superlise Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg ny sykkel, men er helt blond når det kommer til slikt. Hva er det jeg bør se etter når jeg skal ha sykkel, og hvor skal jeg kjøpe den? Jeg vil ha en sykkel som jeg kan sykle både i skog og by med, som ser bra ut, og som ikke trenger service en gang i måneden. Pris er ikke like viktig, men ikke så mye mer enn 10 000,-. Er det en spesiell plass man går når man skal kjøpe sykkel og er det et spesielt merke jeg bør se etter?
Gjest kenneth Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg antar de fleste kjedene har sitt eget sykkelverksted. Hvorvidt du da kjøper sykkel på G-sport, XXL eller en spesialforretning (som kun driver med sykler), burde strengt tatt ikke bety så mye. Jeg har eksempelvis kjøpt sykler hos G-sport (Diamant) og fått god service/oppfølging der. Den siste sykkelen (Merida) kjøpte jeg på en lokal sykkelsjappe. De fleste merkene er også "mainstream". Om sykkelen heter DBS, Scott eller Merida, behøver du ikke bry deg om, så lenge sykkelen er tilpasset deg og du synes den er god å sykle på. (Sørg for å prøve den i gata/på veien, og ikke bare sitt på den i butikken.) Man får som regel det man betaler for. Betaler du ti lapper, bør du få en meget god sykkel. (Selv har jeg stort sett kjøpt sykler i 5000-7000-kronerssjiktet.) Vedlikehold er uansett alfa og omega for at sykkelen skal holde. Du finner kanskje en del nyttig informasjon på Syklistenes landsforenings nettside Endret 28. mai 2009 av kenneth
alCaldazar Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Bor du i Oslo har jeg bare gode ting å si om Oslo Sportslager. De har godt utvalg, ofte gode tilbud, god kjøpshjelp, et eget sykkelverksted 100m opp i gata for butikken som fikser småting fort og ofte gratis, og ellers hjelper deg med alt du trenger etter kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå