Nuith Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg elsker vann, drikker aldri noe annet, men til gjengjeld så drikker jeg veldig mye vann. Har et rimelig stillesittende liv og drikker stort sett fordi jeg har lyst på vann eller fordi det "hører til" når jeg spiser noe, og ikke fordi jeg egentlig er tørst. Tror jeg fort drikker bortimot 3 liter vann i døgnet, med mindre jeg er veldig opptatt. Jeg vet at vann er sunt og flott, men har hørt mange ganger at om man spiser store måltider så "tøyer" man magesekken og da vil den bare ha mer mat neste gang... Så når jeg drikker så mye vann, så må det jo tøye rimelig mye? Burde jeg sørge for å kun drikke vann når jeg faktisk er tørst? Trenger å gå ned i vekt også, og noe som gjør meg "mer sulten" er jo ikke bra...
Chanel.No5 Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Ser ikke noe gale med dette du nå gjør, bare fortsett med "drikkingen" du=)
Gjest Marillia Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Trøst deg med at det finnes de som drikker enda mer vann enn deg. Jeg kommer raskt opp i 5 l pr dag... Har alltid vært sånn, og har snakket med flere leger om dette, og har fått beskjed om at noen trenger ekstra mye væske.
letme Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Vann er bra for deg. Regelen er jo at man ska ha i seg minst 2 liter vann til dagen. Så da er jo 3 liter veldig bra. Det kommer veldig an på personen hva man trenger. Drikk det du ønsker. Magesekken utvides nok ikke av vann vil jeg tro, det er mest av mat som blir liggende en stund. Men husk å gå på toalettet ofte når du drikker mye vann.
Sekretæren Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Men husk å gå på toalettet ofte når du drikker mye vann. Det merker man vel fort at man må, uten å måtte huske på det :gjeiper: Måtte bare
Chanel.No5 Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Det merker man vel fort at man må, uten å måtte huske på det :gjeiper: Måtte bare Hehe.. Om en fyller på med litt kaffe merker en det ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Les denne siden... Det er ikke bra å drikke FOR mye vann, blant annet på grunn av saltbalansen i kroppen. Jeg har hatt "vannforgiftning" en gang, og det anbefales ikke! ... men du er nok ikke på det nivået. En voksen kvinne trenger totalt ca 2,7 l væske pr dag, og det inkluderer væsken man får i seg fra mat, noe mer hvis hun trener hardt, har diaré, eller det er varmt vær. Er du veldig tørst, husk å få sjekket blodsukkeret... tørste er et symptom på diabetes...
Chanel.No5 Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Les denne siden... Det er ikke bra å drikke FOR mye vann, blant annet på grunn av saltbalansen i kroppen. Jeg har hatt "vannforgiftning" en gang, og det anbefales ikke! ... men du er nok ikke på det nivået. En voksen kvinne trenger totalt ca 2,7 l væske pr dag, og det inkluderer væsken man får i seg fra mat, noe mer hvis hun trener hardt, har diaré, eller det er varmt vær. Er du veldig tørst, husk å få sjekket blodsukkeret... tørste er et symptom på diabetes... Dette var mye bra info., men TS drikker jo bare brt imot 3 liter per dag og det er nå ikke langt fra det som anbefales av helsedirektoratet da..
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Dette var mye bra info., men TS drikker jo bare brt imot 3 liter per dag og det er nå ikke langt fra det som anbefales av helsedirektoratet da.. Det var derfor jeg skrev at hun ikke var på det nivået der hun risikerte helseskader på grunn av for mye vann. Men selv om trådstarter ikke er på det nivået, er det andre som også leser denne tråden, og da mener jeg det er viktig å informere om at man kan få for mye av noe så sunt som vann også!
letme Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Det merker man vel fort at man må, uten å måtte huske på det :gjeiper: Måtte bare Haha, ja, jeg vet jo at det viser seg ganske sterkt. Men jeg kjenner også folk som klarer å drikke 2 liter vann uten å gå på toalettet, og det tror jeg ikke er sunt. Dersom man drikker mye vann kan man nesten gå på toalettet på kommando - det kan i alle fall jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå