Gjest Christabelle Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 (endret) Nå tenker jeg på de med helt normal økonomi, som tar opp lån for å kjøpe biler til 3-400 000,- Gitt eksempel: Ola og Kari kjøper bil til 350 000,- De tar opp lån på 340 000. Fire år etter vil de bytte bil, men nå er bilen verdt 230 000,- Lånet er på 300 000,- De kjøper igjen bil til 350 000,-, og nå er billånet på kr. 420 000,-. Og sånn går årene .. Tallene er ikke reelle. Hva nå? For meg virker det som om dette er vanlig rundt om i Norges land. Hvordan har vi råd til å holde på slik? Folk bytter bil veldig ofte, og bilen har som regel ikke høy nok salgsverdi til å eliminere billånet. Jeg undrer veldig over hvordan folk løser dette. Så til dere som bytter "ofte"; vokser lånet til å bli monsterstort? Hvordan kan dette gå rundt? Endret 26. mai 2009 av Christabelle
Chica Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hvordan vet du at billånet er såpass høyt da? Når jeg kjøpte meg ny bil sist (fabrikkny bil) så var billånet på ca 50% av bilens verdi da jeg hadde en bil tidligere uten lån på som jeg solgte. Men - kjenner de som tar opp ekstra huslån for å kjøpe bil og betaler ned over 20 år - det er jo ikke så gunstig i det lange løp. Jeg har bilen bakt inn i huslånet, men betaler da inn ekstra for å dekke opp for dette sånn at bilen er nedbetalt over noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå