Fredrik=) Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Bruker excel i kalkulasjon og klipper og limer inn priser fra tariff. problemt er bare at i tariffen er prisene oppgiii med punktum i stede for komma. feks 10.50 i stede for 10,50 noen måte å få eksel til å akseptere dette? evt få formatert det om automatisk? og en liten ting til si at jeg skal trekke 10% av x intill 5% av y hvis feks x deles på tre like deler skal jeg trekke 10% av første del men kun 5% av andre del og 0% av tredje del. noen enkel måte å sette opp en formell for dette?
Rosalie Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Enkleste måte å løse problem en på er å merke tallene etter at du har limt de inn, så trykke Ctrl + H I søk-feltet skriver du . i erstatt-feltet skriver du , og trykk på erstatt alle. Problem nr. 2: ="Cellenavn"/3*(0,9+0,95+1)
Fredrik=) Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Problemt er at hvis jeg ikke endrer 10.50 til 10,50 før jeg forlater denne sellen forandrer excel dette til 18537,00 ikke at jeg helt ser hvordan det kommer fra til dette. tusen takk for kjapt og godt svar:)
Rosalie Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Prøv med å markere hele regnearket du skal lime inn i og formatter cellene (høyreklikk -> Formatter celler) til tallformat "Tekst". Når du da limer inn tallene dine med punktumsskille, skal det gå bra. Etter at du har endret fra punktum til komma på alle tallene etter metoden over, markerer du regnearket på nytt, formatterer celler på nytt, da til "tall". Jeg vet ikke om noen enklere måte å gjøre det på, men denne metoden skal fungere.
Fredrik=) Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 du som er så flink:) veit ikke en måte å få delt det jeg eventuelt limer inn på tre celler? si jeg skal lime inn post beskrivelse pris 01.14 (1) beskrivende tekst her 10.50 Legger alt i celle a ctrl+x&ctrl+v beskrivelse over i b ctrl+x&ctrl+v pris over i c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå