Gjest D-shol Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Det er ca 1 km til butikken. Veien heller litt ned til og da litt opp hjem. Får jeg da best utbytte av å gå eller sykle? Og sånn på generell basis? Er i hovedsak ute etter forbrenning og kondisjon.
Leifr Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Det er ca 1 km til butikken. Veien heller litt ned til og da litt opp hjem. Får jeg da best utbytte av å gå eller sykle? Og sånn på generell basis? Er i hovedsak ute etter forbrenning og kondisjon. For en gitt distanse forbrenner du nok alltid flere kalorier ved å gå enn ved å sykle. Om du får noe særlig utbytte kondisjonsmessig kommer vel an på hvor fort du evt. går og hvilken form du er i.
Wiggins Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Det er ca 1 km til butikken. Veien heller litt ned til og da litt opp hjem. Får jeg da best utbytte av å gå eller sykle? Og sånn på generell basis? Er i hovedsak ute etter forbrenning og kondisjon. Du forbrenner mest ved å gå. Grunnen til at sykler fins er at de er en mer energieffektiv måte å komme seg fram på. Hvis man kunne komme seg fram til fots like raskt og ved like lavt energiforbruk som med sykkel ville det ikke fantes sykler. Nå er uansett 1 km ikke all verden, selv når du går. Det er langt bedre enn ingenting, men skal du få opp fettforbrenningen og kondisjonen må du nok opp i rask gange eller jogging over flere kilometer, evt. sykling over 10-30 km eller mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå