Gå til innhold

Pergokur.. 2 tabeletter daglig?

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebær
Skrevet

Skal begynne på Pergo snart, og såg tilfeldigvis litt på pakningen og lignende i dag.

Det står at eg skal ta 2 tabeletter daglig i 5 dager? Er dette dobbel kur, btw?

I allefall; i pakken er det berre 5 tabeletter, og det står på teksten at eg skal ta 2 daglig i 5 dager. Det blir jo 10 tabeletter? Ka gjer eg? Skal eg gå tilbake på apoteket fordi det ser ut til at dei har gjort feil?

Er ikkje lenge til eg skal begynne på pillene, så må finne ut av dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har du fått beskjed om av legen?

Skrevet

Hvis det står på den lappen på pakken at du skal ta to hver dag i fem dager, så har du nok fått en pakke for lite. Tror de bare finnes i fem pakninger, jeg pleier i allefall å få to pakker når jeg skal ha dobbel kur :sjenert:

Gjest tyttebær
Skrevet

Legen sa bare pergo! Ikkje noko om dobbel eller enkel kur! Må eg reise på apoteket og be om ei til pakke då?

Skrevet
Legen sa bare pergo! Ikkje noko om dobbel eller enkel kur! Må eg reise på apoteket og be om ei til pakke då?

Hva står det på den klistrelappen de på apoteket satt på pakken da?

Skrevet

Ring legen din å spør.

Har du fortsatt resepten?

Gjest tyttebær
Skrevet

På klistrelappen fra apoteket står det 2 tabeletter daglig i 5 dager!

Har fortsatt resepten, ja!

Skrevet
På klistrelappen fra apoteket står det 2 tabeletter daglig i 5 dager!

Har fortsatt resepten, ja!

Da drar du tilbaka å ber om en pakke til ;) Lykke til :)

Skrevet

Og det står det på resepten også?

Er det første gang du bruker pergo?

Er ikke vanlig å gå rett på dobbelt dose heller uten å ha prøvd en enkel.

Skrevet

Jeg gikk rett på dobbel :sjenert:

Skrevet
Jeg og begynte rett på dobbel kur :)

Jeg begynte også rett på dobbel kur.

Det skal jo stå dosering på resepten -det er jo denne som apoteket kopierer over på klistrelappen. Du har nok rett og slett fått en pakke for lite.

Gjest tyttebær
Skrevet

Står 2 tabeletter daglig på både resept og på klistrelappen fra apoteket! Ringte apoteket i dag, og forklarte situasjonen, og det var berre å kome å hente ei til pakke! Dei hadde gjort feil! :)

Skrevet
Står 2 tabeletter daglig på både resept og på klistrelappen fra apoteket! Ringte apoteket i dag, og forklarte situasjonen, og det var berre å kome å hente ei til pakke! Dei hadde gjort feil! :)

Så bra du fikk ordnet opp i det :)

Ønsker deg masse lykke til!

Gjest tyttebær
Skrevet

Takk for det! :)

Noen som veit om første mensdag skal reknest som den dagen ein ser antydningar til menstrusjon, eller frå den dagen det blør skikkelig? :forvirret:

Skrevet

Jeg spurte gynekologen om det jeg, og han sa jeg skulle regne fra første dag med skikkelig blødning. Kom den sent om kvelden eller om natta så telles det som dagen etter sa han i alle fall.

Lykke til med pergokur! Håper du slipper unna for mye bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...