Gå til innhold

Hvor i Oslo bor du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor flyttet du?

Oslo er da så flott! :D

Det kom en mann da vet du.....! Som tok meg med storm i 4. etasje på Helsfyr en gang........ Ville gjerne ha barna litt vekk fra gryta, og siden han har familie nedi her, så var det greit å flytte hit. Fine priser oxo! Og kort vei "hjem" til familie og venninner. Men jeg har vært på vei tilbake til oslo, ja! Senest i vinter. Men et fint hus og stooor hage har fått meg til å bli. Men 2 av mine tre ferieuker ble tilbragt i Tigerstaden min.

Mine favorittsteder er utvilsomt Nordstrand og Grefsen, deretter Refstad. Men jeg har oxo bodd på Øvre Ullern, Lambertseter og Torshov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bor i "gangster-Oslo" jeg.  :briller:   (Bydel 9)
:briller:

kANSKJE NABOEN MIN :hoho::hoho:

Skrevet

Etter mye om og men har jeg havnet på St.Hanshaugen :)

Skrevet

Det hadde vært morro. :D :ler:

Skrevet

Studerer og bor egentlig i Trondheim, men tar et fag ved UiO. Derfor har jeg en kjempeliten ett-roms (18 kvadrat...!) på Frogner. Jeg elsker Frogner!!!! Selv om jeg er fra Nord-Norge og egentlig bor i Trondheim, føler jeg meg mest hjemme i den lille leiligheten i Oslo :D

Gjest Candyfloss
Skrevet

Sikkert mange av dere jeg sitter på t-banen med HVER dag... :wink:

Gjest Janna
Skrevet

Kan noen fortelle meg hva bydel 9 er?

Skrevet

Groruddalen er det eneste stedet der de bruker bydels-nummer fortsatt tror jeg :lol: .

Skrevet

Bydel 9 heter vel "Søndre Nordstrand" - mao. Holmlia og omegn.

Skrevet

Tenkte Oslo 9, ikke bydel. sorry.

Det brukes ikke mer men (mormor skriver alltid på den måten når hun skriver kort ol.. :lol: )

bor i groruddalen . (nummeret er det som er først i postnummeret.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bor ikke i Oslo nå lenger, men jeg bodde en liten stund på Ljan.. :)

Skrevet
Jeg bor på vestre del av Sofienberg, som eiendomsmeglerne liker å kalle Grünerløkka, men som strengt tatt ikke er det allikevel.

På den annen side har jeg hørt fra en kollega som er oppvokst i Gamlebyen at man aldri sa at noen bodde på Sofienberg, de bodde enten på Grünerløkka, Tøyen eller Rodeløkka, men jeg bor da vitterligen verken på Tøyen eller Rodeløkka heller.

Kanskje jeg bare skal si at jeg bor på Sofienberg? :ler:

Vi er naboer vi da! :)

Kollegaen din kan si hva han vil - jeg bor på Sofienberg!

Skrevet

Har bodd en stund på Kiellands plass, men nå flyttet til St.haugen. Stor-trives der! :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Om jeg skulle flytte tilbake til Oslo, skulle jeg aldri mere bodd slik at jeg måtte ta T-banen. Jeg HATER T-banen.

Skrevet

Det hadde vært morro. :D :ler:

:briller::briller:

Nå ble jeg dødelig nyskjerrig, hehe...kan d være Stovner eller Romsås....hmm..cok comik :hoho::hoho:

Skrevet
Om jeg skulle flytte tilbake til Oslo, skulle jeg aldri mere bodd slik at jeg måtte ta T-banen. Jeg HATER T-banen.

Det gjør jeg oxo, hater t-banen. :briller: Derfor tar jeg for d meste bussen..hihihi :hoho:

Skrevet

Bor ikke egentlig i Oslo da, men når jeg er her (som nå) bor jeg på Lysaker eller på Torshov. Spørs hvem jeg bor hos :wink: Liker meg godt her! Kanskje jeg blir byjente en gang? Har vokst opp på bygda så det er nesten litt spennende å komme til Oslo :ler: (Men det er alltid godt å komme hjem)

Gjest Anonymous
Skrevet
Søndre Nordstrand, like ved skogen.

Det er ingenting som heter Søndre Nordstrand, det er Holmlia/Hauketo det. :wink:

Skrevet

Oi...er der nesten hver dag jeg, og ender som regel på kafeen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...