Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Noen som vet noe rundt dette med tvangstrekk i trygd pga inkassosaker o.l ?

Jeg har en god del gjeld i inkasso, og mottar snart uføretrygd med en etterbetaling på et engangsbeløp på ca 100 000.

Jeg er redd de kan gå inn og trekke dette fra engangsbeløpet jeg får etterbetalt,da jeg trenger disse pengene til annet bruk.

Er forberedt på å få et månedlig trekk, eller måtte inngå avtale om trekk hos inkassobyråene, men er usikker på dette med etterbetalingen jeg venter.

Noen som har erfaring omkring dette? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta tak i inkassogjelden din, fremfor å la ting skure og gå? Ta kontakt med økonomisk rådgiver hos sosialtjenesten dersom du trenger hjelp.

Skrevet
Hva med å ta tak i inkassogjelden din, fremfor å la ting skure og gå? Ta kontakt med økonomisk rådgiver hos sosialtjenesten dersom du trenger hjelp.

Som sagt så blir det satt opp et trekk den dagen jeg mottar annen ytelse enn sosialstønad, siden jeg ikke har hatt mulighet til å ordne opp i det før nå.

Er den etterbetalingen jeg bekymrer meg for.

Gjest Marlo
Skrevet

Tror de vil trekke i etterbetalingen også, men det kommer vel ann på personen som har denne saken din.

Jeg ble trekt i etterbetaling mellom dagpenger og yrkesrettet attföring iallefall

Skrevet
Tror de vil trekke i etterbetalingen også, men det kommer vel ann på personen som har denne saken din.

Jeg ble trekt i etterbetaling mellom dagpenger og yrkesrettet attföring iallefall

har de lov til å trekke hele etterbetalingen eller bare noe av den? får ca 100 000 etterbetalt..

Gjest Marlo
Skrevet

De trekker vel så mye de kan vil jeg tro.

Om du har nok penger til å overleve nå, og får 100k utenom (kjapt forklart) så vil jeg nesten tro at de kan trekke alt om nödvendig

Skrevet

uff, det svaret passet dårlig, men takk for svar uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...