Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Christabelle
Skrevet (endret)

Nå tenker jeg på de med helt normal økonomi, som tar opp lån for å kjøpe biler til 3-400 000,-

Gitt eksempel:

Ola og Kari kjøper bil til 350 000,- De tar opp lån på 340 000. Fire år etter vil de bytte bil, men nå er bilen verdt 230 000,- Lånet er på 300 000,- De kjøper igjen bil til 350 000,-, og nå er billånet på kr. 420 000,-. Og sånn går årene ..

Tallene er ikke reelle.

Hva nå?

For meg virker det som om dette er vanlig rundt om i Norges land. Hvordan har vi råd til å holde på slik?

Folk bytter bil veldig ofte, og bilen har som regel ikke høy nok salgsverdi til å eliminere billånet. Jeg undrer veldig over hvordan folk løser dette.

Så til dere som bytter "ofte"; vokser lånet til å bli monsterstort? Hvordan kan dette gå rundt?

Endret av Christabelle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at billånet er såpass høyt da? Når jeg kjøpte meg ny bil sist (fabrikkny bil) så var billånet på ca 50% av bilens verdi da jeg hadde en bil tidligere uten lån på som jeg solgte.

Men - kjenner de som tar opp ekstra huslån for å kjøpe bil og betaler ned over 20 år - det er jo ikke så gunstig i det lange løp. Jeg har bilen bakt inn i huslånet, men betaler da inn ekstra for å dekke opp for dette sånn at bilen er nedbetalt over noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...