Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg Chanel Vitalumere foundation og er fornøyd.. tror jeg, men jeg trenger noe som jeg kan ha i vesken og som jeg kan friske opp litt med sånn utover dagen. Altså ikke noen jeg skal bruke oppå foundationen når jeg sminker meg, men noe som jeg kan supplere med når det er mange timer siden jeg har sminket meg.

Et pudder i fast form må jo være greit til sånt bruk, kan noen anbefale meg et som er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har kjøpt meg Chanel Vitalumere foundation og er fornøyd.. tror jeg, men jeg trenger noe som jeg kan ha i vesken og som jeg kan friske opp litt med sånn utover dagen. Altså ikke noen jeg skal bruke oppå foundationen når jeg sminker meg, men noe som jeg kan supplere med når det er mange timer siden jeg har sminket meg.

Et pudder i fast form må jo være greit til sånt bruk, kan noen anbefale meg et som er bra?

hei:)

er du fornøyd eller ikke fornøyd?:) Hvilken hudtype har du? kommer ann på hvilket pudder du da skal velge.

Hvis du har kombinert hud som lett blir fet sånt som min hud, trenger du da et mattende pudder. Liker godt sheseido smooting skin compackt og blitt min favoritt til nå!

Tørr hudtype trenger mer et pudder som gir litt glød. Da er Art deco sitt mineral pudder supert

Gjest Kråkaa
Skrevet
Liker godt sheseido smooting skin compackt og blitt min favoritt til nå!

Yosann,hvor får du kjøpt det og hvor mye koster det?

Skrevet

Jeg har normal hud med litt blank t-sone. Er kjempefornøyd med Mat Lumiere fra Chanel

Skrevet
Yosann,hvor får du kjøpt det og hvor mye koster det?

yosann du:) du kan kjøpe dette på Parfymelle som selger Sheseido makeup og koster rundt 300 kr

løp og kjøp=)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har normal hud med litt blank t-sone. Er kjempefornøyd med Mat Lumiere fra Chanel

Jeg lurer litt på denne, siden jeg har foundation fra Chanel. Men siden dette pudderet er ganske matt, kan det da blir for matt til brukk sammen med vitalumiere? Foundationen er jo ikke matt og jeg ønsker jo den litt naturlige finishen som den gir.

Skrevet (endret)
Takk for svar!

Jeg lurer litt på denne, siden jeg har foundation fra Chanel. Men siden dette pudderet er ganske matt, kan det da blir for matt til brukk sammen med vitalumiere? Foundationen er jo ikke matt og jeg ønsker jo den litt naturlige finishen som den gir.

Nå har jeg ikke prøvd dette pudderet sammen med foundation enda, men bruker en farget dagkrem som er ikke-dekkende og mye fuktighet i. (Hydra-Care Tinted Moisturizer fra Clarins). Litt pudder oppå denne ser ihvertfall veldig naturlig ut, og tar ikke bort den transparente finishen.

Så hvis en bare skal ha et pudder til å freshe opp med nå og da, og kun har tenkt å ta på litt hver gang, tror jeg ikke det blir seende for matt ut over en ikke-matt foundation heller.

Men i parfymeriet vet de helt sikkert hvilke av pudder- og foundation-variantene som passer best sammen :)

Endret av Sandie
Skrevet
Så hvis en bare skal ha et pudder til å freshe opp med nå og da, og kun har tenkt å ta på litt hver gang, tror jeg ikke det blir seende for matt ut over en ikke-matt foundation heller.

Det var denslags bruk jeg tenkte ja. :) Takk for hjelpen.

Skrevet

Jeg har et pudder som jeg synes er utrolig bra. Det er fra Clarins, farge nr 10. Heter noe sånt som Bronzing powder compact. Kostet vel rundt 450 kr om jeg ikke husker helt feil. Det fungerer kjempe bra enten du skal legge det oppå foundationen, eller om du skal bruke det når det er mange timer siden du sminket deg sist, akkurat som du sa. Det er ikke for matt, men heller ikke for skinnende. Anbefales på det sterkeste ;)

Skrevet
Jeg har et pudder som jeg synes er utrolig bra. Det er fra Clarins, farge nr 10. Heter noe sånt som Bronzing powder compact. Kostet vel rundt 450 kr om jeg ikke husker helt feil. Det fungerer kjempe bra enten du skal legge det oppå foundationen, eller om du skal bruke det når det er mange timer siden du sminket deg sist, akkurat som du sa. Det er ikke for matt, men heller ikke for skinnende. Anbefales på det sterkeste ;)

Antar det ikke er dette? (det hadde jo en hyggelig pris)

Clinique stay matte har jo også en hyggelig pris på feelunique... Noen som har prøvd det?

Skrevet

Clinique stay matte har jo også en hyggelig pris på feelunique... Noen som har prøvd det?

Det er det jo. Kanskje en smule dyrt, men veldig bra da.

Skrevet

Vet du hva, jeg har akkurat kjøpt meg Sheer Cover (som du ser på TV-Shop). Googla masse først og hørte hva folk hadde og si, og det var så mye positivt så jeg prøvde meg. Hentet den istad og tok akkurat på. SUPER fornøyd. Det ser virkelig ikke ut som jeg har sminke på meg idet hele tatt, og ansiktet mitt ser SÅ fresht ut! Er kjempedeilig, virkelig!

Skrevet

My weapon of choise. Veldig fint å ha oppå flytende foundation, eller bare oppå en fuktighetskrem. Tipset er å kjøpe en stor kost du kan bruke istedenfor den lille svampen som følger med, da bruker du mindre pudder og får spredt det bedre.

Når du skal ha med deg boksen for å "touche opp" kan du jo ta med svampen istedenfor kosten.

Skrevet

Jeg likte ikke stay matte fra clinique. holdt meg overhodet ikke matt. og jeg har en t-zone som blir lett blank

Skrevet
Jeg likte ikke stay matte fra clinique. holdt meg overhodet ikke matt. og jeg har en t-zone som blir lett blank

"Matte" er en betegnelse på finishen på pudderet. Shimmer er f.eks. noe annet enn matte. Dersom du blir lett blank kan du prøve en primer eller en annen fuktighetskrem beregnet på oljete hud, evt et annet produkt som kontrollerer oljer.

Skrevet (endret)
"Matte" er en betegnelse på finishen på pudderet. Shimmer er f.eks. noe annet enn matte. Dersom du blir lett blank kan du prøve en primer eller en annen fuktighetskrem beregnet på oljete hud, evt et annet produkt som kontrollerer oljer.

Det var jo derfor jeg valgte stay matte; pga navnet, fordi det skulle holde meg matt såklart.Huden min ble ikke matt av dette pudderet i det hele tatt, maks ti min kanskje. primer hjelper ikke, det blir bare blankere hud da, pga silikon konsistensen.

bruker oljefri fuktighetskrem fra dermalogica. active moisture

Endret av mari4ever
Skrevet

Men jeg vil jo egentlig ikke ha et veldig matt resultat... Bruker Vitalumiere flytende foundation, og den er ikke matt. Pudderet vil jeg bare ha som en oppfrisker i løpet av dagen.

@Annikken; hvordan er fargene på stay matte? Jeg lurer litt på om jeg skal forsøke meg på nr 02...

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Phaedra, mod

Skrevet

synes det er utrolig bra å freshe opp med mineralpudder :)

beste jeg kan annbefale ihvertfall!

Skrevet
synes det er utrolig bra å freshe opp med mineralpudder :)

beste jeg kan annbefale ihvertfall!

Jeg sminker meg med mineralsminke på morgenen, men jeg syns det blir skjoldete om jeg prøver å friske det opp i løpet av dagen. Bruker EM og Meow.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...