Gå til innhold

Videre utdannelse eller jobbe mer?

Ms.Tres

Skulle du ønske du tok mer utdannelse?  

1. 1. Skulle du ønske du tok mer utdannelse?

• Nei
      1
    • Ja
      4
    • Holder på
      3

Anbefalte innlegg

Jeg har gått to år på høyskole, men er ikke teknisk sett ferdig med min utdannelse. Har hatt et pauseår der jeg har jobbet. Planen var å gå tilbake til skolebenken og fullføre utdannelsen min (1-3 år igjen, alt etter som). Men "problemet" er at jeg trives veldig godt i jobben min, samtidig som den er relatert til den utdannelsen jeg allerede har. Hva gjør jeg? Burde jeg fullføre utdannelsen min, eller er det lurt og jobbe et år til for å se hva jeg føler? Merker allerede at jeg er blitt godt vant til å tjene egne penger, og ser ikke så lyst på å leve den magre studenttilværelsen igjen... Vil et jobbeår til føre til at jeg aldri vender tilbake til skolebenken igjen? Er bare 22 år så har forsåvidt ikke hastverk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si hva du bør gjøre - men jeg personlig skulle ønske jeg tok mer utdanning mens jeg holdt på. Nå har jeg tjent penger så lenge at det er utopisk av meg å tro at jeg kommer til å bli student igjen - ikke har jeg viljestyrke nok til å studere på fritiden heller, jeg trives bra med jobben og fritiden min som den er - tjener godt også - men angrer litegrann helt innerst inne på at jeg ikke studerte litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si hva du skal gjøre, men hvis du trives med jobben din, og ikke tror det blir noe problem å gå tilbake til skolebenken senere - hvorfor si opp?

Selv er jeg snart ferdig studert, for nå i hvert fall. Neste steg ville vært en doktorgrad, og det er jeg i hvert fall ikke klar for selv om "folk" sier det er vanskelig å komme tilbake etter å ha vært ute i arbeidslivet en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trives i jobben din og den er relatert til det du er utdannet som, synes jeg du skal ta det helt med ro! Jeg hoppet av hovedfagsstudiet mitt da jeg var 24, fordi deltidsjobbingen min begynte å ta litt av. Etter hvert fikk jeg en kjempefin jobb, og har aldri angret på at jeg forlot lesesalen. Egne penger er digg... Hvis jeg en gang skulle fullført hovedfaget, måtte det være hvis jeg ble arbeidsledig eller noe. Og det ser jeg ikke helt for meg skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...