Spoven Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Min sønn ble henvist til logoped av lege, han er 10 år. Logopeden foretok en vurdering av ham. Nå har regningen dumpet i postkassa, på 1290,- kroner. Er det virkelig meningen at jeg skal betale dette, siden legen henviste gutten til ham?
LukaFrost Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Den gang jeg hadde tannregulering tok foreldrne med seg regningene/kvitteringene til trygdekontoret, som refunderte utgiftene. Kanskje du kan gjøre det samme? Blir vel NAV nå da.
Spoven Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 Jo, jeg tenkte å dra innom NAV i morgen. Tenkte bare å høre her inne først, er jo så mange kloke hoder her.
Poppzy Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Hmm.. dette hørtes merkelig ut. Var denne logopeden privatpraktiserende? Da må du vel betale regningen. Min sønn ble henvist til logoped igjennom barnehagen og gikk til logoped hele 1. og 2. klassen. Har ikke betalt en kr. for dette. Husker det var sinnsyk lang ventetid da han gikk i barnehagen.
Spoven Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg tror han er privatpraktiserende, ja, men ettersom det ikke finnes andre logopeder å ta av, og legen henviste oss til ham, så burde jeg vel ikke betale annet enn en egenandel uansett? F.eks når jeg skal til gynekolog får jeg legen til å ordne en henvisning, slik at jeg betaler kun egenandel hos (den privatpraktiserende) gynekologen. Og mtp at gutten er under 12 år og vi ikke en gang betaler egenandel hos lege, så synes jeg dette skurrer litt. Blir vel klokere etter jeg har hørt med NAV i morgen.
Silmarill Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Dette var da veldig dyrt til et barn under 18 år med henvisning fra legen!!! Tror ikke det er riktig!
Spoven Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2009 Jeg fikk ikke dekket denne regningen fra NAV, fordi kommunen hadde avslått søknaden om tilskudd til behandling. Hun på NAV skjønte ikke spørmålet mitt om å få dekket denne timen, som ikke var en behandlingstime, men en vurderingstime rekvirert av legen. Så det ser ut til at jeg må betale denne timen av egen lommebok, ja. Glad for at jeg ikke tok i mot behandlingstilbudet fra logopeden, ettersom jeg da har vært nødt til å ta regninga på det selv. Synes også jeg kunne fått brev fra kommunen om avslaget, det er over to mndr siden legen sendte henvisningen. Jeg er litt forbannet og oppgitt nå ja.
Gjest Marlo Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 At man får henvisning betyr ikke at man ikke skal betale det selv, men at han bare er 10 år og du likevel må betale reagerer jeg på. Dette skal vel strengt tatt bli dekt pga at alderen er under 18. Iallefall så lenge dette er en nödvendighet for sönnen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå