brainstorm Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hva skjer med lønnsoppgjøret i offentlig sektor? Legger merke til at dette bare blir kalt pensjonsoppgjøret i media nå. Vil det si at de helt har gitt opp lønn? Litt bittert for oss som aldri vil få full pensjon uansett, og må spare opp selv.
Poppzy Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg vet ikke jeg, men jeg fikk denne mailen på jobb sent i går kveld. Mye jobb gjenstår i mekling Kl. 1930: Meklingen i statsoppgjøret ruller videre utover kvelden. Det luftes forslag på både penger og pensjon. Så da vurderer de i alle fall penger også. Mener å ha hørt ca 1 kr timen, men husker ikke helt..
Susan Sto Helit Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 De kaller det pensjonsoppgjøret fordi den aller viktigste saken er pensjon. Og pensjonen er ganske mye mer verd enn de få kronene man evt snakker om som lønnsøkning. Skal de kompensere oss "unge" for tapt pensjon, altså gi oss mulighet til å spare inn ordentlig selv, så må de jo gi en lønnsøkning på 100.000 i året eller mer...
brainstorm Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2009 De kaller det pensjonsoppgjøret fordi den aller viktigste saken er pensjon. Og pensjonen er ganske mye mer verd enn de få kronene man evt snakker om som lønnsøkning. Skal de kompensere oss "unge" for tapt pensjon, altså gi oss mulighet til å spare inn ordentlig selv, så må de jo gi en lønnsøkning på 100.000 i året eller mer... 100 000 i året? Kanskje hvis man må spare opp hele sin fremtidige pensjon selv. Men jeg mener at man bør spare opp til minstepensjon gjennom folketrygden, og resten bør være frivillige pensjonsordninger eller forsikringer. Jobber selv i offentlig sektor, men ønsker heller mer lønn og mindre "tvungen" pensjon. Det er bare et tidsspørsmål før de må svekke de ordningene som er i dag. Så man gjør seg en bjørnetjeneste ved å gi avkall på lønnsøkninger nå for å tviholde på pensjonsordningene litt til.
Gjest loren Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg fikk denne SMS'en fra NTL i kveld i 1830tida: Vi sitter fortsatt og mekler om lønnstillegg og pensjoner. Vi har enda ikke gitt opp håpet om å komme til enighet i løpet av natten. Så det ser ut som de jobber med begge deler enda....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå