mamsemamma Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg skal ikke til frisørsalong på bryllupsdagen, men jeg og noen venninner har leid inn en frisør til å komme hjem til en av oss for å ordne hår. Dette betyr at jeg må ha alt av "stæsj" som frisøren skal bruke selv... Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg bør ha tilgjengelig for frisøren. - hårføner - krølltang/slettetang - hårskum? - hårspray? - andre stylingmiddel? (Jeg har halvlangt/langt hår som skal settes løst og halvveis opp) - hårnåler? Hvilken type (åpne nåler eller lukkede)? Hvor mange? - hårpynt (har slike spiraler med en perle på som man bare skal snurre inn i håret) Jeg skal ikke ha slør eller diadem. Hva ellers bør jeg ha tilgjengelig? Bør jeg sitte der med nyvasket og fuktig hår når hun kommer? Uten stylingremedier i? Hehe.. Jeg er ikke noen pyntedukke, så jeg kan liksom ikke dette helt. Vanligvis bruker jeg bare litt skum og rufser litt når jeg ordner hår
Neytiri Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Jeg skal ikke til frisørsalong på bryllupsdagen, men jeg og noen venninner har leid inn en frisør til å komme hjem til en av oss for å ordne hår. Dette betyr at jeg må ha alt av "stæsj" som frisøren skal bruke selv... Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg bør ha tilgjengelig for frisøren. - hårføner - krølltang/slettetang - hårskum? - hårspray? - andre stylingmiddel? (Jeg har halvlangt/langt hår som skal settes løst og halvveis opp) - hårnåler? Hvilken type (åpne nåler eller lukkede)? Hvor mange? - hårpynt (har slike spiraler med en perle på som man bare skal snurre inn i håret) Jeg skal ikke ha slør eller diadem. Hva ellers bør jeg ha tilgjengelig? Bør jeg sitte der med nyvasket og fuktig hår når hun kommer? Uten stylingremedier i? Hehe.. Jeg er ikke noen pyntedukke, så jeg kan liksom ikke dette helt. Vanligvis bruker jeg bare litt skum og rufser litt når jeg ordner hår Det er jo avhengig av kosn du skal ha håret, du sier du skal ha halveis opp, men du sier ikke om du skal ha håret krøllete, bølgete???rett??? Det er best å vaske håret dagen før og gjerne ta i littegranne skum og blåse tørt....nyvasket hår er mykt og holder ikke godt hele dagen! Hårnåler er litt avhengig av ka frisøren liker, men hadde nok tatt begge deler, lus og spenner(åpne og lokket) Men alltid godt å ha hårføner, tang(om det er for krøller eller rett), og gjerne to type spray, en lett spray og en stiv setting spray......kan være en ide å ha glanspray for en fin finnish!! edit: en spisskam og naturbørste er også et must!!! Evt. hårruller for mer bølgete look med høyde Endret 25. mai 2009 av icechick
Jade Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Her ville jeg rett og slett spurt frisøren hva du må ha/kjøpe til dagen. Kanskje hun/han har noe utstyr med seg, til og med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå