Lunamamma Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Det er i utgangspunktet uvesentlig for meg hvilken kjole forloveren min skal bruke, og jeg har derfor ikke tilbudt meg å betale den for henne. Men at hun skal være pyntet, det må det vel gå an å kreve? Jeg vet hun har litt dårlig råd for tiden, men en kjole trenger da ikke å være så dyr? Hun har vist meg 3 kjoler som hun kan få låne av sin søster, men de var altfor hverdagslige, nesten som tunikaer, og med et snitt som ikke kledte henne, og i tillegg var de altfor korte. Kjolenes design tilsa at de skulle gå til kneet, men da hun er 185 cm høy, rakk de kun til midt på låret. Jeg synes ikke det er en lengde som passer seg til et kirkebryllup? Jeg vet at hun har stresset litt ang dette med kjolen og økonomi, så i min forferdelse over hvor dårlig de passet til både henne og anledningen hun skal bruke dem i, sa jeg at en av dem var ok. Hvilket den absolutt ikke var. Så hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo evt tilby meg å være med å betale for kjolen, selv om min økonomi ikke er stort bedre enn hennes. Hvor mye må en kjole koste? Og hvor kan den kjøpes? Vi bor i nærheten av Trondheim. Hun er som sagt ganske høy, og normalt bygd, og vil ha en kjole som går omtrent til knærne. Hun er 22 år, har en supersporty og sexy stil, og kler alle farger. Stilen i bryllupet forøvrig er bunad til de som har det, og ellers det fineste de har, men ikke med noe krav om fotside aftenkjoler.
Konstabel Snabel Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Er det noen andre hun kan låne kjole av?
Gjest Lille-Trille Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Det er i utgangspunktet uvesentlig for meg hvilken kjole forloveren min skal bruke, og jeg har derfor ikke tilbudt meg å betale den for henne. Men at hun skal være pyntet, det må det vel gå an å kreve? Jeg vet hun har litt dårlig råd for tiden, men en kjole trenger da ikke å være så dyr? Hun har vist meg 3 kjoler som hun kan få låne av sin søster, men de var altfor hverdagslige, nesten som tunikaer, og med et snitt som ikke kledte henne, og i tillegg var de altfor korte. Kjolenes design tilsa at de skulle gå til kneet, men da hun er 185 cm høy, rakk de kun til midt på låret. Jeg synes ikke det er en lengde som passer seg til et kirkebryllup? Jeg vet at hun har stresset litt ang dette med kjolen og økonomi, så i min forferdelse over hvor dårlig de passet til både henne og anledningen hun skal bruke dem i, sa jeg at en av dem var ok. Hvilket den absolutt ikke var. Så hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo evt tilby meg å være med å betale for kjolen, selv om min økonomi ikke er stort bedre enn hennes. Hvor mye må en kjole koste? Og hvor kan den kjøpes? Vi bor i nærheten av Trondheim. Hun er som sagt ganske høy, og normalt bygd, og vil ha en kjole som går omtrent til knærne. Hun er 22 år, har en supersporty og sexy stil, og kler alle farger. Stilen i bryllupet forøvrig er bunad til de som har det, og ellers det fineste de har, men ikke med noe krav om fotside aftenkjoler. Forrige gang jeg skulle i bryllup hadde jeg panikk, dårlig råd, og var desperat etter et godt kjøp. Kjolen fant jeg på "Neste Stopp" i Tr.heim... den var fotsid, halterneck, flott snitt, riktig farge, og kostet 399.- Anbefaler at dere kan ta en tur innom der... de har kjoler i alle fasonger, farger og prisklasser. Kanskje dere kan finne noe som passer smak og lommebok der?
Gjest D-shol Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har masse nydelige kjoler og ingen av dem koster mer enn 300,-. Kjøpt på Cubus, Lindex, Kappahl, Vero Moda og til og med Fretex. De har faktisk MYE bra, ofte lekre helt nye kjoler! Ville forklart henne at du vil at hun skal være vakker den dagen også, ikke bare ha å seg "nødløsning".
Lunamamma Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har masse nydelige kjoler og ingen av dem koster mer enn 300,-. Kjøpt på Cubus, Lindex, Kappahl, Vero Moda og til og med Fretex. De har faktisk MYE bra, ofte lekre helt nye kjoler! Ville forklart henne at du vil at hun skal være vakker den dagen også, ikke bare ha å seg "nødløsning". Ja, jeg har også masse fine kjoler fra disse billigkjedene! Problemet er imidlertid at årets kjoletrend er veldig casual, med ballongskjørt osv, og dette ser ut til å ha tatt plassen til de mer pynta kjolene. Men jeg skal invitere henne med ut på kjoleshopping en dag, har i allefall ikke tenkt å fortelle henne at kjolen hennes ikke er bra nok, for så å la henne henge igjen alene. Så da får jeg krysse fingrene for at det finnes noe der ute, og innimellom kikker jeg litt på finn.no og ebay for henne!
Norbertine Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke umulig å finne fine kjoler til bryllup på f.eks neste stopp, zara, gina tricot eller b-young, som koster kanskje 300-700 kr.
leirbål Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Prøv ebay. Der er det fantastisk vakre kjoler, til en svært billig penge.
Anglofil Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Prøv ebay. Der er det fantastisk vakre kjoler, til en svært billig penge. Enig. Der fant jeg min brudekjole til 1000-lappen (skreddersydd til meg), så da må du jo være mulig å finne noe fint og flott til henne på eBay også som koster mye mindre enn det (brudekjoler er jo vanligvis en del dyrere). Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke umulig å finne fine kjoler til bryllup på f.eks neste stopp, zara, gina tricot eller b-young, som koster kanskje 300-700 kr. Jeg fant også min kjole som hadde på meg i det bryllupet hvor jeg var forlover, i en av disse butikkene (b-young). Husker ikke hvor mye den kosta men tror det var under 500kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå