Gjest Kaffe elsker Skrevet 24. juli 2003 #1 Del Skrevet 24. juli 2003 Er på jakt etter Nordica kaffetrakter. Den har fått knall kritikk på www.kaffe.no, og vært best i test både der og på "TV2 hjelper deg". Har funnet den kun i børstet-stål utgave til kr 998,- på Elkjøp. Er det noen som kjenner til om denne trakteren finnes i andre utseender enn børstet-stål? Passer ikke helt på kjøkkenet mitt. Noen som har erfaring med bruk på denne spesifikke trakteren? Knuste kanna på den gamle trakteren min, får desverre ikke tak i ny. Har drevet og tømt kokende vann over kaffe i filter og rett ned i termosen etter uhellet. Smaker slett ikke verst, men er litt tungvindt, da! Noen andre anbefalinger på kaffetrakter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 24. juli 2003 #2 Del Skrevet 24. juli 2003 Den finnes kun i børstet stålutgave. Men det er jo ikke så mye børstet står på den da. Se her: www.obhnordica.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 24. juli 2003 #3 Del Skrevet 24. juli 2003 Knuste kanna på den gamle trakteren min, får desverre ikke tak i ny. Har drevet og tømt kokende vann over kaffe i filter og rett ned i termosen etter uhellet. Smaker slett ikke verst, men er litt tungvindt, da! Noen andre anbefalinger på kaffetrakter? En jeg kjenner fikk kaffetrakteren ødelagt i tordenvær. Han begynte også med kokende vann over filter, etc slik du beskriver. Det gikk skikkelig galt og han går nå med bandage på hånden, skikkkelig forbrent med alt det innebærer. Ergo: Kjøp ny trakter fort!! Han jeg kjenner dro sporenstreks (etter x antall timer med hånden i isbad, lege, etc) og kjøpte en Moccamaster med termokanne. Dette er genialt - kaffen holder seg , blir ikke sur slik den blir i vanlige kolber. Moccamaster er også veldig bra traktere (pga høy temperatur, etc). Den var dyr, men vil vare evig (veldig lenge, i allefall), så er du en kaffeelsker, anbefales denne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #4 Del Skrevet 24. juli 2003 Vi har moccamaster som trakter rett i termokanne,tror vi betalte ca 1400,- for den. Men frem til nå har vi hatt en eldgammel moccamaster,så årene tatt i betraktning er den jo ikke dyr. Men,tror den kun finnes med stål kanne,og det var vel ikke ønskelig? De har andre modeller uten termokanne da.. Og da finnes de i hvit,gull og sort så vidt jeg minnes. Den beste kaffen får man i en moccamaster,etter min smak da,og de selger reservedeler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. juli 2003 #5 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg er også fan av Moccamaster - men har den uten kaffekanne. Lager kjempegod kaffe, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 25. juli 2003 #6 Del Skrevet 25. juli 2003 Det gjør den Kaktus! Som sagt hadde vi til nå en eldgammel en,og den har fungert utmerket,den var bare ikke så pen lenger.. ..forfengeligheten lenge leve.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå