Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest husky
Skrevet

Lar du kjæresten din se på meldingene dine på mobilen hvis h*n spør om å få lov? Hvis ikke, begrunn det gjerne. Har du noen meldinger der som kan være avslørende og sårende? Eller andre grunner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok latt han få lov, men hadde lurt veldig på hvorfor han spurte.

Har ikke noe sårende eller spesielt hemmelig der heller, men får en og annen gang mld fra en gammel beundrer som kan virke litt"tvilsom".. men dette vet kjæresten om.

Skrevet

Min mobil ligger alltid fritt tilgjengelig på bordet evnt. gangen/kjøkkenet. Føler han for å se, så er det null problem. Men jeg tror faktisk at han aldri har gjort det. Han har ingen interesse av det, eller mistanker om noe lureri, og ikke er det noe spennende der heller.

Men min datter.... Hun kunne nok ha funnet på å kikke på den. og hun har fått streng beskjed om å holde seg lang unna!!! (men uansett så er det INGEN ting der som hadde vært snokbart. Bare korte greie beskjeder, og mye jobbrelatert som er dritkjedelig).

Jeg tror nesten at hvis jeg hadde mistet den, så hadde ingen giddet og lest igjennom heller, for etter 5-6 sms, så skjønner du tegningen..... Her er det lite liv. (jeg snakker kun på mobilen, så regningen min derimot er spennende lesning! eller skummel! eller kanskje tilogmed fasinerende høy).

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe direkte hemmelig der, så selvsagt får han se om han vil. Men jeg foretrekker egentlig at han ikke gjør det, pga. diverse ting jeg snakker med bestevennen min om, deriblant når sambo har gjort noe jeg blir sint for. :fnise:

Det skal også sies at jeg ikke har noe behov for å lese hans meldinger. Kan hende jeg spør hvem han skriver med, men jeg "må" ikke vite hva de snakker om eller noe.

Endret av Wind
Skrevet

I utgangspunktet er ikke det noe problem, jeg har ikke noe hemmelig på mobilen. Men, både når det gjelder sms og epost så skjer det jo fra tid til annen at en venninne skriver noe personlig som sambo ikke nødvendigvis trenger å få vite.

Skrevet

Det kan han gjøre akkurat som han vil med :)

Mobilen ligger som regel på stuebordet, og kommer det en melding så leser han den gjerne, og svarer hvis det er feks et spørsmål eller noe sånn... Og han sier selvfølgelig i fra til meg sånn at jeg vet om det, greit å vite om det hvis man har fått melding ;)

Og samme andre veien... Ingen av oss har noe å holde hemmelig, så jeg ser ikke noen grunn til å holde mobilen hemmelig da.. Hadde han gjort det, så hadde jeg faktisk begynt å lure og heller snoket litt ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Vi sjekker hverandres telefon om det kommer en melding og den mobilen tilhører ikke er i rommet akkurat da. Av og til når jeg sender meldinger med venninner så får han ikke lov til å se, men det er pga at det er ting som er private for venninnene mine og ikke er ment for hans øyne. Og det er helt greit for ham, såklart ;)

Skrevet

Hvis jeg f.eks. ikke sitter i nærheten av telefonen når jeg får melding, hender det at jeg ber sambo om å lese den høyt for meg. (Hvis jeg lager mat, er egentlig på vei ut av dusjen osv) Men generelt sett så ser jeg ikke grunnen til at han skal lese meldingene mine. Jeg har heller liten interesse av å lese hans også. Hvis telefonen hans piper i tide og utide, så kan det hende jeg spør hvem det er som "maser så fælt" e.l., men det er vel mest fordi vi antakeligvis ser på tv eller en film sammen og at det dermed er litt kjedelig med denne pipingen i telefonen hele tiden. Det hender jo, som andre sier, fra tid til annen at jeg får en melding fra ei venninne om noe sambo egentlig ikke har noe med, men likevel tror jeg ikke det hadde vært krise om han leste de meldingene heller. ;)

Skrevet
Lar du kjæresten din se på meldingene dine på mobilen hvis h*n spør om å få lov? Hvis ikke, begrunn det gjerne. Har du noen meldinger der som kan være avslørende og sårende? Eller andre grunner?

Min samboer har fri tilgang til mobilen min, jeg har ingenting å skjule for han, så derfor har det ikke noe å si for meg at han avogtil kikker på den. Han finner ingenting interessant uansett ;)

Jeg har også fri tilgang til hans mobil, men når jeg vet at jeg får lov å se når som helst så frister det ikke, da regner jeg med at han ikke har noe å skjule ;)

Skrevet

Kjæresten får lov å lese meldinger hvis han spør. Men jeg hadde ikke likt at han leste meldinger som jeg fikk uten at jeg hadde lest dem først. Grunnen til det er at det kan være meldinger fra venninner der de skriver noe personlig. Det hadde sikkert ikke vært krise for dem om han leste det, men jeg føler at hvis de kommer til meg med noe som de ikke vil at andre skal vite så skal de kunne være sikre på at jeg ikke forteller det til noen.

Skrevet

Klarer ikke helt å forholde meg til problemstillingen egentlig, jeg lurer fælt på hvorfor han skulle ha spurt om å få se på mobilen min. Høres rimelig sært ut, spør du meg.

Men joda, han skulle da fått se. Ikke er det noe hemmelig på den heller, men om han bare skulle sett på den helt uten grunn ville jeg følt det som et lite overtramp på privatlivet mitt.

Skrevet

Har samme innstilling som de fleste andre her. Hvis han absolutt vil lese, så må han gjerne gjøre det, men tviler på at han finner noe av interesse. Jeg har heller aldri lest meldingene hans, ser ikke helt hvorfor jeg skal blande meg inn i samtalene han har med sine venner og familie. Tror egentlig de fleste meldingene hans består av "ja", "nei" og "øl i dag?", hehe

Hvis en av oss får melding og det er kun den andre som er i rommet, gir vi heller beskjed om at det kom en melding, og leser kun hvis vi får beskjed om det.

Skrevet

Jeg sjekker ofte meldingene til samboeren, jeg. Han er elendig på å ha kontroll på mobilen, så om jeg hører han får en melding går jeg ofte og sjekker hva det er. Stort sett sjekker jeg bare hvem det er som har sendt melding, er det en venn/venninne så gir jeg bare beskjed om at han har fått melding (i "frykt" for at de skriver noe som ikke er ment for alles øyne), men ser jeg at det er jobben sjekker jeg ofte hva det går i, og om det er noe jeg bør skrike ut, eller om det kan vente.

Sånn er det selvsagt andre veien også, bortsett fra at han ofte leser meldinger fra mine venninner/venner. Han vet at de sjelden nevner noe personlig i melding nummer en og de vet at han ser på mobilen min, og at om det er hemmelig for ham, så er det en god ide å nevne det, slik at han ikke leser videre. Var bare slik det ble, på en måte.

Then again, jeg har full respekt for det når han ber meg holde meg unna. Jeg går automatisk ut fra at da diskuterer han noe personlig, heller enn flørter (det gidder han tross alt ikke skjule). :P

Gjest Wacmoc
Skrevet

Vi er begge åpne for at begge kan lese hva vi vil på mobilene til hverandre. Ser ingen grunn til hvorfor han ikke skal få se de.

Skrevet

han må gjerne lese mine meldinger .. han skjønner ikke et kvekk likevel :P siden han snakker engelsk og mine sms stort sett går i norsk :P

men jeg har ingen hemmeligheter der, så det hadde ikke gjort meg noe om han leser dem når han har lært norsk.

Gjest Marlo
Skrevet

Vi sjekker ikke hverandres telefoner, mail eller brev (det hender jeg åpner hans regninger, thats it)

Ikke fordi vi har noe å skjule, men fordi det er privat.

Skrevet

Han må gjerne se i meldingene mine. Jeg har ingenting å skjule. Men det har gjerne venner av meg. Derfor får han ikke lese meldinger jeg ikke har lest enda selv.

Gjest D-shol
Skrevet

Jeg viser ham søte/koselige/morsomme meldinger. Hvis han spør hvem eller hva, så svarer jeg, har ingenting å skjule.

Skrevet

Han har lov til å se på mobilen når han vil, men han gjør det ikke. Jeg liker å ha noe litt privat også, trenger noe som bare er mitt!

Skrevet

Samboer får lese meldinger på min telefon, og jeg får lese meldinger på hans. Det startet vel ved at jeg var veldig usikker og litt sjalu i starten, så da jeg spurte pent om å få se på meldingene hans mente han at jeg kunne bare lese når jeg ville. Hender fortsatt at jeg leser gjennom meldinger og ser på Calls-lista, men det skjer nesten aldri noe spennende der, så det blir sjeldnere og sjeldnere. Han får ingen hemmelige meldinger fra venner, de snakker om sånt i telefonsamtaler, ikke på SMS. Han har også gitt meg passord og koder til mail, bankkort, facebook og nettbank, men av disse bruker jeg kun nettbanken hans (han er mye borte, så jeg betaler regningene hans fra hans nettbank).

At han får lese meldingene på min telefon er jo en selvfølge siden jeg får lese på hans. I starten spurte han noen ganger hvem jeg fikk melding fra og hva de ville (litt sjalu han også), og mange ganger viste jeg ham likegodt bare meldingen som svar. Nå har vi stort sett telefonene liggende i stua når vi er hjemme, så hvis den andre skulle være nysgjerrig er det bare å kikke...men når man er så åpen, er det sjelden man gidder å snoke.

Han har nok angret kraftig på at jeg får lese meldingene hans en gang; han hadde løyet til meg og sagt han hadde sluttet å røyke, det oppdaget jeg vha en veldig tydelig melding fra samboer til bestekompisen hans. Den jævla røykingen hans, det er det eneste vi krangler om... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...