Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker hudpleie fra Jan Marini og har brukt Bioclear Cream siden i vinter - har hjulpet veldig på tette porer og urenheter. Selv om jeg bruker solfaktor 30 hver dag, er jeg redd for å få pigmentflekker av å være i solen og tenkte derfor på å slutte med syreprodukter nå som det er sommer. Kommer til å sole meg litt i ansiktet i sommer, men med minst faktor 30. Vil gjerne fortsette med Bioclear for urenhetene. Hva gjør dere andre som bruker lignende hudpleie?

Videoannonse
Annonse
Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg bruker md formulations; rens og renewal serum. Da bruker jeg serumet om kvelden og dropper det om morgenen. Jeg renser med md-rensen både morgen og kveld.

Skrevet

For å forhindre pigmentflekker om sommeren, er det ikke nok å bare kutte produktene på dagtid. Poenget er ikke at det er syrene i seg selv som reagerer med sollyset for å gi pigmentflekker, men at de forårsaker en fortynning av huden slik at den blir mindre motstandsdyktig mot stråling.

Jeg bruker nå bare et anti-pigmentserum som inneholder syrer (husker ikke hvilke i farten), og om morgenen bruker jeg vitamin C-serum og solkrem med spf50+. For å unngå pigmentflekker, er UVA-beskyttelsen det viktigste, og der skårer ikke MD Formulations, Jan Marini osv særlig høyt. De mest effektive UVA-filtrene finnes i solkremer fra apotek, fra La Roche Posay, Vichy og Avene.

Skrevet

Honesty: Kan du anbefale god solbeskyttelse som ikke gir urenheter/tetter porene? Bruker per i dag Jan Marini sin og er veldig fornøyd med den, men om ikke beskyttelsen er bra.... Bruker også c-vitamin serum hver morgen under krem/solfaktor

Skrevet

Jeg har ikke selv problemer med urenheter, men liker solkremene fra La Roche Posay best, samtidig som jeg har hørt at enkelte har reagert på dem. Enhver hud reagerer forskjellig, så du må nesten bare teste. Akkurat nå har jeg en flytende solkrem med spf50+ fra et spansk merke som heter Bioderma (innkjøpt med blod, svette og tårer), men synes den er skikkelig klissete og ekkel, noe som dessverre ofte er tilfelle når man skal ha høy UVA-beskyttelse. Men med litt mineral veil e.l. over er det til å leve med, og da sitter også foundation greit. :)

Skrevet

Jeg spurte om det samme som deg for en stund siden, ts, og fikk svar at en kunne bruke bioclear om kvelden og c-vitamin serum pluss høy faktor om dagen. Men jeg er ingen hudpleier, så vet ikke om det stemmer.

Var forresten Jean som ga meg det svaret.

Gjest Malen
Skrevet

Var til hudpleier her forleden og hun frarådet å bruke noen kremer med syre i nå i sommerhalvåret. Syrer gjør huden tynnere og mer omfindtlig for solen, dvs økt risiko for pigmentflekker slik det var nevnt tidligere her. Kunne imidlertid fortsette å bruke rensen med syre.

Skrevet

Ok, kanskje jeg må kutte bioclear da. Men er usikker på hva jeg skal bruke i stedet... Funker det med c-vitamin serum og solkrem om morgenen og transformation cream om kvelden mon tro?

Gjest Raggy
Skrevet

Det høres merkelig ut at en kan bruke syrer på kvelden, huden blir jo tynnere uansett..

Jeg bruker A vit lotion på kvelden og contenius(?) renewal serum fra MD formulation på dagtid frem til slutten av mai. Da går jeg over til å bruke Decleor sine Ylang ylang produkter som er talgregulerende. Bruker c serum+ oljen under solkrem på dagen, på kvelden bruker jeg Ylang ylang balmen.

For å sikkre meg om at porene ikke tetter seg bruker jeg Decleor sin dyprens+ Md formulation sin face and body skrubb to ganger pr uke. Jeg bruker også MD sin facial cleanser morgen og kveld. Bruker også fuktighetsmaske fra Decleor to ganger pr uke.

Har også veldig lyst til kjøpe meg noe ala Clarisonic.

Jeg er mye ute om sommeren men ligger aldri å soler meg, vil ikke være full av pigmentflekker når jeg blir 50:)

Skrevet

Rosenrød: Hva du skal bruke i stedet for Bioclear avhenger av hvilke hudproblemer du har brukt den for. Men C-serum + solkrem om dagen og transf. cream om kvelden er i alle fall ok og greit i forhold til solen.

All eksfoliering (enten det er med syrer eller manuell eksfoliering med skrubbe kremer etc. vil gjøre huden tynnere og dermed mer utsatt for solskader.

Raggy: Takk for tips om solkrem, den virket bra. Decleors Ylang Ylang-produkter kunne kanskje vært et alternativ om sommeren! :)

Er det Ylang ylang- olje du bruker om dagen? Kan ikke ingrediensene i den, men er jo ikke alle essensielle oljer som skal brukes dersom man oppholder seg i solen, da visse oljer gir økt sensitivitet.

Skrevet

Kan jeg kombinere den sololjen fra Dermalogica med ovennevnte produkter?

Gjest Raggy
Skrevet
Rosenrød: Hva du skal bruke i stedet for Bioclear avhenger av hvilke hudproblemer du har brukt den for. Men C-serum + solkrem om dagen og transf. cream om kvelden er i alle fall ok og greit i forhold til solen.

All eksfoliering (enten det er med syrer eller manuell eksfoliering med skrubbe kremer etc. vil gjøre huden tynnere og dermed mer utsatt for solskader.

Raggy: Takk for tips om solkrem, den virket bra. Decleors Ylang Ylang-produkter kunne kanskje vært et alternativ om sommeren! :)

Er det Ylang ylang- olje du bruker om dagen? Kan ikke ingrediensene i den, men er jo ikke alle essensielle oljer som skal brukes dersom man oppholder seg i solen, da visse oljer gir økt sensitivitet.

Ja jeg bruker oljen på dagen under solkrem. Når det gjelder det å peele huden så er det helt nødvendig for min del for å holde urenhetene unna. Som sagt så soler jeg meg aldri men er mye ute, jeg vet ikke men vil tro at om en ligger mye direkte i solen så blir det andeledes med tanke på å peele huden. Og det spørs hvor bevisst man er på dette med solbeskyttelse, de vanlige kjente solkremene har som oftest ikke bra nok beskytteles, jeg bruker de med både høy uva og uvb.

Skrevet

Noen som vet om en kan bruke Factor A plus lotion om sommeren? Eller er der syrer i denne også?

Skrevet
Noen som vet om en kan bruke Factor A plus lotion om sommeren? Eller er der syrer i denne også?

Den inneholder både vitamin A-syre og glykolsyre, så det blir akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...