gjesteforeleser Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hei Jeg er ny her men håper dere kan hjelpe meg. Jeg har blitt sammen med verdens beste mann! Han er godhjertet, trofast, varm, omsorgsfull, morsom, sosial og bare helt knall! Men... Sexen er ikke den beste... Han er ikke så veldig erfaren fra tidligere forhold heller, men jeg har mye mer sexlyst enn han har, jeg er mye mer eksperimentell enn han er, og jeg føler ikke han har den samme "passion" for sex som jeg hadde med min forrige kjæreste... Han "tør" ikke slikke meg, han foretrekker misjonær, blir fort sliten, vi har aldri sex 2 ganger etter hverandre, og han virker rett og slett utrolig umoden seksuelt! Hygiene er det værste.. Pusser ikke tenner om kvelden, glemmer det enkelte morgener også, har kommentert dette, men det fortsetter... Dusjer en gang for dagen, men vasker seg ikke skikkelig nok.... Barberer seg ikke ofte nok heller så er sånn skikkelig skrapepapir i ansiktet... Vasker ikke bort barberskum skikkelig heller så jeg har fått uren hud av det! Arg.... Jeg er personlig VELDIG (!) seksuell og veldig god hygiene, pusser tenner morgen og kveld, dusjer gjerne 1-2 ganger for dagen, passer på å være nybarbert, og er med på alt i sengen, men jeg føler virkelig for første gang at jeg er UTROLIG frustrert! Når en mann er topp som person, flott personlighet, søt og sjarmerende, varm og godhjertet og en typisk "gifte seg med" mann som IKKE har hygienen på plass og vi i tillegg matcher dårlig i senga, hva gjør man? Dumper man han? Har man en alvorsprat (som jeg allerede har hatt men som ikke når fram) eller finner man seg en elsker på siden?? Hjeeelp....
grafenberg Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hehe, virker som detta er en MANN og menn skal det lukte MANN av Neida, jeg er også som deg. utrolig nøye på hygienen min, jeg dusjer opptil 3 ganger om dagen og pusser tanna hver morgen og kveld. Og jeg har hatt det samme problemet som deg maaange ganger. Jeg har bare vært utrolig streng og sagt at jeg ikke kommer til å ha sex med hun, kose eller kysse med mindre de oppfyller mine krav. Ja, det er kanskje veldig egosentrisk men jeg HATER at det lukter svette og dårlig ånde! Jeg råder deg ikke til å finne en elsker, for det er jo rett og slett ondskapsfullt! (fyfyfy!)
gjesteforeleser Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg råder deg ikke til å finne en elsker, for det er jo rett og slett ondskapsfullt! (fyfyfy!) Nei det var ikke seriøst ment fra min side, men jeg er frustrert! Får ta ham med på en swingersclub da med strenge krav til hygiene fra klubbens side?
Ethereal Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 For de aller fleste holder det å dusje en gang om dagen, med mindre man har jobb som er fysisk krevende eller trener masse. Det finnes også de som ikke dusjer hver dag engang. Det er også helt normalt Det å ikke pusse tennene kan jeg være enig i. Det er viktig, både for egen og andres trivsel. Dessuten er det ikke moro å gå på den årlige tannhelsesjekken og oppdage at man har hull i hver eneste tann. Kan det være en idè å få han til å besøke tannlege, sånn at han kan få noen profesjonelle råd? Det du sier trenger tydeligvis ikke inn... Syns forøvring denne posten hører hjemme under Samliv og relasjoner.
Lissi Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg lurer på om du har blitt sammen med min eks. Da vil det hvertfall ikke bedre seg Jeg har levd sånn i 3 år, hvor jeg måtte jage han i dusjen på dag 3-4. Jeg sa det rett ut at han fikk ligge på gjesterommet om han ikke vasket seg eller dusjet oftere. Det oppfordrer ikke til sex så kanskje det er derfor man gjør det? For å slippe! Mangelen på oralsex kan være to ting? Ene er at han er kongen, han slikker ikke fordi det er nerverdigende, og han er ikke interessert i å gi i et forhold. Eller at han ikke vil slikke deg siden han selv vet hvilken hygiene han har, og tror du er like ille. For oss ble det frustrernde. Jeg vil og skal ha et forhold neste gang hvor helgene hvertfall er preget av litt kosing. Orker ikke leve sånn igjen som jeg har gjort! Gi meg en kåt mann!!
NoAngel Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 usj... det måtte jeg gjøre med min ex of.. måtte få han til å bli med meg i dusjen. han gadd ikke dusje alene!! han mente jeg bare maset da jeg sa han måtte dusje... æsj.. har ikke noen gode råd. jeg orket bare ikke mer av den evige masingen om dusjing.. og barbering.. og skifte bokser.. +++
Bastian Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Hva sier han når dere snakker om det? Har han noe grunn til at han ikke tør å slikke? Er han redd for å være dårlig, eller er han pysete på lukt/smak/whatever? Dusjinga virker som typisk latsabbsyndrom.
waco Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Så nå har dere kanskje lært at det er litt viktig å ha litt sex først med mannen før dere velger å forelske dere..!
Nepa Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ære være de som kan velge å forelske seg.... Det virker som det skal bli litt av en jobb å få opp denne mannens entusiasme overfor sex, om enn kanskje umulig. Men siden du er et så seksuelt vesen selv, så vet du det kanskje innerst inne om denne mannen har utviklingspotensiale eller ikke? Problemene med hygiene syns jeg er helt hårreisende for en mann anno 2009, vet ikke bedre råd enn at du tar med noen brosjyrer fra Helsedirektoratet og viser frem, om samtale ikke nytter? Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men når dere ikke matcher seksuelt høres det ut som dette går feil vei, for min egen del hadde det ikke fungert overhodet. Du må bestemme deg for hva som er viktigst for deg og hvilke kameler du kan være villig til å svelge.... (noe som er ganske ekkelt å si i en tråd som denne) Endret 27. mai 2009 av Nepa
Chakoya Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Kjære ts! Jeg vet ikke om dette er et akutelt eller bra tips for deg, men for å forandre atferder til folk så må man rose mye fremfor å kritisere, forlange og forvente. Nå tenker jeg ikke at man nødvendigvis alltid må eller skal endre atferder, men det kan være behjelpelig for å få noen til å huske på at ''nå må jeg vaske meg litt bedre så samboer blir fornøyd'' osv.. Noen ganger må man godta personer for dem dem rett og slett er. Alle har heller ikke samme syn på hva renslighet er. Det høres litt rart ut dette, men det kan også hjelpe å fortelle om bakterier i munnen, vise bilder av det osv... Så han kanskje får øynene opp at å pusse tennene er egentlig ganske lurt. Og at å holde vedlike tennene er viktig, og at tannlege er KJEMPE dyrt. Nevne priser osv... Noen trenger å minnes på sånt! Selv om det høres helt naturlig ut at man bær være klar over dette. Du kan jo også forklare litt hvordan ditt syn er på renslighet og at du vasker deg, slik og slik. Og at du alltid sørger for å være rein for han med tanke på at du skal lukte godt, være ren osv. Selv tenker jeg nok at du har tatt en prat med din samboer om dette mange ganger med hygiene osv. Men har dere greid å prate sammen og kommet frem til et felles multiplum dere begge kan være fornøyde med? Prøv og sett deg ned igjen med samboer, ta denne praten og se om dere kan komme frem til et felles multiplum. Selv kan jeg si at jeg dusjer ikke 2 ganger daglig. Det er ikke alltid heller jeg dusjer hver dag. Det kommer helt an på hva jeg har gjort. Noen vil kanskje finne det ekkelt at man ikke dusjer hver dag, andre vil finne det normalt. Angående det seksuelle kan du vise han hvordan du ønsker det? Kanskje er det flaut for din samboer å måtte få en ''instruks'' på hvordan han gjør det fordi han ønsker å kunne tilfredstille deg selv. Det hender man må prate sammen veldig ofte for å finne ut av hvordan man vil ha det. Ros samboer når han gjør det bra for å få opp den eventuelle selvtillitt på at han greier å tilfredstille deg når han gjør det godt for deg. Det tror jeg vil øke lysten hans til å tilfredstille deg på samme måte flere ganger. Fortell han at du ønsker å prøve ut nye stillinger i senga. Det finnes mange stillinger også som ikke er så slitsomme. Jeg tror nok du har gjort mye av det før, men prøv igjen. Noen ganger har det måten man velger å si det på, ordvalg, løsninger osv.. Du kan jo dessuten spørre om han ikke ønsker du skal ha det godt? Og hva han tror han kan gjøre bedre for at du skal ha det godt. Om ting ikke hjelper på det seksuelle finnes det bøker man kan lese, sexologer som kan hjelpe osv. Det er ingen skam og få hjelp heller. Til sist vil jeg minne deg på å prøve å sette deg inn i hvordan det er å være din samboer for å ikke bare kreve og forlange, forvente osv... Men også forså din samboer og hans side. I tillegg er det lurt at du roser han mye de gangene han gjør noe bra. Det virker litt rart selv om man har med et voksent menneske å gjøre. Men ros fremfor kritikk, krav, forlangelser, irritasjon osv, har positiv virkning over lang tid. Endret 27. mai 2009 av Chakoya
Gjest KateW Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å falle for en mann som var så forskjellig fra meg, sex står så høyt på lista mi over ting jeg trenger og jeg vet at jeg ikke kan leve uten. Jeg er ikke fanatisk på hygiene, må dusje fem ganger om dagen og vaske tisselassen før jeg tar på den, men allminnelig god hygiene skulle bare mangle. UÆRK!
Gjest Mallan Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Helt enig med innlegget over. Jeg har oppdaget at ros sender forholdet til nye høyder! "Å, jeg elsker når du tråler butikker med meg uten å bli sur!" "jeg setter så stor pris på at du alltid gidder å hjelpe meg med oppvasken", "takk for at du forteller meg ofte hvor vakker du synes jeg er, det gjør at jeg føler meg så bra!", "Det er så deilig at du aldri blir sur for at jeg alltid er så utrolig treg og vimsete" Da blir partneren kanskje mer bevisst på hva som settes pris på
Amalie_85 Skrevet 27. mai 2009 #13 Skrevet 27. mai 2009 Jeg ville og prøvd å rose! Ofte når man får krittikk går man i forsvar, og problemet forværrer seg! Men om du roser han når han gjør det du ønsker og "overser" når han gjør de tingene du ikke vil han skal gjøre. Det var godt skrevet litt over her syns jeg.
Rimmern Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Hvis man dusjer 3 ganger om dagen så har man et alvorlig forstyrret forhold til kropp og hygiene. Denne "mannen" til trådstarter høres imidlertid rimelig håpløs ut. Det finnes slike, og jeg tror rett og slett ikke de skjønner det. Vanskelig å si om det er noe håp - det varierer vel som med det meste annet, og det kommer i tillegg mye an på hvor mye "arbeid" man har lyst/kapasitet til å legge i det.
Fjesingen Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 jeg kan ikke fordra og barbere meg i ansiktet, spesielt med høvel. Og menn må da få lov å være litt ubarberte og skjeggete?? Men ikke å "tørre" slikke og kun kjøre misjonær? Trodde ikke det fantes slike menn...
