Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hans72
Skrevet

http://www.katolsk.no/biografi/maxkolbe.htm

Ikke at jeg som protestant er så veldig opptatt av helgener, men jeg ser helt klart at han var en veldig bra mann. Det jeg stusset litt på, er følgende sitat:

Maximilian Kolbes publikasjoner ble i virkeligheten en forberedelse av hele den polske nasjon på de lidelser som ventet den.(sitat slutt)

Hva i hans publikasjoner var det som ble en forberedelse? Noen av dere som kjenner til dette?

Ellers haddde han en veldig interessant spådom, som jeg gjerne vil høre hva dere andre også tenker om:

Sitat:

Den 19. september 1939 ble han arrestert sammen med 35 brødre, en annen prest og en koreansk seminarist og deportert til leiren Lamsdorf i Tyskland. Den 24. september ble Maximilian og 24 brødre overført til teltene i leiren Amtitz, som var hard, men til å holde ut, og Maximilian var i stand til å preke for de andre og oppmuntret dem til å være tapre og villig akseptere lidelsen. Han sa: «Hitlerismen vil forsvinne, og sannheten må seire». Etter 2 ½ måned ble de igjen forflyttet, nå til Ostrezeszow. Maximilian forble rolig, håpefull og fullstendig uforferdet.(sitat slutt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han sa: «Hitlerismen vil forsvinne, og sannheten må seire». Etter 2 ½ måned ble de igjen forflyttet, nå til Ostrezeszow. Maximilian forble rolig, håpefull og fullstendig uforferdet.(sitat slutt)

En spådom millioner av andre også hadde ?

Skrevet
http://www.katolsk.no/biografi/maxkolbe.htm

Ikke at jeg som protestant er så veldig opptatt av helgener, men jeg ser helt klart at han var en veldig bra mann. Det jeg stusset litt på, er følgende sitat:

Maximilian Kolbes publikasjoner ble i virkeligheten en forberedelse av hele den polske nasjon på de lidelser som ventet den.(sitat slutt)

Hva i hans publikasjoner var det som ble en forberedelse? Noen av dere som kjenner til dette?

Ja, dette kjenner jeg ganske godt til, for jeg har oversatt en bok om Maximilian Kolbe. Det er et ganske omfattende spørsmål, men kikk i boka. Du får den på bibliotek. Her er mer info om den.

Gjest Hans72
Skrevet
Ja, dette kjenner jeg ganske godt til, for jeg har oversatt en bok om Maximilian Kolbe. Det er et ganske omfattende spørsmål, men kikk i boka. Du får den på bibliotek. Her er mer info om den.

Høres ut som en interessant bok. Kan du være så grei å si litt om hva dette med forberedelse til grusomhetene under krigen betød, på hvilken måte han forberedte dem via sine publikasjoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...