Dixie Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 Hei, skal på ferie snart og må ha med masse lesestoff, bare lurer på om jeg har gått glipp av noe fra J.I, er min yndlingsforfatter!! Håper det litt, for da har jeg noe å glede meg til!! De jeg har lest er: -Garps bok -Hotell New Hampshire -En bønn for Owen Meany -Siderhusreglene -Sirkusbarn (er det ikke det den heter) -Enke for et år -Den fjerde hånden Finnes det fler??? Eller kan noen anbefale en forfatter i sammen sjanger??? 1000-takk!!!
Golosa Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Hei Dixie! Jeg er ogsaa veldig glad i John Irving! Jeg har ikke lest fler enn de du ramset opp her, men jeg vet han har skrevet fler... Soek paa John Irving paa google.com. Da faar du sikkert flere titler. Jeg kommer dessverre ikke paa noen andre forfattere som kan sammenlignes. Han er jo ganske unik! Nyyt ferie med Irving!
Nilma Skrevet 24. juli 2003 #3 Skrevet 24. juli 2003 To til, men de er (dessverre) ikke vanlige romaner: Pension Grillparzer (noveller / småstykker) Den oppdiktede venninnen (såvidt jeg har forstått en slags selvbiografi) Jeg har dessverre ikke lest noen av disse, så jeg kan hverken anbefale eller fraråde noen av dem, men hvis du er en stor fan kan det jo være verdt et forsøk.
VesleBråka Skrevet 24. juli 2003 #4 Skrevet 24. juli 2003 Du har også Saving Piggy Snead, The water method man og en bok om tilblivelsen av filmen Siderhusreglene, og en bok om bryting tror jeg.. Lurer på om ikke Piggy Snead er en novellesamling. Jeg har The water method man, men har lest bare halve for den er ikke hans beste. Den er ingen murstein da, mer vanlig bokformat. Sirkusbarn heter den på norsk, Son of the Circus på engelsk. Jeg står på en mailingliste for john irving fans (min favoritt også) og da får man nyss om ny bok i vente, tilsendt utdrag lenge før den kommer i butikkene, tips om intervjuer osv.
Mathias Skrevet 24. juli 2003 #5 Skrevet 24. juli 2003 Ah! Ingen ting er som Irving!!! Owen- boka er fantastisk!!! Snakk om å ha plan for det en skriver!... Snead er novellesamling ja. Jeg venter VELDIG på neste bok jeg også...
VesleBråka Skrevet 24. juli 2003 #6 Skrevet 24. juli 2003 Jeg klarer ikke å bestemme meg om Garp eller Owen er den boka hans jeg liker best! Begge to er veldig bra på flere måter..
ragnalina Skrevet 24. juli 2003 #7 Skrevet 24. juli 2003 Jeg syns Salman Rushdie og John Irving er litt samme stilen - jeg liker ihvertfall begge to veldig godt! Jeg vil anbefale Midnight's Children og The Ground Beneath Her Feeth av Salman Rushdie - har lest dem på engelsk riktignok, men ble utrolig fascinert!
VesleBråka Skrevet 24. juli 2003 #8 Skrevet 24. juli 2003 Jeg har prøvd meg på sataniske vers, og det var bare en fantasifigur som turet rundt på en sky.. den ble fort returnert til biblioteket ulest, så der er jeg uenig.
Gjest Frigg Skrevet 25. juli 2003 #9 Skrevet 25. juli 2003 Vet ikke helt om det er samme stilen, men jeg kan anbefele John Updike "Heksene i Eastwick". Filmen er ganske så anderledes, men morsommere enn boka. To forskjellige historier i grunnen.
Gjest Tristessa Skrevet 26. juli 2003 #10 Skrevet 26. juli 2003 Irving er uten tvil mannen med bøkene altså. Når jeg legger meg i skjærgården på mandag er det med "Setting Free The Bears" som jeg enda ikke har fått tid til å lese. Skamme meg... :oops:
Gjest Cruella Skrevet 26. juli 2003 #11 Skrevet 26. juli 2003 Mine favoritter er: 1. Siderhusreglene 2. En bønn for Owen Meany
Jinx Skrevet 27. juli 2003 #12 Skrevet 27. juli 2003 Å jeg har mye å glede meg til skjønner jeg.. Har flere av bøkene, men først nå begynt på dem.. Dvs.. "Enke for et år".. Å jeg syns den er knall bra.. Blir faktisk bare bedre og bedre... Vet ikke enda hvilken jeg skal velge etterpå
CeNedra Skrevet 27. juli 2003 #13 Skrevet 27. juli 2003 jeg har bare lest Garps Bok, som jeg syntes var kjempebra! Men har ikke lest de andre, da jeg ikke tror de er så bra som Garpen. Har jeg rett? Forresten syntes jeg kanskje Jostein Gardner: Sirkusdatter er i samme stil. kanskje.
Jinx Skrevet 27. juli 2003 #14 Skrevet 27. juli 2003 jeg har bare lest Garps Bok, som jeg syntes var kjempebra! Men har ikke lest de andre, da jeg ikke tror de er så bra som Garpen. Har jeg rett? Forresten syntes jeg kanskje Jostein Gardner: Sirkusdatter er i samme stil. kanskje. Er det "Sirkusdirektørens datter" du tenker på ? Den måtte jeg kjempe meg igjennom.. Javel ja.. Garp kommer da isåfall i siste rekke
CeNedra Skrevet 27. juli 2003 #15 Skrevet 27. juli 2003 ja selvsagt, jeg skriver altfor raskt. sjekker ikke småfeil og sånt. Selvsagt. sirkusdirektørens datter. Syntes det var en av de beste bøkene jeg har lest. måtte tilogmed kjøpe den så jeg kunne lese den omigjen.
Gjest Cruella Skrevet 27. juli 2003 #16 Skrevet 27. juli 2003 Jeg synes Siderhusreglene er den desidert beste Irving-boka, mye bedre enn Garp. Synes Garp ofte ufortjent har fått mest oppmerksomhet, muligens fordi det var den aller første som ble filmet og fordi filmen ble slik en suksess. Misforstå meg ikke; Garp er også en super bok!
CeNedra Skrevet 27. juli 2003 #17 Skrevet 27. juli 2003 jeg tror jeg lånte den på biblioteket for leeeenge siden, og da kun fordi den hadde et morsomt navn... filmen har jeg aldri sett...var den god da?
Gjest dorian Skrevet 28. juli 2003 #18 Skrevet 28. juli 2003 158-Pound Marriage The water-method man Setting free the bears er de tre første bøkene til Irwing. Men de så du kanskje her på lørdag? dorian
Dixie Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #19 Skrevet 28. juli 2003 Jepp, så de og skal låne de...... Klem til Doriansen, for du er så snill!!! :kysse:
VesleBråka Skrevet 28. juli 2003 #20 Skrevet 28. juli 2003 Jeg var ikke klar over at Garps bok har fått så mye oppmerksomhet. Jeg vurderer de etter leseropplevelsen de ga meg. Har lyst til å se filmen en gang også, men den er så lite tilgjengelig. Owen Meany er halvveis film, da deler av den er brukt i en film som heter "Simon Birch" et eller annet. Eller Simon Birch er basert på Owen, som det heter så fint, når de vil klippe og herje litt mer enn alminnelig kunstnerisk frihet tillater..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå