Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Vi har akkurat begynt å prøve, så spenninga er på topp. :) Lurer bare på om noen har opplevd liknende:

Fikk positive g-tester fra dag 29 til dag 33 i syklusen. Svakt positive billigtester, men de var litt sterkere dag 33 i forhold til dag 29. Syklusen min varierer mellom 28 og 35 dager. Dag 34 (i går) fikk jeg mensen - kanskje litt annerledes enn vanlig helt i starten, men vanlig etter det, tror jeg.

Er det noen som har opplevd liknende? Tidlig SA eller kanskje en kjemisk graviditet? Eller ingenting?

Alt håp er vel mest sannsynlig ute..?

Det er vel ingen vits å fly til legen?

Som sagt, vi har akkurat begynt å prøve, så jeg er ikke utålmodig i den forstand, jeg er mest nysgjerrig..

Merknad til meg selv til neste måned: ingen testing før jeg helt sikkert er over IKM...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har nok sikkert hatt en tidlig SA eller kjemisk graviditet. Det sies at mange nok har tidligere SAer, men at de er så tidlige at de ikke vet om det, fordi de ikke tester før mensen kommer.

Jeg vil ikke uttale meg om det å gå til legen. Jeg tenker ofte at noen springer til legen altfor fort. MEN det er jo de som blir gravide utenfor livmoren, i eggstokkene og sånne ting og da oppfører ikke kroppen seg helt normalt og en bør gå til legen

Men det skader kanskje ikke å ringe og snakke med legen.

Endret av Strix
Skrevet

Må bare spørre; hva er kjemisk graviditet?

Skrevet

Kjemisk graviditet er når egget streifer borti livmoren. Da rekker kroppen og lage litt Hcg hormoner og gir et svakt utslag på en graviditetstest. Men egget har aldri rukket å feste seg før det gikk til grunne.

Skrevet (endret)

Hei Roxie Hart!

Jeg har gått gjennom akkurat det samme som deg. Svakt positive tester (QR og CB) og så kom TR (på søndag). Ikke noe morsomt, for uansett hva du velger å kalle det så er det jo et befruktet egg som ikke klarte seg! Det positive er jo at en vet at en kan bli gravid!

Du kan regne dette som en vanlig menstrasjon. Du trenger ikke å ta kontakt med lege så lenge dette arter seg som en vanlig mens. Ta kontakt med lege dersom du får sterke magesmerter eller blødningen ikke gir seg!

Lykke til videre med prøvingen!

Endret av htnh
Gjest Roxie Hart
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Strix: Enig i din oppfatning om å dra til legen, det var egentlig derfor jeg spurte.. Jeg har en tendens til å aldri dra til legen uansett, så tenkte jeg skulle spørre her for sikkerhets skyld.

Htnh: Takk for svar. Alt virker normalt, så tar jeg heller kontakt med lege om det skulle skje noe annerledes.

Skrevet

Tja, jeg trodde jeg hadde mens, fikk den noen dager tidligere enn vanlig, men det var mindre blod, og sluttet å blø på dagen jeg opprinnelig ventet mens. Skjønte ingenting, og tok så to tester dagen etter som begge viste gravid. Hadde også litt blødning i uke 5-6, og bittelitt i uke 12. Men har fremdeles en sparkende baby i magen som tre UL (uke 10, 12 og 18) viser at har det bra. :)

Har også hørt om flere som har tilnærmet normal mens gjennom hele svangerskapet, så jeg ville ikke utelukket muligheten fullstendig ennå.

Gjest Roxie Hart
Skrevet (endret)

Oi, det må ha vært nervepirrende, Gåsemor!

Det virker som en helt vanlig mens, så jeg har ikke særlig tro på at jeg er gravid, men kanskje jeg tar en test etter mens for sikkerhets skyld?!

Føler at jeg klamrer meg litt til halmstrå her nå :ler:

Endret av Roxie Hart
Skrevet

Den første mensen var egentlig ikke så nervepirrende, jeg hadde jo ikke testet positivt først, så jeg var bare sikker på at jeg ikke var gravid. Ble bare veldig forvirret når det ikke virket helt normalt, og veldig overrasket da jeg faktisk fikk positiv test. Ble bekymret da jeg hadde litt blødninger senere, men jeg har slitt med småblødninger før, og ble beroliget av legen med at så lenge det ikke var mye og jeg ikke hadde smerter så var det ganske normalt.

Du kan selvfølgelig ha mistet svært tidlig eller hatt en kjemisk graviditet, men synes bare det var rart at du testet positivt i hele fire dager, så jeg ville definitivt testet etter mens også.

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Skrevet

Har du testet?

Gjest Roxie Hart
Skrevet (endret)
Har du testet?

Ja, testet i dag. Så negativ som en test kan bli.. :(

Men nå er det ny måned og ny PP :)

Endret av Roxie Hart
Skrevet

Så leit!!

Eneste trøst: Du vet at du kan bli gravid, og det er veldig vanlig...

Håper det går bra med deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...