Gå til innhold

Til dere som jobber i Dyrebeskyttelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har alltid elsket å jobbe med dyr og tør å påsta at jeg har god erfaring med katt, hund, hest og gnagere. Har også stor interesse for å hjelpe dyr som trenger det. Det jeg lurer på er hvordan dere som jobber i Dyrebeskyttelsen har fått en slik jobb? Må dere ha en utdannelse (dyrepleier osv)? Skulle så gjerne hjulpet til med omplassering jeg:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg har jobbet som frivillig i Dyrebeskyttelsen. Jeg sendte mail og vi avtalte at jeg skulle komme dit de holdt til. Det var ikke vanskelig, jeg ble satt til oppgaver som å bytte kattesand, ta imot de som kom for å adoptere, kose med dyrene og gi de mat :) Send mail eller ring til Dyrebeskyttelsen der du bor, så veileder de deg derfra. Jeg har ikke utdannelse innen dyr.

Skrevet

Takk for svar Christabelle.

Fant det på dyrebeskyttelsens side:) Men det står ikke noe om å hjelpe til med omplassering? Der jeg bodde før var det bare to stykker som drev med det så de hadde alltid store problemer. Derfor kom jeg på tanken om å kunne drive med noe slikt.

Gjest Christabelle
Skrevet

Tenker du å ta vare på dyrene som en "mellomstasjon" før det blir adoptert bort eller å hjelpe til der de holder dyrene?

Skrevet

Kan ikke være et fosterhjem om det var det du mente med mellomstasjon? Har nemlig to katter og en hund fra før. Men jeg lurte på hvordan man blir en som omplasserer dyrene. Finner hjemløse dyr og finner nye hjem/fosterhjem! Kunne tenkt meg å jobbe veldig aktivt for dette da det er noe jeg brenner stort for.

Skrevet

Mulig de jobber og setter det opp forskjellig fra sted til sted, så jeg tror jeg får ringe db i mitt område og høre med de personlig

:hund:

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg skjønner. Kan dessverre ikke svare deg på det, jeg var "assistent" på et kattehjem og hadde ikke noe med henting, bringing og kommunikasjon med "kunder" å gjøre.

I og med at dette baserer seg på frivillig arbeid, tror jeg ikke de setter så høye krav annet enn at du er glad i dyr og vil de det beste. Opplæring får du sikkert også.

Lykke til, det er så fint vi har slike som deg :)

Jeg kunne selv tenkt meg å være fostermor for marsvin, men vi har ikke plass nå, med fire voksne nurk :rødme:

Skrevet
Hei. Jeg har alltid elsket å jobbe med dyr og tør å påsta at jeg har god erfaring med katt, hund, hest og gnagere. Har også stor interesse for å hjelpe dyr som trenger det. Det jeg lurer på er hvordan dere som jobber i Dyrebeskyttelsen har fått en slik jobb? Må dere ha en utdannelse (dyrepleier osv)? Skulle så gjerne hjulpet til med omplassering jeg:)

De trenger alltid frivillige til å jobbe på bla. dyrebeskyttelsen! Jeg har jobbet med dette "gratis" fra jeg var 16 år:-) Det er bare å ta kontakt!

Skrevet

Du tar bare kontakt med den lokale dyrebeskyttelsen i området ditt. De trenger hjelp fra frivillige hele tiden. Det er bare å ringe eller sende en mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...