Lille Rosa Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Hei, Brudgommen skal så klart ha knappehullsblomst Forloverne til oss begge er jenter, så ingen av de skal ha. Men skal fedrene våre ha? De skal da det? Ble usikker nå, men ser for meg hvertfall at min pappa skal ha..
brud060609 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Det vanligste er at faren til bruda har, og evt forlover og brudesvenner
Phaedra Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Det vanligste er at faren til bruda har, og evt forlover og brudesvenner Disse, brudgom og faren til brudgom, skal ha hos oss Endret 27. mai 2009 av Phaedra
Lille Rosa Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2009 Disse, brudgom og faren til brudgom, skal ha hos oss Hmm, da ser det ut til at man gjør litt forskjellig da Da får sambo bestemme om han vil at hans far også skal ha.. Takk for svar
Lyra Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Skal stefar ha knapphullsblomst? Far er også til stede...
Phaedra Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Det er vel egentlig opp til hver enkelt? Jeg vet ikke hvor "symbolsk" denne blomsten er. Jeg bare ser på det som en måte å skille ut de mennene som er nærmest (familie og forlovere) fra resten... Men så er jeg utrolig lite nøye når det gjelder tradisjoner
Gjest KateW Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har sett kvinnelige forlovere med knapphullsblomst. Eller festet på kjolebryst, nydelig, hun gikk i sort og hadde en rød rose, som også var brudebukettfarger. Så man gjør forskjellig.
junipia Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 jeg har tenkt slik at de som er nærmest oss skal få ha knapphullesbomst. dvs mannen min,hans forlover, sønn til mannen min som skal være brudesvenn,faren min,faren has og stefaren min! det blir hele 6 stk men jeg føler det er rett slik når de alle er like viktige for oss denne dagen er inget unntak.
krillan Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Jeg tenkt masse på dette! Hvorfor er har ikke mødre noe ? Hjemme hos meg er det min mor som for det meste har vert der for meg, det vet jeg det er for mange. Da synes jeg det er hyggelig at de også får en blomst. Jeg tenker at de som skal ha det er min mor, svigermor, min far, svigerfar, forlovere og barna.
Phaedra Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Jeg tenkt masse på dette! Hvorfor er har ikke mødre noe ? Hjemme hos meg er det min mor som for det meste har vert der for meg, det vet jeg det er for mange. Da synes jeg det er hyggelig at de også får en blomst. Jeg tenker at de som skal ha det er min mor, svigermor, min far, svigerfar, forlovere og barna. Crosage er mødrenes og bestemødrenes "knappehullblomst" (både brudens og brudgommens). Det er en blomst som festes rundt håndleddet. Hvor vanlig dette er i Norge aner jeg ikke, men det er veldig vanlig i andre land. De ser ut som disse: 1, 2, 3, 4 (eventuelt litt mindre enn disse)
krillan Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Crosage er mødrenes og bestemødrenes "knappehullblomst" (både brudens og brudgommens). Det er en blomst som festes rundt håndleddet. Hvor vanlig dette er i Norge aner jeg ikke, men det er veldig vanlig i andre land. De ser ut som disse: 1, 2, 3, 4 (eventuelt litt mindre enn disse) Det var noe sånt jeg hadde tenkt til min søster. Har ikke hørt eller sett noen med dette i Norge. Men så har jeg ikke vert i så mange bryllup heller Takk for svar!
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har tenkt at brudgommen, selvfølgelig skal ha, hans forlover, brudesvennen og han som fører meg opp til alteret. Også får brudepika en mini verson av min bukett. Usikker på om mine forlovere skal ha en liten bukett eller noe og?
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Alt jeg ikke visste jeg lurte på .. det finner jeg svar på her!;-) Hvertfall noen ganger ... Vi skal gifte oss om 2 (to!!) måneder - og jeg skjønner når jeg leser her at vi fremdeles har så mye igjen å fikse og finne ut av og bestemme oss for... *hjertesukk* Tror hvertfall i vårt tilfelle at det blir knappehullsblomst til brudgommen min, forloveren hans, pappa og svigerfar. (Og der hadde jeg jammen tatt en beslutning gitt;-)
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #14 Skrevet 3. juni 2009 Brudgom og hans forlover skal ha, i tilegg til svigerfar. Min far er død og det er min søster som fører meg til alters, til henne og min forlover har jeg bestilt et slags armbånd av blomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå