Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Kan noen være så snill å hjelpe meg fort?

Jeg drar med Lufthansa til Dusseldorf, og så med de samme videre til New York nå i dag. Jeg har bare 30 min på meg fra jeg lander i Dusseldorf, til flyet letter mot New york, og dette gjør meg så stresset at jeg ikke får sove!:S

Er det noen som vet hva som skjer med bagasjen? Må jeg sjekke inn på nytt i Dusseldorf? Gjennom sikkerhetskontroll?

Jeg har bestilt via Kilroy og denne ruten var lagt opp da jeg bestilte, altså jeg valgte en "pakke". Jeg har ikke bestilt billettene manuelt.

Håper noen vet:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som lite tid, men dette burde du sjekket litt tidligere vil jeg si. Det er litt sent å tenke på det samme dagen som du skal reise. Nå må du bare komme deg av gårde og håpe at det går greit. Prøv å sitte langt fremme i flyet til Dusseldorf så du kommer deg fort av, og bare spør når du sjekker inn bagasjen om den reiser helt til New York av seg selv - det vil jeg tro den gjør.

Men det hjelper ikke å stresse nå, det er for sent :)

Skrevet

Det høres ut som du har veldig kort tid, jeg hadde en gang 55 min overgang i Paris, flyet fra Norge var et kvarter forsinket, og jeg hadde dermed bare 40 min. Måtte ikke sjekke inn bagasjen på nytt, men å komme seg gjennom hele flyplassen og sikkerhetskontroll var umulig på den tiden, og gaten lukket rett foran meg. Ble booket om til neste fly, og måtte dermed vente i 13 timer.

Skrevet

det er nok liten tid ja.

vi hadde 55min i paris (reiseselskapet som hadde booket for oss.. jeg ville ha lengere tid).. og det gikk med nød og neppe. Flyet var i tilegg litt forsinket.. men vi ble hentet med bil ved flyet.. kjørte gjennom halve flyplassen.. løp gjennom resterenede halvpart og rakk det akkuratt.. bagasjen ordnet de med.

Skrevet

Det høres ut som urimelig kort tid for å rekke flybytte - men du får jo håpe i og med at du reiser med LH begge turene.

Da burde de "sørge" for å få deg med. Forhåpentilgvis har de "gate"r i nærheten av hverandre. Si fra til purser el. med en gang du kommer på flyet - så kanskje får de en til å "løpe" deg gjennom flyplassen/security etc. - for har du en offesiell ledsager går du somregel utenom alle køer.

Bagasjen får du sikkert sendt direkte - men med så kort tid i Dusseldorf ville jeg ikke regnet med at den kom med samme fly som deg - om du rekker det.

Lykke til.

Skrevet

Det var knapp tid ja. Vi drar til USA senere i år og fikk beskjed om at vi ikke kunne velge flyvninger med under en times mellomrom. De anbefalte 1,5 timer og da skulle bagasjen gå direkte.

Si ifa om dette med en gang du kommer på flyet. Da får du kanskje litt "hjelp" til å rekke flyet ditt. Hvis ikke må de jo bare booke deg inn på et senere fly ;)

Skrevet

Jeg tror nok ikke dette går. Hvis jeg var deg ville jeg ringt Lufthansa med en gang og forklart situasjonen. Mange flyselskap opererer med en minimumstid ( det er definitivt mer en 30 min om du har sjekket inn bagasje) mellom flyavgangene og hvis du har beregnet mindre tid enn det kommer de ikke alltid til å dekke ombooking hvis det blir nødvending. Ring de eller Kilroy og håper alt ordner seg for deg! Ikke kjekt å starte ferien sin med å være ihjelstresset! :)

Skrevet

Oj jeg så ikke at du skulle reise i dag før nå! Krysser fingrene for deg jeg da :)

Skrevet

jeg er veldig nysgjerrig på hvordan dette gikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...