Nuith Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 Samboeren min pusset "aldri" tennene før vi ble sammen. Siden jeg alltid insisterte på å pusse tennene før leggetid uansett hvor trøtt jeg var eller hva vi hadde gjort (står tilogmed opp etter sex for å pusse tennene om jeg ikke har gjort det) så ble han med noen ganger, og fant vel ut at det ikke var så grusomt uansett. Jeg minner ham om det hver kveld og det hender at han "bare ikke orker" en gang i uka eller så, men han har blitt ganske så flink. Trenger ikke mase eller noe, bare et "har du ikke glemt noe nå?". Og allverdens skremselshistorier fra tannlegen har aldri hjulpet ham. Nå må det sies at han aldri har dårlig ånde uansett hva han har spist/drukket, og han tygger sukkerfri tyggegummi omtrent døgnet rundt, så det kunne ha vært verre uansett...
gjesteforeleser Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 27. mai 2009 Jeg er helt enig med at ros fungerer bedre enn kritikk, mange gode tips & råd her som jeg har notert meg bak øret! Nå er dette et relativt nytt forhold så jeg har ikke jobbet meg "ferdig" her ennå, men jeg merker tendensene for å si det slik så jeg lurer på hvor mye jeg ønsker å investere her.... Hjelper ikke på at han er kjempedårlig til å rydde etter seg også, slenger klær på gulvet, håndklær på badet, rydder lite etter middager, dårlig på å holde orden på vaskerommet/ vaske klær etc, ja jeg er nesten litt glad vi flyttet ilag tidlig så jeg fikk se alle sidene av han med en gang... Uff.... Er så glad i han også men er mye som skal stemme for at et forhold skal virke skikkelig da.... Men jeg må jo nesten gi det en ordentlig sjanse og siden vi ikke har vært sammen i evigheter ennå så er ikke miraklenes tid over... Er det feil å "true" en person? Hehe... Ros, joda.... Hva med trussler? Skjerp deg ellers så slår jeg opp! *lol... Neida.... Jeg liker at ting skjer med en gang, helst igår... Folk må da skjønne tegningen når noen forteller de noe.... Ugg!
*Pingo* Skrevet 27. mai 2009 #18 Skrevet 27. mai 2009 hvorfor skulle alle "tørre" å slikke. vi er da forskjellige alle mann alle. feks. jeg har overhode ikke lyst til å bli slikka,og det er da heeelt normalt det å. da bør det være like akseptert å ikke ville/ tørre slikke... arg. det handler ikke om at det skal være sånn og sånn,,,, for det er normalt eller det er jeg vant til.. han har ikke lyst, det er ikke naturlig for han, uvant ol.. og jeg synes det er flott at en setter grenser for hv en vil i sexlivet. men sjønner det godt at bare misjonær kan bli kjedelig for deg som er utforskende. og ser etter det i partene å.enten så blir det bedre, eller ikke. motiver, og gi han tid. kansje han bare er usikker... men forstår frustrasjonen din...
Gjest white tiger Skrevet 27. mai 2009 #19 Skrevet 27. mai 2009 har selv hatt en samboer som ikke brydde seg så mye om hygiene, og vet hvor turn off dette kan være. synes dere burde fikse problemet, for dette er sånne typiske problem som utvikler seg fra små bagateller til svære kriser. men akkurat hva dere skal gjøre for å fikse det er ikke så greit å vite.. særlig når du allerede har prøvd å snakke med han. det er ikke sikkert han er åpen for forandring, og da bør du tenke over om du kan ha det slik eller ikke.. good luck to you
Cannavaro Skrevet 27. mai 2009 #20 Skrevet 27. mai 2009 oj oj oj må si jeg er forundret over hvordan noen tenker på sin egen hygiene. Ikke dusj og tannpuss........det er jo elementært !!! Sønnen min på 10 år gjør jo dette daglig. Blir nesten flau på menns vegne når jeg hører dette. Kan du ikke bare forklare han hvor viktig dette er da ?? Be han ta en tur til tannlegen (eller har han ikke vært der på en stund ???).....da får han jo vite viktigheten av munnhygiene. Vi skriver 2009 og ikke 1909 altså, med de fasiliteter og muligheter vi har idag......og så gidder ikke folk ta vare på seg selv bedre ?Svært forundret.....men lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå