Gjest Glad i reiser Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Har planer om å trene tre dager i uka, den ene dagen yoga. Er dette fullverdig trening eller bør jeg da ha fire ganger i uka som jeg skal trene?
Chanel.No5 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Yoga er kjempebra trening. Ville anbefalt deg at du fordeler treningen med yoga en dag, ren styrkeøkt en dag og en form for kondisjonstrening en dag. (evt. to dager med enten styrke eller kondisjon om du øker til 4 dager). Da får du en komplett trening som du kommer til få masse nytte av. Yoga krever styrke og utholdenhet og det får du fortere om du i tillegg kjører rene styrke og kondisjonsøkter! Endret 27. mai 2009 av Lotte27
trulta_ Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Yoga er bra trening! Merker det nå når jeg ikke trener yoga, at jeg er mye stivere i føttene.
Sekretæren Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Har planer om å trene tre dager i uka, den ene dagen yoga. Er dette fullverdig trening eller bør jeg da ha fire ganger i uka som jeg skal trene? Hva legger du i fullverdig trening? Personlig anser jeg det ikke som fullverdig trening, siden målet mitt er å bli grisesterk. Men jeg forsøker å ta en time innimellom, da det er fantastisk bevegelighetstrening for meg. Hva er målet ditt?
Gjest Bolledeig Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tenker som Shorty. Jeg er veldig fornøyd med yoga som "en gang i blant" trening, nettopp fordi det ikke er helt relevant for de målsetningene jeg har akkurat nå (øke i styrkeløftøvelsene og løpe 10 km, bla) så alt henger jo igrunn på hva du er ute etter av treningen din.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 ashtanga yoga er suveren styrke og utholdenhetstrening. man blir ikke grisesterk av det, men det hjelper utvilsomt på løpeformen pga bevegelighet i hofteledd, sterk kjernemuskulatur og pusteteknikkk
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Dere som trener yoga en gang iblant har vel ikke så mye utbytte av det? Min erfaring at yoga krever jevnlig trening for å beherske teknikkene. Yoga er veldig bra trening - man forbrenner masse kalorier om man gjør øvelsene riktig. Og ved å trene ofte og jevnt så øker man bevegiligheten, og blir myk i kroppen. Kjempebra trening.
Sekretæren Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Dere som trener yoga en gang iblant har vel ikke så mye utbytte av det? Jeg har utbytte av det i forhold til hva jeg vil oppnå, ja. Bevegelighet slik at jeg får bedre teknikk i andre rene styrkeøvelser. F.eks markløft og knebøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå