Mamma1 Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hei, vi skal selge leiligheten vår (del av rekkehus) og vi må selge innen midten av juli. Er det noen som har noen tips?
Titti72 Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har nettopp solgt, og leiligheten gikk i løpet av noen dager. Jeg hadde byttet ut skapknottene på badet (litt 80-tallspreget fra før), med noen fra IKEA. Jeg kjøpte også inn nye hånd-håndklær (hva pokker heter det egentlig), og dusjforheng og matter i samme farge. Badet ble MYE bedre en utgangspunktet.... Og det kom bare på noen få hundrelapper. Jeg pakket også ned 8 banankasser med dilldall og "rot". Så det var bare de "fineste" tingene som sto framme. Rydd skikkelig og pakke ned MASSE. Nye potteplanter under visningen ga også et "penere" inntrykk, og ingen skap var overfylte. Barnerom ble også tømt for 80% av tingene! Jo mindre, jo bedre.
Mamma1 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Ja, vi har planlagt å få ut mye, så bare det nødvendigste blir igjen. Seng på soverom, seng og pult på barnerom pluss ei bokhylle osv. Nye planter var en god ide. Vi har et grusomt bad, vurderer å male veggene først, da blir det litt bedre. Lurer på en ting til, hva er smart å gjøre med et evt overskudd? Rekner med et overskudd på mellom 50000- 150000 Har studielån på 300 000, er det lurt å betale ned noe på det? Trenger flere tips, så bare kom med det? Er det lurt å få to verdivurderinger?
Gjest Christabelle Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg tror det er bedre å sette pengene inn på høyrentekonto grunnet fordeler på studielånet uten å huske hvorfor (annet enn at lånet slettes ved dødsfall). Dette har jeg lest rundtom i hvert fall. Noen andre kan sikkert utdype dette bedre Evnt. bruke det som EK på ny bolig for bedre rente.
Mamma1 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 Ja, det har vi tenkt på. Vi skal leie et par år før vi kjøper igjen, og vi hvet hva vi skal kjøpe etter de to årene. Taksten på det stedet er ca 1mill, men vi må påregne oppussing på ca 200 000. Kanskje vi bare setter de inn på høyrente til vi skal pusse opp, eller bruke de som ek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå