Gjest Gjest_regine_* Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Fant nettopp ut at mannen har brukt 30000 kroner på et kredittkort som han til meg har sagt står i null.....Han innrømmet det selv... Hvordan hadde dere reagert på dette? Vi har fellesøkonomi, hus og bil ++++
Gjest Gjestepus Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Fant nettopp ut at mannen har brukt 30000 kroner på et kredittkort som han til meg har sagt står i null.....Han innrømmet det selv... Hvordan hadde dere reagert på dette? Vi har fellesøkonomi, hus og bil ++++ Å, gudhjelpemeg...! Vi er i samme situasjon, felles økonomi, bil, hus, hytte... Hadde jeg funnet ut noe sånt, hadde det blitt månelyst!!! Eneste grunnen til at jeg gikk med på felles økonomi, var ærlighet - vi setter oss ned hver mnd, går gjennom inntekt og utgifter og spør hverandre om det er OK å kjøpe noe som koster litt. Etter min mening er det der et skikkelig tillitsbrudd!
Jade Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Få han til å betale det tilbake så fort som mulig, ved å droppe ekstra goder til seg selv (gutteturer, tur på byn, klær han eeeegentlig ikke trenger, røyk, snus, spill, osv). Få han til å forstå at det blir månelyst om det skjer igjen. Bra han innrømte det selv.
Gjest Anne gjest Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Nå har min samboer tidligere vært ett rotehode når det gjelder økonomi, heldigvis har det endret seg mye. Men jeg kjenner allikvel at jeg ikke stoler 100% på han når det gjelder penger, derfor er det også jeg som tar hånd om økonomien i vårt forhold. Men, ja, jeg hadde veldig, veldig sterkt vurdert brudd om han hadde gjort det. Men dersom han ikke hadde hatt en "historie" som økonomisk klovn, så hadde jeg nok blitt sur, men det hadde nok ikke gått til brudd, så sant han klarte å betale det.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Jeg er mest av alt skuffet....Det er ikke pengene i seg selv men det tillitsbruddet det er å holde noe slikt skjult for meg. Heldigvis for ham kom han selv og fortalte det (lite høy i hatten), hadde jeg funnet det ut selv hadde han nok fått det langt verre.... Uff, der røyk skattepengene liksom:(
Gjest gjestenchamp Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 jaja.. dere kommer igjennom det. selv om det er tillitsbrudd er det ikke den værste sorten. det finnes jo så utallig mye værre. men sett han på plass og la han forstå alvoret ( noe han sikkert har gjort ).
Gjest been there Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Det er alt for lett å få kredittkort i dag for svake sjeler. Og som min farmor sier "når krybba er tom bites hestene", økonomi har mye å si i et forhold. Sliter man økonomisk så sliter det på forholdet også.
Gjest Marlo Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Hadde nok blitt ganske sint, for så å be han om å droppe alle sine goder i livet for å betale det ned igjen FORT. Hadde nok ikke planlagt singellivet som andre sier, alle kan gjöre en feil og burde få muligheten til å rette det opp igjen. Hadde nok også tatt over ökonomien for en stund også.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 Har på ingen måte vurdert singellivet, men har lurt på om jeg har reagert for sterkt eller for svakt....men nå vet han i det minste hvor skapet skal stå og han rapporterer inn hver eneste krone han bruker (på eget initiativ, men det skulle strengt tatt bare mangle også da....)
Gjest ods Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 Har akkurat opplved lignende selv. Visste at han kreditt på kortet sitt, så han hadde ikke fått et nytt kort, men han hadde fått hevet kredittgrensa med 30 000. Og det hadde han allerede brent av. Vi har gått gjennom en trang tid akkurat nå, og det var tydeligvis på denne måten han har lasset oss gjennom det. Han innrømmet det ikke heller, det var informasjon som kom tilfeldig i en bisetning under samtale vi hadde om å få i orden økonomien/betale ned kredittkortet. Jeg føyr i taket, ble rimelig forbanna, lei meg og skikkelig skuffa. Jeg sa at dette var økonomisk utroskap, og økonomisk utroskap er ikke mindre alvorlig enn annen utroskap for meg. Han ble lei seg og gråt og unnskyldte seg med at han ville ta vekk bekymringene mine. Åh, forbaska tulling som skal være "helt". Jeg sa at jeg ikke trenger en helt men en partner. Og en partner skjuler og lyver ikke for meg. Har på ingen måte tenkt å forlate han, men han forstår godt jeg ikke stoler så mye på han akkurat nå. Har alltid hatt full tilgang til hverandres økonomi, men jeg har jo ikke benyttet meg av dette før nå. Og det blir en del sjekking før jeg tør å stole på han igjen.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Uff ja, slikt setter en litt ut rett og slett. Håper at jeg klarer å stole på ham 100% igjen etter hvert...Og at jeg ikke bruker det mot ham hver gang jeg blir sint for noe annet...Vanskelig!
Gjest kjerringa Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Økonomi kan være et styr. Min tidligere mann forlangte plutselig å se alle kontoutdragene mine for et spesielt år fordi han følte at han betalte omtrent alt og ikke hadde noe penger til overs. Og han følte at jeg bare øste ut til meg selv og på tull. Etter å ha gått gjennom kontoutdragene fant vi ut at jeg hadde betalt alle telefon og strømregninger, tv-lisensen, feriereisen vår og servicen på bilen det året + bensinen i ferien. Vi hadde delt på husleie og lån, så det spørsmålet som sto igjen etter regnskapskontrollen var - hva pokker hadde han brukt pengene til? Skal si det ble stille i heimen og temaet var plutselig utdebattert. Ekteskapet tok slutt pga. økonomi, en mann som aldri hadde råd til å være med på de kjedelige men akk så nødvendige utgiftene men som alltid fant penger til hobbyting og som likevel kritiserte sin kone. Ærlighet i økonomi er et must i et forhold etter min mening.
Heritære Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 En ting jeg ikke forstår er hvordan har han klart å bruke 30 000 kr uten at du har merket noe? Du skriver at dere har felles økonomi så da må du jo ha merket at der blir kjøpt inn mer enn dere har penger til?
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg skjønner at du lurer på det. H anhar brukt pengene på mat, bensin og en del utgifter på jobbreiser. Problemet med utgiftene til jobbreiser er at han ikke har sagt fra om riktig sum ang hva han har fått tilbakeført på lønnen slik at det har bygget seg opp her siden kredittkortet ikke har blitt satt i null etter hver reise. Når det gjelder mat og bensin har jeg ikke notert ned hver minste ting som blir satt inn i skapet eller målt antall liter som går på bilen...har liksom ikke trodd at jeg skulle trenge å følge med på det...Når det gjelder hvorfor han skulle "skjule" penger han bruker på ting som vi begge benytter har han ingen god forklaring på det...jeg skjønner fortsatt fint lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå