Gjest Badabing Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Sliter litt med å forstå de forskjellige uttrykkene. Jeg har bestilt et par lamper fra Danmark, til en verdi av 2700. Jeg har betalt et tollgebyr på rundt 200 kroner. Fra speditør i Norge får jeg vite at jeg nå må forhåndsbetale 25% moms pluss fortollingsgebyr til dem, og sende over kvittering fra nettbanken før de kan sende den videre. Varen er tollfri. Stemmer alt dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Sliter litt med å forstå de forskjellige uttrykkene. Jeg har bestilt et par lamper fra Danmark, til en verdi av 2700. Jeg har betalt et tollgebyr på rundt 200 kroner. Fra speditør i Norge får jeg vite at jeg nå må forhåndsbetale 25% moms pluss fortollingsgebyr til dem, og sende over kvittering fra nettbanken før de kan sende den videre. Varen er tollfri. Stemmer alt dette? Det stemmer nok - mva er ikke toll. Selv om varen er tollfri påløper det mva (det gjør det for alle varer til en verdi av mer enn 200,- kr.). Les mer her.
Gjest Badabing Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Har bare aldri hørt at jeg må forhåndsbetale før, har alltid pleid å få regning med pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå