Involvert Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 ... Har jeg hatt lyst til så lenge jeg kan huske, men aldri fått rotet meg til det. Nå utover ser det ut til at jeg kan få bedre tid, og da vil jeg gjerne gjøre et forsøk! Så, noen spørsmål.. Er det noe håp for meg, som 19-åring å eventuelt bli god/brukbar på piano hvis jeg ikke har spilt piano før? Hvor mye koster det å ta pianotimer? Hvor mye betaler man i året/halvåret? Trenger i det hele tatt all den informasjonen jeg kan få!
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Det er utrolig mange som lærer seg et instrument i voksen alder, og det er inget problem! Jeg er selv musikkstudent, og det var mange som begynte som 20åringer og eldre, å lære seg å spille piano. Et tips er å finne ut om du ville spille klassisk eller om du bare vil kunne akke, altså spille til noen som synger. Et annet tips er å lese musikkteori før du begynner med timene. Pianotimer koster litt, og du sparer tid og penger hvis du kan teorien på forhånd:) Lær deg noter, og hvordan man bygger opp en akkord. Lykke til!
Involvert Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Det er utrolig mange som lærer seg et instrument i voksen alder, og det er inget problem! Jeg er selv musikkstudent, og det var mange som begynte som 20åringer og eldre, å lære seg å spille piano. Et tips er å finne ut om du ville spille klassisk eller om du bare vil kunne akke, altså spille til noen som synger. Et annet tips er å lese musikkteori før du begynner med timene. Pianotimer koster litt, og du sparer tid og penger hvis du kan teorien på forhånd:) Lær deg noter, og hvordan man bygger opp en akkord. Lykke til! Takk for svar! (Endelig) Jeg tror jeg vil spille klassisk. Er det en slags teoribok (eller en annen form for bok) det er greit å ha før man begynner å fysisk spille? Kan se ut som min stemor skal lære meg piano (hun spiller både piano og orgel) så kostnader er ikke min største bekymring like vel
robotkalle Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 . Er det noe håp for meg, som 19-åring å eventuelt bli god/brukbar på piano hvis jeg ikke har spilt piano før? Nei.
Involvert Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2009 Nei. Så hyggelig da. Vil du utdype det? Hvorfor eventuelt?
Gjest LanaLane Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er 23 og har store planer om å bli knallgod på piano Så ja, jeg tror det går an!
Involvert Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er 23 og har store planer om å bli knallgod på piano Så ja, jeg tror det går an! Takk, LanaLane! Da får jeg bare gjøre mitt beste da
ladyfaithie Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Hvis du ikke har lyst til å lære deg noter kan du alltids prøve deg på gehøren. Mye raskere. Det gjør jeg og jeg spiller både Mozart og Beethoven. Sangene går kanskje ikke i samme oktav men de er til gjengjeld mer originale og en smule mer spennende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå