Gå til innhold

Får tiendeklassingen din overnatte hos kjæresten?

40 stemmer

1. 1. Får tiendeklassingen din overnatte hos kjæresten?

• Ja
      14
    • Nei
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor / hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan jo ikke jeg egentlig svare, ettersom jeg ikke er mamma til noen 10de-klassing, men det er ikke så veldig mange årene siden jeg var der selv. Jeg fikk "lov", dvs. jeg tror ikke jeg spurte sånn egentlig. Jeg sa vel til mamma; "Petter overnatter her i natt, han." Og da spurte hun om vi var én eller to til frokost.

Nå kan det jo også nevnes at dette var på vårparten, altså etter eksamen i 10de (evt. et par måneder før), så egentlig var det vel sommeren til 1. klasse på vgs, og de gangene vi sov hos hverandre i starten, så var det nettopp det vi gjorde. Selv om vi var seksuelt aktive, var vi det sjelden om natten og på nattestid. Da var det bare koselig å sovne på armen ;)

Skrevet

Ja, klart han eller hun kan overnatte hos kjærsten! Om noe seksuelt skal skje så kan det likegodt skje på dagtid!

Skrevet

Nei, det får de ikke.

Har ingenting med den seksuelle biten å gjøre - er klar over at det kan skje når som helst/hvor som helst. Det dreier seg imidlertid om å ikke bli så fryktelig alvorlige med en gang. Hvorfor kan de ikke få lov å være bare kjærester når de er så unge, det er vel unødvendig å nærmest presse de inn i et "bo sammen" forhold. Det virker som om "normen" skal være at de skal bo sammen raskest mulig - og det er ikke nødvendig.

I tillegg er det - for meg - et poeng at jeg ikke ønsker å ha en rekke kjærester ved frokostbordet.

Skrevet
Nei, det får de ikke.

Har ingenting med den seksuelle biten å gjøre - er klar over at det kan skje når som helst/hvor som helst. Det dreier seg imidlertid om å ikke bli så fryktelig alvorlige med en gang. Hvorfor kan de ikke få lov å være bare kjærester når de er så unge, det er vel unødvendig å nærmest presse de inn i et "bo sammen" forhold. Det virker som om "normen" skal være at de skal bo sammen raskest mulig - og det er ikke nødvendig.

I tillegg er det - for meg - et poeng at jeg ikke ønsker å ha en rekke kjærester ved frokostbordet.

Enig

Skrevet
Nei, det får de ikke.

Syns det du sier er greit men syns at det jeg sier er greit også da! Ligge over hos hverandre, betyr ikke nødvendigvis i samme seng men i samme hus!

Skrevet
Syns det du sier er greit men syns at det jeg sier er greit også da! Ligge over hos hverandre, betyr ikke nødvendigvis i samme seng men i samme hus!

Tror du ikke de klarer å snike seg over i samme seng? ;)

Skrevet

Jeg har gutt, og da han var 16 og begynte å snakke om overnatting hos kjæresten, ringte jeg foreldrene hennes og spurte hva de mente om saken. De sa det var greit. Det ble overnatting, men det var ikke første gangen de hadde sex, det skjedde flere måneder tidligere.

Skrevet
Nei, det får de ikke.

Jeg er veldig enig. Hvorfor på død og liv gjøre voksenting så tidlig?

Skrevet

Tja, nå er jo jeg ikke så veldig "voksen" enda, men kan jo si at hadde det ikke vært for at samboeren min og jeg så og si bodde sammen hjemme hos meg i 3 års tid, hadde det nok vært en større utfordring å flytte sammen når vi var 19. Men nå ble det omtrent ikke noe annerledes over hodet. Når vi var 20 kjøpte vi leilighet sammen, og nå har vi da vært sammen i 5 1/2 år og har fått en flott start mye takket våre foreldre. :Nikke:

Skrevet (endret)
Nei, det får de ikke.

Jeg er både enig og uenig med deg.

Enig i at det (kjæresteforhold) ikke skal være så fryktelig alvorlig med en gang og i at jeg heller ikke vil ha en rekke kjærester ved frokostbordet.

Men så mener jeg det er ok men overnatting når det er så at de har vært sammen en stund. Når jenta er blitt presentert for oss og når det unge paret er komfortable med å sitte i stua med oss, spise middag med oss og ikke bare er kjærester som skal "gjemme seg" på rommet.

Jeg har 2 sønner - en i tiende og en på videregående. Han i tiende har kjæreste.

Hadde sønnen min vært en som fikk ny kjæreste annenhver uke så hadde det ikke vært aktuelt. Men når han har en kjæreste som det har vart en stund med, vi kjenner og liker henne, så er det greit. Og det er jo ikke alvorlig i den forstand at de liksom bor sammen. De overnatter hos hverandre en gang i uka, i helgen, enten her hos oss eller hos jenta. Hos oss er det også av praktiske hensyn. Hun må ta buss eller kjøres hjem - og da synes jeg det heller er greit at hun sover her, når de allikevel sitter oppe til sent på kvelden.

I ukedagene sover de aldri hos hverandre.

Endret av Lizzee
Skrevet
Jeg er veldig enig. Hvorfor på død og liv gjøre voksenting så tidlig?

Er det en voksenting å overnatte annenhver lørdag?

For det er (ihvertfall hos oss) ofte det det er snakk om. I ukedagene har de skole og i helgene overnatter de kanskje fra lørdag til søndag. That's it.

Det å BO sammen hjemme hos den enes foreldre er jo noe helt annet.

Jeg må si jeg ikke merker så mye forskjell på om det er kompiser som overnatter enn at det er kjæresten. Og hos oss så har vi alltid hatt litt åpent hus når det gjelder venner av guttene. Dette har nok i stor grad blitt overført til kjæresten her.

Gjest Karakas
Skrevet

Hadde dattera kommet med ny kjæreste annenhver uke så hadde det ikke vært greit. Men når kjæresten er en gutt vi har blitt kjent med og det er et "langvarig" forhold så er det greit.

Noen sier at det å tillate det er det samme som å gjøre forholdet fryktelig alvorlig.

Jamen, forelskelse og kjæreste er fryktelig alvorlig når man er 16 år.

Jeg synes ikke det er å gjøre forholdet mer "voksent" ved at man aksepterer at kjæresten sover over. De blir jo ikke akkurat samboere av den grunn!

Skrevet
Er det en voksenting å overnatte annenhver lørdag?

Nei, det er en voksenting å sove sammen.

Skrevet

Jeg er 19. Og da jeg var 16 fikk jeg sove over hos min kjæreste (langvarig forhold) foreldrene mine så ikkenoe galt i det. Og jeg føler heller ikke at jeg har blitt for fort voksen eller tatt skade av det på noen som helst måte... ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det er en voksenting å sove sammen.

Pøhhh! Og det er mange voksne som sover sammen uten at det er noe alvorlig i det.

Apropos... Når er man voksen da? Når får man lov til å sove sammen som kjærester?

Skrevet
Pøhhh! Og det er mange voksne som sover sammen uten at det er noe alvorlig i det.

Apropos... Når er man voksen da? Når får man lov til å sove sammen som kjærester?

Spør du meg?

I mitt hode har man fyllt atten år. Men jeg er villig til å ta en vurdering på det hvis datteren min har hatt fast kjæreste i et års tid, og hun fex er søtten.

Skrevet

-men det handler for meg også om at jeg ikke er interessert i å dele frokostbord med ti femten forskjellige tenåringsgutter oppigjennom tida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...