Edie Skrevet 23. juli 2003 #1 Skrevet 23. juli 2003 Hei! Har blitt litt interessert (og provosert) av noen innlegg rundt på KG her nå. Jeg er selv en stor jente (kall meg feit om du vil), og mener selv at jeg har en bra klesstil. Jeg kler meg etter formen, og tar hensyn til fett både her og der... Så, hva mener du? Er du mulig for store jenter å se bra ut?
Edie Skrevet 23. juli 2003 Forfatter #2 Skrevet 23. juli 2003 Og store menn for den saks skyld! Skal ikke utelukke noen her....
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2003 #3 Skrevet 23. juli 2003 Ja, så absolutt! Men ikke med utvaska bomullsbukser med knær, svær t-skjort og røyklukt i klærne.... *tenker på jobben* Har hørt menage mener at hår og sminke er viktig for store, hvis de ønsker oppmerksomhet bort fra kroppen. De fleste mennesker er jo ganske pene i grunn.
Gjest indiangranny Skrevet 23. juli 2003 #6 Skrevet 23. juli 2003 Aricept på Big Lady i skippergaten får du,kvalitetstøy til røslige damer. T-shorter og bukser holder formen vask etter vask og er verd pengene. klem
Sisilie Skrevet 23. juli 2003 #7 Skrevet 23. juli 2003 - Klart man kan se flott ut. -Jeg har sett mange eksempler på det. Glemmer aldri ei ganske stor dame som kom i det ene flotte plagget etter det andre - tilogmed ermeløs,fotsid sommerkjole, som var utrolig nydelig, passe utringet, passe inntil kroppen ,men ikke noen "sekk",nei....slå den!!
Litago Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Jeg skal møte en stor jente i kveld jeg. På et treningsstuido! Hun er ikke bare vakker og velkledd, men hun er faktisk også både veltrent og grasiøs! Jeg veier ca. 1/3 mindre enn henne tenker jeg, men er ikke halvparten så flott. Så det går absolutt ann!
Tjorven Skrevet 24. juli 2003 #9 Skrevet 24. juli 2003 Ja, det går absolutt an. Jeg tror at det er både store og små jenter som er ufikse og har fett hår, går i utvaska joggetøy og lukter svette...det er bare at man lettere legger merke til de store jentene. Selv er jeg stor, men jeg prøver iallfall å være bevisst på klærne mine, og jeg føler at jeg kler meg pent selvom jeg er stor. Har en jobb som gjør at jeg må se litt ordentlig ut. Men når jeg ser store jenter med langt hår som henger rett ned, er fett og kler seg stusselig, så skjønner jeg ikke helt at de ikke prøver å fikse seg litt mer opp.
Edie Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2003 Så flott å høre at store mennesker kan være flotte. Tror det kommer an på mennesket og ikke størrelsen. Det viktigste er vel å kle seg etter hvordan man ser ut. Ikke for små, og ikke for store klær. og ikke minst å finne sin egen stil.
Edie Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 24. juli 2003 Indiangranny: Takk, jeg vet Nå finnes det jo også mye fint i "vanlige" butikker som har fått store avdelinger. XLNT på KappAhl BB på H&M Generous på Lindex (selvom de har mye kjerringtøy synes jeg..)
Gjest Helenius Skrevet 24. juli 2003 #12 Skrevet 24. juli 2003 Jeg hadde en gang en sjef som virkelig var svær - og hun er noe av det mer fikse jeg har sett noen gang. Stilige klær, kul sveis, alltid frisk og velstelt og med glimt i øyet. Så det går absolutt an!
punkyB Skrevet 24. juli 2003 #13 Skrevet 24. juli 2003 Selvfølgelig kan man se bra ut. Det gjelder alle at hvis man er litt fiks, velstelt og ikke minst føler seg vel med seg selv så ser man bra ut !!
Gjest Zalomine Skrevet 24. juli 2003 #14 Skrevet 24. juli 2003 Klart det er muligå være stor og flott, så lenge man tar hensyn til kroppen sin når man kler på seg. Det gjelder tynne mennesker også (striper nedover er slankende, når man ser ut som et anoreksia-eksemplar bør man kanskje ikke velge det, og store mennesker elger ikke bortoverstriper, logsik, ikke sant?) Jeg har sett "store mennesker" som er pent kledd, og det kan se helt flott ut det. Og noen klarer rett og slett å kle seg så de ser dobbelt så store ut... og når man ikler seg åletrange klær som er to nummer for små så ting skivser seg ut både her og der... da har man valgt feil klær. Det handler jo bare om å kle seg etter den kroppen man har. Jeg vet at det ikke er alle klær som passer min kropp, og det tar jeg hensyn til. Da kan alle se flotte ut
*Lillian* Skrevet 24. juli 2003 #15 Skrevet 24. juli 2003 Selvsagt! Jeg har sett mange flotte store mennesker, både kvinner og menn. Skulle ønske noen kunne si at jeg var big and beautiful også Noen kler faktisk bedre å være store enn tynne, mens andre kler best å være tynne. Det har noe med de forskjellige menneskene å gjøre. Lillian
kristine 80 Skrevet 24. juli 2003 #16 Skrevet 24. juli 2003 Fett hår på tynne damer er like ille som fett hår på tykke. Ingen er fine hvis en er ustelt. jeg er også ganske stor, men liker å kle meg fint. ÅÅÅÅ hvorfor ialle dager skal ikke jeg gjøre det også?? Simply 4 you i akersgata har veldig mye fint. Jeg har sett mange store damer som er virkelig flotte å se på.
Gjest indiangranny Skrevet 25. juli 2003 #17 Skrevet 25. juli 2003 Indiangranny: Takk, jeg vet Nå finnes det jo også mye fint i "vanlige" butikker som har fått store avdelinger. XLNT på KappAhl BB på H&M Generous på Lindex (selvom de har mye kjerringtøy synes jeg..) Jeg synes ikke Xlnt og BB har så god kvalitet som Big Lady i skippergata. .Generous er bare kjærringtøy. hilsen
Ling Skrevet 25. juli 2003 #18 Skrevet 25. juli 2003 Selvfølgelig! Men er enig med de som sier at det også kommer ann på hvordan du ter deg og ikke minst bærer deg. Ett hvilket som helst menneske - strot eller lite - har mye å vinne på å han en god holdning og være stolt av den man er som mennesk - det synes på utsiden også!! Ett lite tips for de som trenger klær i større størrelser enn 38 og ikke ønsker å se 'gammeldags' ut av den grunn: Design Forum og Eufemia har flotte ting! Mye i lin, bomull, viskose og silke. :D Ann-Karin
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #19 Skrevet 25. juli 2003 Ett lite tips for de som trenger klær i større størrelser enn 38 og ikke ønsker å se 'gammeldags' ut av den grunn: Design Forum og Eufemia har flotte ting! Mye i lin' date=' bomull, viskose og silke. :D [/quote'] Jeg håper da virkelig ikke at betegnelsen "stor" begynner ved alt over str. 38... Ja - hvor går egentlig denne grensen? Ser at H&M har str. 42 i sin B&B-avdeling, og det synes ikke jeg er stort. Særlig ikke siden størrelsene stadig blir mindre...
Ling Skrevet 25. juli 2003 #20 Skrevet 25. juli 2003 Mente det heller ikke sånn, kjære gjest, men skrev 38 da det er en standard str. De fleste norske kvinner bruker vanligvis 42 - vi er større enn våre medsøstre på kontinentet! Vi er vel ikke av Viking-blod for ingenting! :D Vi snakker vel ganske stor når vi kommer over 48... Eller??! Selv er jeg 48/50 i disse dager... Ann-Karin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå