuset...det er altfor tidlig å stå opp så nærme 0600 om morgenen! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten, så ufattelig sliten...

Ennå en dag med masse vond spenning i kroppen, hormoner og masse tårer.

Det blir ennå en dag med Puregon, orgalutran, blodprøve og UL.

Legen virket veldig usikker når han hadde målt eggsekkene mine, men kom visst fram til at det var best med en dag til med Puregon, denne gangen 50 IE mer enn i går.

Så nå må jeg igjennom akkurat det samme, for tredje gang. Og nå er jeg sliten. Tårene bare rant og rant, husker nesten ikke gåturen ned fra Riksen til parkeringsplassen. Hormonene raser virkelig...

Det føles som om jeg løper og løper men ikke kommer noen vei!!

Ifølge Manden sa visst legen at "vi går for uttak på fredag", selv om jeg skal tilbake for kontroll imorgen...men faren er der fremdeles. Det kan hende jeg blir overstimulert på denne lille runden...problemet var visst at på den ene siden så vil de at det skal stimuleres mer, på den andre siden vil de ikke at det skal stimuleres mer i det hele tatt....

Hjelp...

Jeg vet jeg er en av de som har minst å gråte over her inne, men akkurat nå er jeg så grusomt sliten i kropp og sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart på vei tilbake til sykehuset...det er altfor tidlig å stå opp så nærme 0600 om morgenen! :dåne:

Jeg vet, jeg jobber stort sett bare tidlig vakter og må opp 6 hver dag..

:kose: Det er slitsomt med hormoner og prøverørs-løpet. Det er lov å gråte, kjenne på det at man er sliten og synes at det er for mye :kose: Håper du får hvilt deg litt Redbird :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nótt :klemmer: Har ikke vært her på evigheter jeg heller, så det er helt greit. :fnise:

En mye bedre dag på sykehuset idag! En hyggelig damelege, som faktisk var litt mer hardhendt med UL enn Tanbo var, men men :D Hun snakket ihvertfall med meg og fortalte hvordan ting så ut!

Nå blir det egguttak på fredag!! :strix: Så i kveld klokken 21 setter jeg Ovitrelle! Herremin for en lettelse! Nå er vi inne i andre del av dette og nå er jeg bare glad for å faktisk ha kommet videre! :nigo:

Nervene og usikkerheten er der ennå, men angsten er ihvertfall mindre. :Nikke:

Og så fikk jeg B på eksamen i markedsføringsledelse OG sola kom fram, så generelt en god dag! :ler: Manden og jeg "feiret" litt med taco til middag og is i fryseren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kjære pusilus! :klemmer:

Sitter nå og prøver å få i meg en liten brødskive. Ikke lett. Nervene kom løpene og slo meg i bakhodet! For andre gang denne uka fikk jeg en skikkelig kvalmebølge mens jeg sto og stelte meg. *grøss* Tror kroppen min er glad til når den kan få hvile litt, forhåpentligvis etter innsetting på søndag! *krysse masse*

Nå skal vi snart dra, vi skal møte ca kl 0800 og uttak blir rundt kl 0900.

Håpe på masse fine egg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godjentene! :klemmer:

Nå er vi hjemme igjen! Det gikk bra! Var ikke så ille som jeg hadde fryktet, hadde jo et rom fullt av kvinnfolk, så stemningen var god og fikk mange klapp på armen! Hadde den snilleste sykepleieren som vi var hos på infomøte, en som heter Trine og hun er såååå god!

Manden kalte det en "systue i hvite frakker" :fnise:

Fikk ut 20 (!) egg og DET er vel bra?? :nigo: Nå får vi bare håpe det er noen modne nok blant de 20 og at Manden sin prøve var bra! :nigo:

Må krysse masse og håpe ennå mer! :duskedame:

Nå er det ømt og stikker endel og blør endel også, men det er vel normalt har jeg fått høre...? Har fått satt første dose med Crinone gel også og det gikk også veldig bra! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke om 20 egg i uttak er bra, men jeg synes det høres veldig bra ut. Så er det bare å krysse fingrene da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 befruktede egg!! :bolledeig:

Det er jo helt fantastisk mange! Så langt har vi ligget på det dobbelte av det vi har fått beskjed om. :fnise: 20 egg ut og de sa normalen var 5-20. 9 befruktede egg og de sa normalen var 2-5!

Kjenner nå at smertene etter uttak er blitt mindre, pulsen er normal og selv pus løper rundt her med et skikkelig kick. :fnise:

Vi skal ikke inn for innsetting før på mandag, siden det var så mange befruktede egg vil de la dem dyrke en dag ekstra, så de er helt sikre på å få de aller beste! Men det var ingenting farlig er negativt ved det, sa hun, da jeg ringte tilbake for å høre. :fnise:

Manden er naturligvis SÅ stolt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...