Elaida Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 For en tid tilbake meldte jeg meg på et kurs jeg fant gjennom internett. Påmeldingen skjedde gjennom epost. Jeg fikk epost i retur med bekreftelse på at jeg var påmeldt. Jeg glemte fullstendig av dette kurset og møtte ikke opp. Etter kurset hadde vært fikk jeg regning tilsendt på hele kursbeløpet. Det stod jeg måtte betale hele kurset ettersom jeg ikke hadde meldt meg av. Har de krav på å kreve inn hele kursbeløpet? Noen som vet? Hvis de har krav på det så vil jeg selvfølgelig betale. Men jeg bare undrer?
Jane F. Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vil vel anta at det stod noe ang dette i bekreftelsesmailen du fikk evt en infomail?...
leirbål Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vil tro de har rett på det. De fikk ikke fylt opp den plassen, fordi de holdt den av til deg. Så det hadde jo ikke vært rettferdig at du ikke betaler. Men hva loven sier vet jeg ikke.
angeleyes Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vil tro de har rett på det. De fikk ikke fylt opp den plassen, fordi de holdt den av til deg. Så det hadde jo ikke vært rettferdig at du ikke betaler. Men hva loven sier vet jeg ikke. Sånn tenker jeg også. De taper jo de pengene siden du ikke sa ifra slik at de kunne gitt plassen til noen andre.
Gjest strykebrett Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vil tolke NL dit at du må betale ja.. En hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund, Haand og Segl lovet og indgaaet haver. 2. Alle Contracter, som frivilligen giøris af dennem, der ere Myndige, og komne til deris Lavalder, være sig Kiøb, Sal, Gave, Mageskifte, Pant, Laan, Leje, Forpligter, Forløfter og andet ved hvad Navn det nævnis kand, som ikke er imod Loven, eller Ærbarhed, skulle holdis i alle deris Ord og Puncter, saasom de indgangne ere.
Silmarill Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg tror ganske sikkert at du må betale for kurset du meldte deg på men ikke deltok på! Du kan jo skrive til dem i håp om at du slipper, men de holdt jo av kursplassen til deg så jeg tror nok du må betale ja!
kristian82 Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 For en tid tilbake meldte jeg meg på et kurs jeg fant gjennom internett. Påmeldingen skjedde gjennom epost. Jeg fikk epost i retur med bekreftelse på at jeg var påmeldt. Jeg glemte fullstendig av dette kurset og møtte ikke opp. Etter kurset hadde vært fikk jeg regning tilsendt på hele kursbeløpet. Det stod jeg måtte betale hele kurset ettersom jeg ikke hadde meldt meg av. Har de krav på å kreve inn hele kursbeløpet? Noen som vet? Hvis de har krav på det så vil jeg selvfølgelig betale. Men jeg bare undrer? Sjekk mailen om det sto noe om avbestilling, men (desverre) så er forutsetningen at man må melde seg av og ellers betale om man ikke møter opp, selv om det ikke står at man må avbestille. Er jo en bindende avtale, og trekker du deg fra avtalen må du gi motparten beskjed i rimelig tid før f.eks kurset, ellers blir du sittende igjen med regningen ja.
kristian82 Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Jeg vil tolke NL dit at du må betale ja.. Er avtaleloven og ulovfestet kontraktsrett som regulerer det forholdet da, ikke NL.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå