Honey Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Er det OK? Har lest litt om at det fra gammelt av betød at man hadde hatt et forhold til brudgommen. Men utover det er det korrekt etikette?
leirbål Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Det er helt greit. Jeg tror ikke noen tenker over det i det hele tatt.
angeleyes Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Rød kjole er helt greit i bryllup. Jeg hadde aldri hørt om at det betydde at man hadde hatt et forhold til bruddommen før jeg leste det her inne for en stund siden. Tror ikke mange tenker på det for å si den sånn.
Jade Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Både rød og svart er greitt, etter min mening! Har sett en del som har disse fargene i bryllup! Har aldri hørt noen klage på det Hvis brudgommen hadde hatt en elskerinne, hadde hun nok ikke røpet det ved å troppe opp i rødt
Gjest KateW Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Både rød og svart er greitt, etter min mening! Har sett en del som har disse fargene i bryllup! Har aldri hørt noen klage på det Hvis brudgommen hadde hatt en elskerinne, hadde hun nok ikke røpet det ved å troppe opp i rødt Det kalles dobbeltbløff...
lilleGrethe Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har hatt rød kjole i bryllup - fikk ingen kommentarer på det. Visste ikke noe om elskerinne-betydningen, men det hadde vært lite sannsynlig, siden jeg var kjæreste til en venn av familien til bruden.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Jeg ville aldri kommentert det til noen, men en helrød kjole ville jeg ikke at noen skulle hatt i mitt bryllup i hvertfall! Gjestene skal være litt mer diskre!!!
Gjest Gjest_brud_* Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Jeg ville aldri kommentert det til noen, men en helrød kjole ville jeg ikke at noen skulle hatt i mitt bryllup i hvertfall! Gjestene skal være litt mer diskre!!! Du hadde ikke blitt minde gift om en gjest hadde dukket opp i bryllupet ditt i helrød kjole. Jeg skjønner ikke helt at det skal være så stort fokus på hva gjestene har på seg så lenge de bruker sund fornuft.
Kanutten Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Du hadde ikke blitt minde gift om en gjest hadde dukket opp i bryllupet ditt i helrød kjole. Jeg skjønner ikke helt at det skal være så stort fokus på hva gjestene har på seg så lenge de bruker sund fornuft.
Bahia Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 (endret) Syns man er litt vel opptatt av å være midtpunkt når man som brud skal bestemme hvilken farge alle gjestene skal gå med.... Jeg syns hvitt tilhører bruden, men ellers bryr jeg meg svært lite hvilke farger folk kommer i... Man kan da altså ikke ha på hvitt (brudens farge) , sort (sorg), rødt (skriker oppmerksomhet) , turkis (går vel da under samme prinsipp som rødt da siden turkis er like "skrikende"). Skal alle gjestene da troppe opp i musebrunt/grått slik at de er sikre på å ikke overgå bruden da eller? Endret 28. mai 2009 av Bahia
Troyamin Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg skal ha rød og svart kjole i mitt bryllup. Men det er fordi det blir litt goth stil over det hele. Det er meg og min dag så hvorfor ikke? Og om andre velger en rød og oppsiktsvekkende kjole ville jeg ikke brydd meg. Men så elsker jeg slike farger da... Endret 28. mai 2009 av Troyamin
Nuith Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Mener ikke å stjele tråden, men litt dumt å starte en ny tråd for nesten samme tema Selv synes jeg at alle farger er greie i bryllup, så lenge kjolen ikke er hvit og i typisk brudekjolestil. Men har skjønt at det er delte meninger... Foruten svarte og hvite kjoler har jeg kun èn i farge, og den er knall rosa.. Ganske lik denne (men med mindre tyll rundt halsen); http://www.lasplash.com/uploads/gift_guide...99_image_01.jpg Vil denne være for "skrikende" for et bryllup også?
Gjest KateW Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Den siste kjolen var nydelig, alvorlig talt, man går med klær man trives i når en skal pynte seg...
Gjest KateW Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Syns man er litt vel opptatt av å være midtpunkt når man som brud skal bestemme hvilken farge alle gjestene skal gå med.... Jeg syns hvitt tilhører bruden, men ellers bryr jeg meg svært lite hvilke farger folk kommer i... Man kan da altså ikke ha på hvitt (brudens farge) , sort (sorg), rødt (skriker oppmerksomhet) , turkis (går vel da under samme prinsipp som rødt da siden turkis er like "skrikende"). Skal alle gjestene da troppe opp i musebrunt/grått slik at de er sikre på å ikke overgå bruden da eller? Seff! Vet du ikke det en gang? Og du som skal gifte deg og all tingen. Hett tips er å skrive i innbydelsene: Antrekk: Stygt
Bahia Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Seff! Vet du ikke det en gang? Og du som skal gifte deg og all tingen. Hett tips er å skrive i innbydelsene: Antrekk: Stygt
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Jeg ville aldri kommentert det til noen, men en helrød kjole ville jeg ikke at noen skulle hatt i mitt bryllup i hvertfall! Gjestene skal være litt mer diskre!!! Bruder med meninger som dette får meg til å lure på hva deres motivasjon for å gifte dere er? Er det for å føle dere spesielle for en dag? Prinsesse for en dag? Your 15 minutes of fame? Jeg unner alle mine gjester å ha på seg de klærene de føler seg aller mest vel i - folk som føler seg vel er hyggelige og lager en hyggelig fest. Det er det bryllupet handler om for meg - å feire brudeparet. Ikke å idolisere bruden.
angeleyes Skrevet 30. mai 2009 #17 Skrevet 30. mai 2009 Mener ikke å stjele tråden, men litt dumt å starte en ny tråd for nesten samme tema Selv synes jeg at alle farger er greie i bryllup, så lenge kjolen ikke er hvit og i typisk brudekjolestil. Men har skjønt at det er delte meninger... Foruten svarte og hvite kjoler har jeg kun èn i farge, og den er knall rosa.. Ganske lik denne (men med mindre tyll rundt halsen); http://www.lasplash.com/uploads/gift_guide...99_image_01.jpg Vil denne være for "skrikende" for et bryllup også? Slik jeg ser det er hvit den eneste fargen som ikke passer i bryllup siden dette er brudens farge. Kjolen du linker til er fin og jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke skal kunne gå med den.
Lilywhite Skrevet 30. mai 2009 #18 Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde ikke hatt noe i mot verken rød kjole, svart kjole eller kjolen i linken i mitt bryllup, synes siste kjolen var veldig fin jeg Hvit er den eneste fargen jeg synes man bør holde seg unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå