Gå til innhold

Reise til Kina!

Gjest Mia88

Anbefalte innlegg

Gjest Mia88

Jeg er ingen flink planlegger, og tar ofte ting som det kommer. Litt domt i tilfeller der man må planlegge før man skal ut å reise! Jeg skal til kina 20 juli, er planen i alle fall. Men jeg må søke visum. Og for å søke visum, må jeg ha pass, som varer 6 mnd etter reisen er over. Mitt pass varer bare sånn 4 mnd etter reisen er over, og derfor må jeg ha nytt pass før jeg kan søke visum. Og for å få nytt, må jeg levere det gamle (som jeg har forstått?) Men det gamle passet mitt er ikke hjemme, og jeg får ikke tak i det før rundt 8 juni. Og etter det får jeg det nye passet, slik at jeg kan søke visum. Og da søker jeg bare ca. 1 mnd før jeg skal reise. Er det god nok tid? Veninna mi mener jeg MÅ søke nå, men det kan jeg jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte det på en mandag og fikk det etter en uke, så det kan gå. Men om jeg ville gamblet på det er en annen sak... Jeg fikk meg visum til både Kina og Iran på to uker, men de hadde det gjerne ikke så travelt akkurat da?

Ta kontakt med ditt lokale politikontor og se om det er noe de kan hjelpe til med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skaffe deg nytt pass da? Bare si at du har "mistet" det gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den kinesiske ambassade i Oslo er svært hjelpsomme og hurtige. En ukes tid vil normalt være tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det tok en uke fra jeg leverte søknaden, til jeg kunne hente visumet. Dette var rett før OL så jeg var på ingen måte alene om å søke visum da.

Jeg anbefaler deg allikevel å søke i god tid. Den kinesiske ambassaden er rimelig pirkete, og er det noe som helst feil i søknaden, kommer den i retur. Dette skjer pr post, så det kan fort gå litt tid.

Sjekk ihvertfall nøye hva slags informasjon du behøver, før du sender søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...