Gå til innhold

Hannhund etter parring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min franske bulldog har nettopp vært igjennom et forsøk på parring. Jeg sier forsøk, for det var nemlig ikke helt vellykket... han fikk det liksom ikke helt til kan man vel si, heh... For å si det rett ut; han klarte ikke treffe der han skulle, det var ikke noe å si på viljen da.

Vi visste på forhånd at det er vanlig at hannhunder gjerne trenger litt "hjelp" første gang, og spesielt franske bulldoger må man gjerne hjelpe litt på vei. Vi prøvde hjelpe så godt vi kunne, men det var ikke så lett det heller...

Men, det jeg egentlig lurer på da er følgende; jeg og min samboer føler hunden har vært litt rar i det siste. Han virker litt mutt og ikke helt sitt sanne jeg. Er dette vanlig med hannhunder etter de har parret seg (eller prøvd)? kan det være han føler seg "mislykket" siden han ikke fikk det til? Muligens dette er er rart spm, men jeg må bare høre om det er noen som har noe kjennskap til dette...(er 5 dager side forsøket...)

Takker for alle tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Hunder kan ikke föle seg mislykket, så det kan du jo bare glemme =)

Men hannhunder har en tendens til å forandre seg litt etter parring eller forsök på parring.

Skrevet
Hunder kan ikke föle seg mislykket, så det kan du jo bare glemme =)

Men hannhunder har en tendens til å forandre seg litt etter parring eller forsök på parring.

Hehe, ok... bra det da ;)

Men, vil de forandre seg "for alltid", eller er det noe som går over?

Gjest Marlo
Skrevet

Jeg har sett hunder som en uke senere er seg selv igjen, og jeg har sett hunder som har forandret personligheten varig.

Kommer vel ann på hunden vil jeg tro.

Skrevet

Det virker ikke som om du kan så veldig mye om avl, og da synes jeg ikke noe om at du avler på hunden. Hvis ikke da eieren av tispa har god kunnskap?

Skrevet

Dette er helt normalt... :goodbye:

Jeg har flere hanner her hjemme, og har kontakt med massevis av "avlshanner" rundt om.. De aller aller fleste har forandret seg i forbindelse med parring!

Noen i positiv, noen i negativ retning... Er hannen din veldig ung?

Min egen hanne ble ganske så "rar" etter sin første parring... Litt som du sier, litt betuttet, litt utilpass.... Men han er ikke sånn nå lenger!

Noen kan bli mere aggressive, fordi de nå har fått "tømt seg".. Mange hormoner som spiller inn på hundene våre når de parrer.. Dette er jo rene instinkt, og når man parrer for første gang, så vekkes et instinkt som ikke har kommet frem før.. :roll:

Noen blir roligere, leeeenge... Fordi de endelig fikk ut litt "stress" ved å parre.. Noen blir ennå mere ville når de lukter løpetid hos tisper fordi de VET så godt hva dette betyr! :ler:

Han blir nok mere og mere lik sitt eget "jeg" igjen etterhvert....

Skrevet
Det virker ikke som om du kan så veldig mye om avl, og da synes jeg ikke noe om at du avler på hunden. Hvis ikke da eieren av tispa har god kunnskap?

Stemmer at jeg ikke er noen ekspert nei! Men det tror jeg heller ikke er 100% nødvendig når man er den som eier hannhunden. (er ikke ute etter noen stor diskusjon omkring dette temaet, da det ikke var tema for innlegget mitt) Vi har blitt forespurt om vi har lyst å stille hannhunden vår til disp i forb med parring, og vi leste oss opp på de viktigste momentene, bl.a hvordan ting organiseres rent praktisk (kontrakt og slikt) Spm som jeg stilte her er ikke like lett å finne svar på på de ulike nettsidene...så derfor spurte jeg like så godt i dette forumet :) er det ikke nettopp pga sånne situasjoner man har forum som KG da?

Skrevet
Dette er helt normalt... :goodbye:

Jeg har flere hanner her hjemme, og har kontakt med massevis av "avlshanner" rundt om.. De aller aller fleste har forandret seg i forbindelse med parring!

Noen i positiv, noen i negativ retning... Er hannen din veldig ung?

Min egen hanne ble ganske så "rar" etter sin første parring... Litt som du sier, litt betuttet, litt utilpass.... Men han er ikke sånn nå lenger!

Noen kan bli mere aggressive, fordi de nå har fått "tømt seg".. Mange hormoner som spiller inn på hundene våre når de parrer.. Dette er jo rene instinkt, og når man parrer for første gang, så vekkes et instinkt som ikke har kommet frem før.. :roll:

Noen blir roligere, leeeenge... Fordi de endelig fikk ut litt "stress" ved å parre.. Noen blir ennå mere ville når de lukter løpetid hos tisper fordi de VET så godt hva dette betyr! :ler:

Han blir nok mere og mere lik sitt eget "jeg" igjen etterhvert....

Hei Anette, takk for flott og innholdsrikt svar!

Hunden vår har, som du nevnte, blitt mere og mere lik seg selv den siste uka :-D Heldigvis!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...