Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom frem melding om at en av kontaktene mine har logget på. Litt etter kom det en link fra denne kontakten, og det stod "is this something for you?" med djevelsmiley bak.

Da stod det at kontakten var frakoblet msn. Så jeg klikka vekk pratevinduet.

Litt etterpå kom det melding om at samme person logget på igjen. Det kom enda en link fra vedkommende, som så ut som link til bilde som ligger på dataen; DSC og noen tall. Pluss "this is how you look" og vanlig smiley.

Det stod igjen at kontakten var avlogget.

Jeg tenkte umiddelbart på virus igjen og klikka vekk pratevinduet. Før har det dukka opp linker til slankegreier og andre typisk virusting. av norsktalende kontakter jeg har, på engelsk. Så da er det jo ikke vanskelig å skjønne at det er virus.

Men denne kontakten skriver alltid på engelsk. Og har aldri sett vanlige msn-smileyer i tidligere virus. Men synes det er merkelig at kontakten ikke skrev noe mer, for det gjør den vanligvis. Og starter som regel med et "hi". Kan såklart bare spørre vedkommende i morgen, men kanskje noen her vet om det er vanlige virusgreier?

Får ikke til å logge på msn nå, litt ustabilt nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det der er noe slags virusgreier ja. Får slike fra noen av mine kontakter jeg også, dvs. tilsynelatende fra mine kontakter. De er jo ganske lett gjenkjennelige så jeg har aldri åpnet noen av de linkene som følger med. Jeg mener imidlertid å ha sett at det av og til legges ved smileys.

Irriterende greier. Jeg vet at den ene av mine kontakter faktisk har stengt/byttet kontoen sin for å prøve å få tatt knekken på uvesenet, men likevel kommer det av og til meldinger fra den stengte kontoen.

Skrevet

jeg får sånne av fryktelig mange på min liste.. veldig irriterende!

Skrevet

Jeg får også det.. men da er det de som sender det, og ikke jeg som har virus, ikke sant? Iallefall så lenge jeg ikke klikker på linken?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg får også det.. men da er det de som sender det, og ikke jeg som har virus, ikke sant? Iallefall så lenge jeg ikke klikker på linken?

Stemmer det. :jepp: Så lenge du overser linkene du får, og ikke åpner dem går det greit.

Men det er fryktelig irriterende i lengden.

Du kan gjøre vedkommende oppmerksom på at du får linker, og spørre pent om ikke h*n kan foreta en viruskverk.

Skrevet

Tror det (eller muligens bør jeg heller si "håper det"). Jeg har i allfall kjørt virusscan på maskinen etter at det der begynte å vise seg, men aldri funnet virus på min maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...