brainstorm Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Noen som fikk operabilletter i dag? Hele serveren deres kollapset, men da det kom opp igjen viste det seg at vi hadde fått gjennom bestillingen likevel. Ser det begynner å bli fullt på flere forestillinger alt et år i forveien. Har de bygget operahuset for lite
Arwen Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes det er rart at de legger ut alt på en dag jeg, det er jo dømt til å kræsje. Synes også det er rart at de har bygget en opera med så mange plasser med dårlig sikt.
brainstorm Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes det er rart at de legger ut alt på en dag jeg, det er jo dømt til å kræsje. Synes også det er rart at de har bygget en opera med så mange plasser med dårlig sikt. De kunne kanskje lagt ut Alexander Rybak for seg selv, og opera og ballett for seg. Når det gjelder dårlig sikt så er det jo fint at de har ulike prisklasser i hvert fall, kjempefint at man kan få billetter helt ned i 100 kroner. Har selv testet ut noen av de plassene, og syntes de var bedre enn forventet. Men verdt å tenke på lyden også når man bestiller, siden det synges uten mikrofon på operaforestillinger. Ser frem til Figaros bryllup
Arwen Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Ja, eller delt det opp i konserter generelt en dag og opera/ballett en annen dag. Jeg tror ikke det var bare Alexander Rybak som fikk systemet til å kræsje i dag.
MissStiles Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde helt glemt at billettene ble lagt ut for salg idag. Jeg er litt ny når det gjelder opera og ballett. Noen som har noe å anbefale? Eller tips til hva jeg bør få med meg? Tenker litt på Giselle. Hm..
brainstorm Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2009 Figaros bryllup er en sikker vinner. Jorden rundt på 80 dager skal også bli spennende, har ikke hørt noe av musikken derfra utover det som ble spilt på åpningsgallaen.
RosaNixon Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Jeg synes også det er synd at de var så dårlig forberedt på kundepågangen. Jeg satt lenge og strevde helt fåfengt før jeg endelig fikk tak i billetter, men resultatet ble i det minste ganske bra: Ballett Giselle Shoot The Moon Askepott Mesteraften 2009 Opera Rusalka Tannhäuser Det er egentlig synd at vi er så mange som vil ha tak i billetter så tidlig. Jeg skulle nemlig gjerne sett flere forestillinger, men det koster så altfor mye å kjøpe alt på en gang, og gudene skal vite om det er igjen billetter når jeg får fylt opp kontoen min igjen ...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Ja nå har billettene kommet i posten... Også de billettene vi prøvde å bestille og bare fikk feilmelding på. Regner med operaen refunderer slikt, eller så får vi selge de ekstra. Men hvis noen av dere prøvde og ikke fikk billetter så bør dere kanskje sjekke kontoen...
RosaNixon Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Ja nå har billettene kommet i posten... Også de billettene vi prøvde å bestille og bare fikk feilmelding på. Regner med operaen refunderer slikt, eller så får vi selge de ekstra. Men hvis noen av dere prøvde og ikke fikk billetter så bør dere kanskje sjekke kontoen... Det var da veldig rart. Fikk du feilmelding etter å ha tastet inn verifiseringskodene fra banken? Jeg vil tro at alle billettene dere har fått i posten, ligger inne som bestillinger på "Mine sider"? Det er alltid et godt tips å sjekke der hvis man er usikker på om bestillingen ble registrert eller ei, for de havner under "Mine kjøp" med det samme. (Jeg var forresten borti betalingskluss en gang under en bestilling til Nationaltheatret. Jeg tastet inn all bankinformasjon, og kontoen ble belastet, men jeg fikk aldri noen bestillingsbekreftelse. Det gikk en liten stund før jeg kontaktet teateret, men da jeg gjorde det, ble jeg skuffet over servicen. De var knappe, småsure og mente at jeg åpenbart burde forstått at jeg ikke hadde noen billett, på tross av at de hadde tatt seg betalt for den.)
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 Det var da veldig rart. Fikk du feilmelding etter å ha tastet inn verifiseringskodene fra banken? Jeg vil tro at alle billettene dere har fått i posten, ligger inne som bestillinger på "Mine sider"? Det er alltid et godt tips å sjekke der hvis man er usikker på om bestillingen ble registrert eller ei, for de havner under "Mine kjøp" med det samme. Kom så langt at vi fikk lagt inn betalingsinfo, men så kom "server too busy" opp. Et par timer senere fikk vi bestilt (igjen), og da kom referansenummeret opp på skjermen. I denne perioden gikk det ikke an å logge inn pga serverproblemene, så først nå i etterkant fant vi ut at vi har bestilt dobbelt. Den første bestillingen kom det forresten heller aldri noen mailbekreftelse på. Så dette ble dyrt, men vi får nok solgt billettene videre, da. Bedre å ha to sett billetter enn ingen
RosaNixon Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 Det har du helt rett i, gjest! Og så populære som de billettene er, burde det ikke være altfor problematisk å selge dem, nei. Det kan jo hende Operaen er såpass greie at de refunderer også, i og med at systemet deres var så dårlig rustet for pågangen.
MissStiles Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 La Bohéme på Oscarsborg: http://www.oscarsborgoperaen.no/ Noen som skal dit? Vurderer å kjøpe billetter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå