Gå til innhold

Syrintre

Lillemams

Anbefalte innlegg

Ser lilla syriner over alt for tiden, og vil veldig gjerne ha ett syrintre i min egen hage.

Hva krever det av sol/skygge?

Trengs det grønne fingre for å "ale" opp ett slikt tre?

Hvor stor er planten når du kjøper den og hvor lenge går det før den blomstrer?

Og noen som vet hvor man får kjøpt det og ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Mim*

Du får kjøpt syriner på de aller fleste hagesentre. De kan kjøpes i flere størrelser, dyrere jo større de er. Sol og skygge har jeg ikke greie på, men tror ikke de er så fordringsfulle. Spør på hagesenteret!

Syriner er ganske tøffe, skal mye til å ta livet av dem. Jeg kjøpte en i forifjor, den blomstret våren etter. :) Syriner er nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Syrin er vel eigentleg ei busk, leste eg i eit hageblad. Trur den treng litt tørr, sandete jord, altså ikkje moldjord for å trivast. Skulle også gjerne hatt syrin, men me har så liten hage. Har ein duftsjasmin bak huset, då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Da går jeg til innkjøp av syriner *jippi*

Satser på at det vokser til tross mine ugrønne fingre og en hage som ikke er blandt de mest vennlige mot blomster :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Da går jeg til innkjøp av syriner *jippi*

Satser på at det vokser til tross mine ugrønne fingre og en hage som ikke er blandt de mest vennlige mot blomster :fnise:

jeg var akkurat ute og beundret mine syriner, og mine fingre er ikke antydning til grønne he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syriner tåler omtrent alt. Jeg har kappa og delt og røsket og rivd - tørka ut og overvanna - slengt dem i en jordhaug med røttene opp, men ikke snakk om de avgikk med døden.

Lykke til med syrinene - de er så fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har en gammel hage hvor det er massevis av store syriner. Tror det er den sorten som kalles ungarsk syrin. Syns de er nydelige, men når man beskjærer dem (kraftig) setter de så mange nye rotskudd. Noen som vet om det finnes syringer som er kan bli like store og hardføre, men som ikke setter rotskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syriner tåler 'alt'. De som står i skyggen blomstrer senere enn de som står i sola, men de klarer seg bra. Jeg har en syrin som jeg aldri vanner eller gjør annet med enn å fjerne ugress av og til. Og den blomstrer og trives som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...