linn* Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hei, Ønsker svar fra noen som jobber innen skatteetaten. Så jeg helst ikke fått "gjetningssvar". Jeg har fått innvilget rehabiliteringspenger kr 532,- pr dag ( mandag-fredag )og har fått beskjed om å skaffe skattekort. Jeg lurer på hva slags skattekort jeg skal be om: tabell eller prosent. Spør fordi jeg vil helst ikke skylde skatt neste år, og samtidig ikke betale for mye skatt nå heller, da dette ikke er så mye penger å leve av. Så: Prosentkort eller tabell? Hvis prosentkort, hvor mange prosent. Endret 25. mai 2009 av linn*
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg jobber ikke i skatteetaten, men svarer likevel. Du går inn på skatteetatens hjemmesider. Så legger du inn hvor mye du kommer til å tjene og da regner programmet ut for deg om du skal ha prosent eller tabellkort og hvilken prosent eller tabell. Skattekortet har du i posten etter noen få dager.
linn* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg jobber ikke i skatteetaten, men svarer likevel. Du går inn på skatteetatens hjemmesider. Så legger du inn hvor mye du kommer til å tjene og da regner programmet ut for deg om du skal ha prosent eller tabellkort og hvilken prosent eller tabell. Skattekortet har du i posten etter noen få dager. Hei, og takk for svar. Hvordan regner jeg ut inntekt da? 532,- pr dag, mandag til fredag, og fra mars måned.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Hei, og takk for svar. Hvordan regner jeg ut inntekt da? 532,- pr dag, mandag til fredag, og fra mars måned. Det er gjennomsnittlig ca 22 arbeidsdager i en måned. Fra mars og ut året blir det 22 dager x 10 måneder = 220 dager. 220 dager x kr 532,- = kr 117.040,-
Poppzy Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Vet ikke om dette gjelder deg, men hvis du hadde noen annen skattbar inntekt før mars så må du huske på å ta med de også.
linn* Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2009 Ingen inntekt før det. Burde jeg velge 27%? Ingen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Ingen inntekt før det. Burde jeg velge 27%? Ingen som vet? 27 høres mye ut. Men om du logger deg inn slik som skrevet tidligere, så vil det bli regna ut for deg automatisk.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mai 2009 #9 Skrevet 28. mai 2009 Hvis skatteetatens hjemmesider foreslår et skattekort på 27 % ville jeg gått for det i begynnelsen og så ville jeg tatt en ny runde om noen måneder for å se om det var dette som fortsatt gjelder.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes det høres mye ut. 23-24 % burde holde det. Har du ikke noe fradrag eller gjeldsrenter? Husk at disse også skal med i beregningen. Jeg har litt mer enn deg pr dag, og jeg bruker tabell 7100, og det har gått greit hittil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå