Lille Lea Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hvilken grandiosa har minst kcal og hvor mye har hvert enkelt? Hørte at det hadde kommet ut grandis med ekstra tynn bunn, har enda ikke sett eller smakt den, men hvor mye mindre kcal har denne enn en vanlig?
Gjest emmeline Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg vet ikke, men det skal stå på pakken.
Annikken Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 (endret) Litt off topic - Grandiosa er ikke "mat", bare hvitt mel, ost og ihjelkokt paprika. Vomfyll, men det er ikke noe næring i den, selv om det på pakken før stod "Grandiosa er folkets favoritt fordi den inneholder viktige næringsstoffer fra de 4 næringskildene Ost, Kjøtt, Korn og Grønnsaker" (med "grønnsaker" mente de her de 20 paprikabitene.) Men så utroooolig godt når man har lyst på! Så anbefaler deg grandis til helg, men prøv å spis noe grønt i tillegg om du spiser det til hverdags - så får du i deg noe som er bra for kroppen også For å spise grandis er bare "tomme kalorier" egentlig. Endret 26. mai 2009 av Annikken
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Litt off topic - Grandiosa er ikke "mat", bare hvitt mel, ost og ihjelkokt paprika. Vomfyll, men det er ikke noe næring i den, selv om det på pakken før stod "Grandiosa er folkets favoritt fordi den inneholder viktige næringsstoffer fra de 4 næringskildene Ost, Kjøtt, Korn og Grønnsaker" (med "grønnsaker" mente de her de 20 paprikabitene.) Men så utroooolig godt når man har lyst på! Så anbefaler deg grandis til helg, men prøv å spis noe grønt i tillegg om du spiser det til hverdags - så får du i deg noe som er bra for kroppen også For å spise grandis er bare "tomme kalorier" egentlig. Man kan vel ikke akkuratt si at grandiosa ikke er mat, man får jo energi av det. Jeg skal spise grandiosa med ekstra tynn bunn for første gang i dag
Annikken Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 (endret) Man kan vel ikke akkuratt si at grandiosa ikke er mat, man får jo energi av det. Joa, men vi spiser så mye brød (=hvetemel=karbohydrater) som fyll ellers i døgnet, at det er greit å bruke middagen til å få i seg litt ulike næringsstoffer, ikke bare energi=karbohydrater (proteiner, vitaminer, mineraler, osv). My 2 cents - man bør hvertall ikke spise grandis hver dag! Og salat metter på en måte grandisen ikke kan. Endret 26. mai 2009 av Annikken
Chanel.No5 Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 En skal unne seg pizza når en har lyst på dette, selv liker jeg en hjemmelget mye bedre, synes gradien lukter litt svette :gjeiper: og har for lite godt fyll for mitt vedkmmende, men det er hver sin smak=) Lager jeg pizza selv er bunnen litt tykkere og fyllet mye bedre med alt jeg liker på en pizza.
Gjest norah Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 etter å ha sett på godmorgennorge når kari jaquesson helte saltet som er i en grandiosa utover bordet, så fikk jeg totalt sjokk. trodde faktisk ikke det var plass til så mye salt uten at man smaker det.... skal aldri så mye som ta i en ferdigpizza...... vi snakker ikke teskjeer her, men heller kopp.
Inx Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 etter å ha sett på godmorgennorge når kari jaquesson helte saltet som er i en grandiosa utover bordet, så fikk jeg totalt sjokk. trodde faktisk ikke det var plass til så mye salt uten at man smaker det.... skal aldri så mye som ta i en ferdigpizza...... vi snakker ikke teskjeer her, men heller kopp. Lurer på hvordan saltinnholdet og fettinnholdet er i pizza fra feks. Peppes e.l. Jeg mistenker at de er enda verre
venus_ Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 etter å ha sett på godmorgennorge når kari jaquesson helte saltet som er i en grandiosa utover bordet, så fikk jeg totalt sjokk. trodde faktisk ikke det var plass til så mye salt uten at man smaker det.... skal aldri så mye som ta i en ferdigpizza...... vi snakker ikke teskjeer her, men heller kopp. I en grandiosa er det nesten 6 gram salt. Ganske mye. Er ikke anbefalt daglig inntak 5g?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå