Benedickte Knapp Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Ville du blitt såret av at moren din ikke kom på besøk på sykehuset i anledning fødselen av hennes (eneste) barnebarn? Hva er vanlig?
letme Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Dersom man prøver å ha lave forventninger og forhåpninger så slipper man å bli skuffet. Det er veldig vanskelig, men en god leveregel er: Håp på det beste, men forvent det verste. Jeg ville jo tro at en nybakt bestemor ville komme å se barnebarnet sitt, men så vet jeg jo ikke situasjonen her. Det er jo forskjell på folk og hvordan de er selvfølgelig. Håper alt ordner seg for deg.
Blowers daughter Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Min mor bor 50 mil unna, så jeg hadde ikke blitt såret. Men ville synes det var rart om hun ikke kom på besøk innen rimelig tid etter fødselen.
Furstina Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Nej det hade jag inte, förutsatt att hon ringt och gratulerat. Det är inte alla som är bekväma med att besöka sjukhus, och en del som faktiskt vill låta den nybakte moren få lite ro på sjukhuset och tid för amning och komma igång med den lille. Min mamma ville komma med en gång, och fick det också. Men så har varken mannen eller jag mer släkt här så det var enda besöket av familjen.
Malama Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Nei, min mor har et pbarnebarn, det er min sønn, og hun var ikke på besøk på sykehuset. Jeg er ikke skuffet av den grunn. Det er selvsagt fordi vi bor 35 mil unna mine foreldre... De kom på besøk (bodde ikke hos oss, men besøke oss mye) da vi kom hjem fra sykehuset, gjorde ei langhelg av det. Om vi hadde bodd i samme by, er det for meg og min mor en selvfølge at de ville troppet opp på første visittid på sykehuset, men det var jo ikke gjennomførbart av geografiske årsaker.
ehu Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Kommer helt an på avstanden. Min mor besøkte aldri meg på sykehuset etter fødselen av mine barn, men så bodde hun også flere timer unna............ Hadde hun f.eks bodd i samme by, så hadde jeg nok blitt skuffet,ja.
Arkana Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Siden Mamma bor 140 mil/halvannen times flytur unna forventet jeg ikke besøk på sykehuset, men jeg visste hun ønsket å besøke oss så fort som mulig og hun kom og bodde hos oss noen dager fra den dagen vi kom hjem.
Leanne Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har født 2 barn, min søster 1. Vi bor slik til at vi må kjøre 2,5 time for å komme oss til sykehuset for å føde. Etter alle fødslene har mamma kommet på besøk på sykehuset ganske kjapt.. Min første ble født ved 4 tiden på dagen - mamma kom på besøk halv 10 på kvelden... De andre 2 barnebarna ble født på natten, og mamma kom på besøk dagen etter.. Tror jeg ville blitt veldig lei meg om mamma ikke hadde kommet etter fødselen..
Vanija Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 Min farfar så meg ikke før mine foreldre tok meg med på besøk da jeg var tre måneder. Vi bodde et par hundre meter fra hverandre. Det sårer å vite den dag i dag.
Gjest imli Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Siden moren min bor på samme sted som jeg, og vi begge har omtrent 30 min kjøring til sykehuset, hadde jeg blitt skuffa over det ja.
Jade Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Moren og faren min bor 4 timer unna. Begge gangene har de kommet så fort de kunne. Hadde de ikke rukket det før jeg kom hjem, hadde jeg ikke blitt såret Men hvis det gikk måneder før de troppet opp på døren, hadde jeg nok blitt såret.
Totten Skrevet 27. mai 2009 #13 Skrevet 27. mai 2009 Hvis foreldre bor i nærheten hadde jeg blitt utrolig skuffet hvis de ikke kom på barselbesøk. Da måtte det være pga. sykdom eller noe annet helt spesielt. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer spesielt enn et første barnebarn. Hvis det er lang reisevei, og gjerne slik at man helst overnatter når man først kommer, så forstår jeg at det heller er bedre å komme litt senere når man har kommet seg hjem fra sykehuset.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Ville du blitt såret av at moren din ikke kom på besøk på sykehuset i anledning fødselen av hennes (eneste) barnebarn? Hva er vanlig? Det spørs situasjonen. Er hun syk,så vil hun ikke utsette meg og barn for smitte. Er hun på ferie. Bor hun langt unna. Mye spiller inn her. Bor hun i samme by,og kan spasere til sykehuset,men gidder ikke? Da har vi antagelig et dårlig forhold fra før, så da vil hun vel "straffe" meg på et eller annet vis. hun kan være psykisk syk, og da kan de finne på slike ting. Så å svare enten ja eller nei på ditt spørsmål,går ikke.
Fluffie Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 Dersom hun bodde innen rimelig avstand og ikke hadde noen grunn til aa ikke komme til sykehuset (sykdom, o.l.) saa ville jeg helt klart blitt skuffa. Slik det er naa, saa bor jeg i et annet land fra resten av familien, saa jeg ville ikke blitt skuffet om hun ikke kom med en gang. Men jeg vet hun ville proevd aa faa arrangert tur over saa fort hun kunne (noe som kunne tatt litt tid siden hun ville trengt en person til aa bli med siden hun snakker veldig lite engelsk).
Lillemams Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 Min mor var i syden med min søster da jeg fikk babyen, og ja, jeg var/er skuffet.... (fødte på termin, så de var fullt klar over det)
Gjest grei Skrevet 27. mai 2009 #17 Skrevet 27. mai 2009 vi bor i samme by, så ja. men om jeg visste hun synes det var veldig ukomfortabelt med sykehus, så hadde det vært ok. ser helst at jeg får minst mulig besøk når den tiden kommer, og det kommer jeg nok til å gi beskjed om.
Blowers daughter Skrevet 27. mai 2009 #18 Skrevet 27. mai 2009 Min mor var i syden med min søster da jeg fikk babyen, og ja, jeg var/er skuffet.... (fødte på termin, så de var fullt klar over det) Jeg hadde ikke blitt såret over dette. Klart man må få dra på ferie selv om man blir besteforelder. Kunne ikke falle meg inn at noen skulle sette ferien sin på "vent" for det, all den tid man kan føde både en stund før og etter termin.
Lillemams Skrevet 27. mai 2009 #19 Skrevet 27. mai 2009 Jeg hadde ikke blitt såret over dette. Klart man må få dra på ferie selv om man blir besteforelder. Kunne ikke falle meg inn at noen skulle sette ferien sin på "vent" for det, all den tid man kan føde både en stund før og etter termin. 6 mnd før fikk min søster barn, da tok hun ut 2 uker ferie. Vi er bare to søsken og dette var vårt første barn. Denne ferien ble bestilt 2 mnd før terminen min, og var ikke planlagt eller oppsatt på noen måte
leirbål Skrevet 27. mai 2009 #20 Skrevet 27. mai 2009 Hvis hun på andre måter har vist interesse og glede, hadde det vært greit. Hun kan synes sykehus er så ubehagelig at det ville fratatt henne gleden over å se babyen. Hun kan være forkjølet el. og ikke ønske å smitte babyen. Hun kan også være hensynsfull og tenke at du sikkert er sliten, og at det er din og pappaen sin opplevelse. At hun ikke vil bryte inn i de første dagene, hvor dere skal bli kjent med vidunderet. Eller andre grunner. Hvis du er skuffet, så snakk med henne. Det er nok ikke mangel på interesse og kjærlighet som gjør at hun ikke kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå